موج نو NBA با راسل

گاردراس‌های نسل جدید لیگ حرفه‌ای بسکتبال (NBA) فلسفه بازی این پست را تغییر داده‌اند. در بین گاردراس‌های سال‌های اخیر؛ درک رز از شیکاگو و راسل وستبروک بازیکن، اوکلاهما توانست بازی جدیدی برای گاردراس‌ها پایه‌ریزی کنند که براساس آن بازیساز تیم نقش‌های دیگری هم در میدان به‌عهده می‌گیرد از جمله رکوردزنی در امتیازگیری.
کد خبر: ۷۸۱۰۷۷

این روزها در NBA تیم اکلاهماسیتی ساندر با درخشش راسل وستبروک یکی از همان گاردراس‌های بنیانگذار ایده‌های جدید، برابر رقبا به برتری می‌رسد. گارد اکلاهماسیتی در بازگشت از مصدومیت و در بازی مقابل مینه‌سوتا برای ششمین بار در هشت بازی گذشته توانست تعداد امتیازات، پاس‌های گل و ریباندهایش را دو رقمی کند. وستبروک در این بازی 29 امتیاز،‌ 10 ریباند و 12 پاس گل داشت تا به این ترتیب برای ششمین بار تریپل دابل کند.

شاید زمانی که اکلاهماسیتی با خرید امتیاز سیاتل، به جای این تیم در NBA شرکت کرد، کسی انتظار نداشت جوانان آن دوره بسکتبال آمریکا مانند وستبروک که در مراسم یارکشی وارد رقابت‌ها شدند روزی بتوانند با ایده‌های خلاقانه خود، مسیر بازی گاردراس‌ها تغییر دهد. اما او به همراه درک رز توانست با استفاده از تجربیات بزرگان دهه‌های پیشین مانند جان استاکتون، استیو نش، جیسون کید، درک فیشر، تونی پارکر و... نوع نگاه‌ها به بازی بازیسازان و طراحان حملات تیم‌ها را تغییر دهد به طوری که اکنون راسل وستبروک برخلاف همه گاردراس‌های گذشته، می‌تواند تا مرز گرفتن 40 امتیاز برود، اسلم دانک‌هایی تماشایی داشته باشد و قابلیت دریبلینگ و قدرت شوت‌زنی خود را به نمایش بگذارد.

او در بازی ستارگان NBA برای تیم کنفرانس غرب 41 امتیاز به‌دست آورد و فقط یک امتیاز با رکورد 42 امتیاز چمبرلین فاصله داشت. در این فصل دوبار 40 امتیازی شد و تا بازی برابر مینه‌سوتا، ششمین تریپل دابل خود را ثبت کرد تا همچنان به فکر رکوردهای جدیدتر خود باشد.

راسل بعد از گرفتن جایزه ارزشمندترین بازیکن در جریان بازی ستارگان، به دنبال جایزه این فصل بازیکن باارزش NBA است. هر چند در این راه رقابت سرسختانه‌ای با لبرون جیمز، جیمز هاردن و استفان کوری دارد، اما تریپل دابل‌های او در بازی‌های NBA او را برای ربودن جایزه از دست‌ ستاره‌های دیگر امیدوار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها