همیشه بی‌خبری، خوش خبری است، اما سال 93 برای حوزه زنان سال بی‌خبر بدخبر بود. در این سال هیچ اتفاقی به نفع زنان رخ نداد، معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این سال تقریبا در سکوت فرورفت و اگر سکوتی هم شکسته شد در حد اظهارنظر درباره اسیدپاشی‌ها، شرکت در اجلاسی جهانی یا انتقاد از حضور کمرنگ زنان در کابینه و پست‌های مدیریتی بود.
کد خبر: ۷۷۸۹۹۵

سال 93 البته میراث‌دار مشکلات سال‌های قبل هم بود. در این سال چند پرونده کهنه در حوزه زنان دوباره باز شد، ولی به نتیجه نرسید از جمله موضوع پرچالش 9 ماهه شدن مرخصی زایمان زنان شاغل و برقراری بیمه زنان خانه‌دار که رکورددار بلاتکلیفی است.

بیمه زنان خانه‌دار طرحی است که چون چندین دولت نتوانسته‌اند منابع تامین مالی آن را مشخص کنند، بلاتکلیف مانده، اما افزایش سه ماهه مرخصی زایمان زنان قانون است و لازم‌الاجرا که دولت باید هر طور شده منابع مالی‌اش را تامین کند. ولی این اتفاق رخ نداد، گرچه اواخر سال اعلام شد که آموزش و پرورش به عنوان اولین نهاد دولتی اجرای این قانون را کلید زده، ولی چند روز پس از آن خبر رسید که کار در این وزارتخانه هم بر زمین مانده و اجرا نمی‌شود.

سال 93 در مجموع با چشم‌انتظاری گذشت، چون زنان کشور مایل بودند یک خبر خوش به نفع خود بشنوند که عاقبت هم نشنیدند.

البته نه فقط زنان که خانواده‌ها در مجموع چشم‌انتظار ماندند و از معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برنامه‌ای به نفع آنها خارج نشد. در این سال افزایش زاد و ولد همچنان تبلیغ شد، اما کاری در جهت حمایت از خانواده‌های صاحب فرزند شده، از جمله زنان شاغل تازه مادر شده که نیاز به مرخصی بیشتر دارند، انجام نشد، همین‌طور خانواده چندقلوها همچنان چشم‌انتظار حمایت ماندند و یک بار دیگر قانونی دیگر بر زمین ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها