معرفی چند اپلیکیشن مسیریابی و آب و هوا برای تعطیلات نوروزی

مارکوپولوی هوشمند

با نزدیک شدن نوروز و روزهای تعطیل سال جدید، برنامه‌ سفرهای داخلی و خارجی حسابی داغ است. لابد شما هم برای تعطیلاتتان برنامه‌ریزی کرده‌اید، اما آیا علاوه بر برآوردهای مالی، وضعیت آب و هوا و ترافیک و مسیرهای رفت و آمدتان را سنجیده‌اید؟ اگر می‌خواهید به محل کاملا جدیدی سفر کنید، آیا مسیر جاهای دیدنی یا هتل‌های آنجا را بخوبی می‌شناسید؟
کد خبر: ۷۸۰۶۲۶

برای این‌که پیش از سفر اطلاعاتتان را کامل کنید و در طول سفر مسیرتان را گم نکنید و مجبور نباشید مدام از محلی‌ها پرس‌وجو کرده و دست آخر هم نه تنها وقت خودتان را تلف کنید، بلکه به محل مورد نظرتان هم نرسید؛ در این شماره قصد داریم به چند اپلیکیشن کاربردی و آسان آب و هوا و مسیریابی نگاهی بیندازیم تا در تعطیلات از آنها استفاده کنیم که هم در وقت و انرژی‌مان صرفه‌جویی شود و هم برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

1. اطرافتان را بشناسید

نام نرم‌افزار: در نزدیکی

سیستم عامل: اندروید

حجم: 8/320 کیلوبایت

امتیاز: 4 ستاره

گاهی به جایی رسیده‌اید و می‌خواهید خیلی تند و سریع بدانید در نزدیکی محلی که هستید، چه مکان تاریخی و فرهنگی مهمی هست که از آن بازدید کنید. خب این اپلیکیشن به‌صورت آنلاین، اطلاعات اینچنینی را فقط با چند اشاره در اختیارتان قرار می‌دهد. «در نزدیکی» را می‌توان نوعی مکمل «روبه‌راه» دانست؛ چون اصولا تا نام مکان مورد نظرتان را ندانید، نمی‌توانید آن را در نقشه جستجو کنید و لزوم این موضوع، خصوصا زمانی‌که برای اولین بار به شهری سفر کرده باشید، بیشتر حس خواهد شد. گزینه‌هایی همچون ارائه‌ فاصله‌ تقریبی و تغییر زبان برنامه به زبان دلخواه ـ که با توجه به زبان دستگاه‌تان تعیین خواهد شد ـ از دیگر نکات مثبت این اپلیکیشن است. این برنامه از طریق ویکی‌پدیا اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بنابراین شما به عنوان گردشگر می‌توانید نکاتی را به اطلاعات آن اضافه کنید.

دانلود از کافه بازار: http://bit.ly/1F4u7sU

2. روبه‌راه باشید!

نام نرم‌افزار: روبه‌راه

سیستم عامل: اندروید

حجم: 8/3 مگابایت

امتیاز: 4 ستاره

بیشتر اپلیکیشن‌هایی مثل گوگل‌مپ که از نوع مسیریاب‌ها هستند، با این‌که بسیار دقیق طراحی شده و حتی بن‌بست‌ها را هم به ما نشان می‌دهند، قابلیت اطلاع‌رسانی درباره وضع ترافیک را ندارند یا گاهی در حین استفاده به‌صورت آفلاین، ما را با مشکل مواجه می‌کنند. روبه‌راه، اپلیکیشنی است که تمام چیزهایی را که شما از یک راهنمای سفر می‌خواهید، یکجا دارد. دقیق است و شما را برای نمایش مسیر مورد نظرتان بیهوده معطل نمی‌کند. امکان دانلود نقشه و استفاده به‌صورت آفلاین را نیز در اختیار کاربران قرار داده و علاوه بر همه‌ اینها، محدوده‌ طرح زوج و فرد را برای تهرانی‌ها مشخص کرده و به شما خبر می‌دهد کدام مسیر، پرترافیک است تا مسیر جایگزینی را برای رسیدن به مقصدتان انتخاب کنید. سیستم جستجوی این اپلیکیشن، بسیار روبه‌راه است! یعنی شما حتی فقط با دانستن نام کوچه یا خیابان می‌توانید حوالی مسیر مورد نظرتان را براحتی پیدا کنید. مهم‌تر از همه این‌که، فارسی است و برای آنها که با زبان انگلیسی میانه‌ خوبی ندارند، بهترین گزینه خواهد بود. البته اینها فقط بخش کوچکی از این برنامه است، وقتی امکان پیدا کردن مکان‌های دور و برتان را هم به آن اضافه کنیم، دیگر همه چیز تمام می‌شود.

در روبه‌راه، شما هر جایی که باشید، می‌توانید پارکینگ، پمپ بنزین، مسجد، پارک، کافه، رستوران و فست‌فود، سینما، فروشگاه، ایستگاه مترو یا اتوبوس، بانک، دفتر پلیس+10 ، تعمیرگاه و حتی سرویس بهداشتی‌های عمومی را هم در نزدیک‌ترین نقطه به محلی که هستید، پیدا کرده و به این ترتیب دیگر نگران گیج شدن در خیابان‌های شهر نباشید. یکی از بهترین گزینه‌های این برنامه، امکان تبادل نظر کاربران با یکدیگر و در نتیجه ارتقای کیفیت اطلاع‌رسانی آن است؛ یعنی شما می‌توانید روی نقشه، هر محلی را که مدنظرتان است و از بودن در آنجا احساس خوبی داشته و دلتان خواسته که به دیگران معرفی کنید، علامت بزنید و در کنارش نظر خودتان را هم اضافه کنید. به این ترتیب دیگر کاربران نظر شما را می‌بینند و شانس تجربه کردن لحظات خوب شما را خواهند داشت. نکته‌ بعدی، امکان وایبر یا ایمیل کردن مسیر خاصی از نقشه است. ممکن است شما در محلی باشید که نتوانید تلفنی یا پیامکی به دوستتان نشانی آن را بدهید یا این‌که اصلا، کارتان با یک نشانی دادن ساده راه نمی‌افتد؛ در این مواقع می‌توانید مسیر مورد نظرتان را با وارد کردن نام مقصد و مبدا روی نقشه پیدا کنید و بعد همان را برای دوستتان بفرستید و تنها با چند اشاره، کارتان را راه بیندازید.

دانلود از کافه بازار: http://bit.ly/1GijPcB

3. ناوبر حرفه‌ای

نام نرم‌افزار: Sygic

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: 47/364 مگابایت

امتیاز: 4 ستاره

سایجیک از آن اپلیکیشن‌های ناوبری است که با امکان کاربرد آفلاین و پشتیبانی از زبان فارسی، نیاز ما را در این زمینه پاسخ داده است. فقط کافی است یک بار نقشه‌ سایجیک را دانلود کنید، پس از آن دیگر بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید از سیستم مسیریابی آن استفاده کرده و از تمام امکانات آن بهره ببرید.

البته نکته‌ای که شاید عامل کسر شدن یکی از ستاره‌های این برنامه در نسخه‌ اندرویدش باشد این است که نسخه‌ مجانی آن، صرفا برای تست طراحی شده و شما برای دریافت نسخه‌ کامل، باید 99/49 دلار بپردازید.

البته که برای سفرهای نوروزی، می‌توان تا حدی به همان نسخه‌ تستی هفت روزه‌اش اکتفا کرد؛ اما اگر مایلید از تمامی امکانات بی‌نظیر سایجیک استفاده کنید، باید کمی جیب‌هایتان را خانه‌‌تکانی کرده باشید. از دیگر نکات قابل توجه این برنامه، امکانات بصری و صوتی آن است که هر دو، زبان ما را پشتیبانی می‌کنند.

دانلود از کافه بازار: http://bit.ly/1EJ5Gn0

دانلود از آی‌تیونز: http://apple.co/1Ef4Tey

4. تور مجازی

نام نرم‌افزار: waze

سیستم عامل: اندروید، ویندوزفون، iOS

حجم: 29 مگابایت

امتیاز: 4 ستاره

این برنامه، نه تنها یک اپلیکیشن مسیریابی، که نوعی شبکه اجتماعی است. شما از طریق این اپلیکیشن، به دیگر رانندگانی که در مسیرهای مورد نظر شما تردد می‌کنند، دسترسی داشته و می‌توانید صحت اطلاعات موجود در این نقشه را با تکمیل کردن اطلاعات مربوط به مسیر، بالاتر ببرید. نکته‌ای که این برنامه را به شبکه‌های اجتماعی مرتبط می‌کند این است که شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، مسیر در حال رفت و آمد دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی را پیدا کرده و علاوه بر این‌که از تجربه دیگران در مورد مکان‌های مختلف واقع در مسیر، اطلاعاتی کسب می‌کنید، مقصدتان را هم براحتی پیدا کنید. یکی دیگر از نقاط قوت waze این است که سیستم‌های عامل متنوعی را پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب دامنه کاربرانش را نیز محدود نمی‌کند. در اینجا نیز، شما امکان اضافه کردن اطلاعات به نقشه را دارید تا کار را برای رفقایتان هم آسان‌تر کنید. حالا که خیالتان بابت پیدا کردن مسیرهای تازه و جاهای دیدنی شهری که قرار است تعطیلات‌تان را در آن بگذرانید راحت شد، بد نیست برای برنامه‌ریزی پیک‌نیک در هوای دمدمی‌مزاج بهاری، از وضع آب و هوا مطلع شوید تا راحت‌تر وسایل مورد نیازتان را جمع کرده و کمتر غافلگیر شوید. در اینجا دو مورد از بهترین اپلیکیشن‌های پیش‌بینی وضع آب و هوا را که تنوع سیستم‌عامل قابل قبولی هم دارند، به شما معرفی می‌کنیم تا خیالتان بابت سفرهای نوروزی راحت باشد.

دانلود از کافه بازار: http://bit.ly/1w1oThO

دانلود از آی‌تیونز: http://apple.co/1v8xtqj

دانلود از ویندوزفون اپ استور: http://bit.ly/1qwe3K3

5. گوی جادویی

نام نرم‌افزار: WeatherBug

سیستم عامل: اندروید، ویندوزفون، iOS

حجم: 4/12 مگابایت

امتیاز: 5/4 ستاره

این نرم‌افزار، با پیش‌بینی وضع آب و هوای بیشترین مناطق دنیا که چیزی حدود 6/2 میلیون نقطه در جهان را شامل می‌شود، به عنوان یکی از عظیم‌ترین پایگاه‌های پیش‌بینی آب و هوا، به نوعی رتبه‌ اول را در این خصوص به خودش اختصاص داده است. WeatherBug آن‌قدر نقاط قوت دارد که آن‌را از یک نرم‌افزار بی‌نظیر، به نوعی گوی سحرآمیز تبدیل کرده، زیرا امکان پیش‌بینی صاعقه یا توفان را در روزهای بارانی بهاری، با ذکر محل دقیق و از طریق نقشه‌های هوایی در اختیارتان قرار می‌دهد و جان شما را در ارتفاعات نجات خواهد داد. دیگر این‌که شما می‌توانید مثل تصاویر اخبار هواشناسی، حرکت توده‌ها و جریانات هوایی را در دستگاهتان مشاهده کنید و از کامل‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اپلیکیشن هواشناسی، آن هم به‌صورت کاملا رایگان نهایت استفاده را ببرید. مهم نیست از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنید، گوی سحرآمیزتان همیشه در دستانتان خواهد بود.

دانلود از کافه بازار: http://bit.ly/18MPxRy

دانلود از آی‌تیونز: http://apple.co/1Aus5BI

دانلود از ویندوزفون اپ استور: http://bit.ly/RhjXmd

6. هواشناس خودتان باشید

نام نرم‌افزار: The Weather Channel

سیستم عامل: اندروید، ویندوزفون، iOS

حجم: 3/13 مگابایت

امتیاز: 5/4 ستاره

همین ابتدا بگویم که این اپلیکیشن، متعلق به یکی از مهم‌ترین سایت‌های پیش‌بینی وضع آب و هوا یا همان weather.com است و علاوه بر داشتن تمامی قابلیت‌های رقبایش، امکان اضافه کردن اطلاعات و گسترش آن را از طریق کاربرانش نیز فراهم کرده است تا اگر سازندگان، محل خاصی را در نقشه جا انداخته‌اند، با ارسال اطلاعات مربوط به محل، این نقص را برطرف کنید. این نرم‌افزار کمی حرفه‌ای‌تر از تصور شماست، بنابراین برای کسانی که قصد پرواز دارند اطلاعاتی از قبیل وضع مسیرهای هوایی را نیز پشتیبانی می‌کند.

دانلود از کافه بازار: http://bit.ly/1GimanM

دانلود از آی‌تیونز: http://apple.co/1B5ZsLl

دانلود از ویندوزفون اپ استور: http://bit.ly/1GimNOj

نسیم اسلام‌پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها