کریستیانو رونالدو نیازی به معرفی ندارد، او دوسال پیاپی است که دارد به‌عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی می‌شود. رونالدو عادت ندارد که کمتر از گل بشنود و همواره با زبان تعریف و تمجید مواجه است، اما در پایان شکست سنگین و تلخ تیم رئال مادرید در مقابل شالکه در خانه این تیم، هواداران عصبی رئال با فریادهای اعتراض‌آمیز به استقبال ستاره‌های خود از جمله فوق‌ستاره پرتغالی خود رفتند.
کد خبر: ۷۷۹۵۴۶

تا این جا که خیلی طبیعی است اما داستان وقتی جالب می‌شود که رونالدو به عنوان بازیکنی که در بازی دو گل به ثمر رسانده است، می‌خواهد که زود به سمت رختکن حرکت کند تا در معرض اعتراض‌ها قرار نگیرد. ایکر کاسیاس کاپیتان رئال، ستاره تیمشان را مورد خطاب قرار می‌دهد که به سمت هواداران برود و از آنها بابت شکست عذرخواهی کند. کاسیاس تنها رونالدو را وادار به عذرخواهی از هواداران نکرد و تمام بازیکنان تیمش را در میانه میدان نگاه داشت تا تمام فریادهای اعتراضی سکوها را بشنوند و این گونه از خشم آنها بکاهد.

این نوع نگاه همراه با احترام به هواداران، درسی است که فوتبال ما باید از سطح اول فوتبال جهان یاد بگیرد.در آنجا این که« هواداران سرمایه فوتبال هستند» یک شعار نیست و یک باور است. آنها خوب می‌دانند که اگر کسی نباشد که فوتبال را تماشا کند، دیگر فوتبال متاع روز محسوب نمی‌شود. این نگاه را مقایسه کنید با واکنش‌های پس از شکست بازیکنان برخی از تیم‌های ما، بازیکنانی که پس از شکست به گونه‌ای با مخاطبان خود رفتار می‌کنند که گویی از آنها طلبکار هستند و هواداران این حق را ندارند که بعد از شکست به آنها اعتراض کنند. به نظر می‌رسد که فوتبال ایران هم نیاز به یک کاسیاس دارد که در میانه زمین بایستد و باصدای بلند فریاد بزند که: «هیچ کدام از شما از رونالدو بزرگ‌تر نیستید، احترام به هوادار کوچک‌ترین حق آنهاست.»

مهیار آذر ‌/جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها