بزرگ‌ترین رویداد در دل رقابت‌های NBAبرگزار شد و تیم کنفرانس غرب موفق به شکست ‌ تیم کنفرانس شرق شد. رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا، همه‌ساله ‌بین بازی‌های نیم‌فصل مراسم بزرگی دارد که طی آن ستارگان این لیگ به هنرنمایی می‌پردازند. امسال شصت و چهارمین دوره این رقابت‌ها با مسابقه سنتی ALL STAR در شهر نیویورک برگزار شد و مردم بیش از 200 کشور، مهارت‌های فردی مانند پرتاب سه امتیازی، اسلم دانک و بازی گروهی ستارگان را در قالب تیم‌های غرب و شرق در تالار خاطره‌ها تماشا کردند.
کد خبر: ۷۷۴۵۹۶

این رویداد بزرگ تاریخچه‌ای دیرینه دارد و از سال 1951 که بوستون میزبان آن بود، تاکنون ادامه داشته است، هرچند فقط در سال 1999 به‌خاطر مشکلات مالی در NBA‌ بازی ستارگان برگزار نشد. گردانندگان این لیگ برای آن‌که مردم و طرفداران تیم‌ها همه ستارگان بسکتبال را در یکجا ببینند هر سال به برپایی مراسمی با عنوان ALL STAR اقدام می‌کنند، اما از چند سال پیش با مدیریت دیوید استرن این مراسم شکل تازه‌ای به خود گرفته، بویژه این‌که کمک به همنوعان و نیازمندان، همچنین ایتام به کارهای ستارگان NBA اضافه شده است. در دور تازه این مراسم بازیکنان منتخب آمریکا و بازیکنان خارجی شاغل در لیگ حرفه‌ای در قالب دو تیم به میدان رفتند. این مسابقه امسال به شکل متفاوتی در تالار اختصاصی تیم بروکلین نتز برگزار شد. سال‌های قبل بازیکنان سال اولی لیگ مقابل بازیکنان سال دوم قرار می‌گرفتند، اما این‌بار بازیکنان جوان با ملیت آمریکایی در یک تیم و بازیکنان بین‌المللی با ملیت غیرآمریکایی در تیمی دیگر حضور پیدا کردند.

مسابقه پرتاب با احتساب زمان برای تیمی که بازیکنان آن در زمان کمتری اقدام به پرتاب‌های موفق کرده باشند از دیگر بخش‌های مراسم ALL STAR بود. بازیکنانی مانند کریس باش، استفان کوری، جیمز هاردن و راسل وستبروک از چهره‌های سرشناس این بخش بودند که در پایان استفان کوری با 27 امتیاز بالاتر قرار گرفت. شکل سرگرم‌کننده مراسم نیز با حرکات تکنیکی بازیکنان گارد راس دنبال شد. اما مسابقه دیگر طی این مراسم که از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آنها به‌شمار می‌آید، اسلم دانک است. زاک لاوین‌ از تیم مینه‌سوتا با 19 سال سن موفق شد جایزه مربوط به این بخش را از آن خود کند.

در بازی غرب و شرق نیز بازیکنان دو تیم بازی نمایشی ارائه کردند که تیم غرب پیروز از میدان بیرون رفت. راسل وست بروک، ستاره اکلاهما در تیم غرب فقط دو امتیاز دیگر می‌خواست تا رکورد ویلت چمبرلین را در سال 1962 با 42 امتیاز بشکند، اما وستبروک با 41 امتیاز به کارش پایان داد. از دیگر نکات این بازی حضور برادران گسول اسپانیایی بود که از چند روز قبل از بازی نگاه آمریکایی‌ها را به خود جلب کرده بودند. این برای نخستین‌بار بود که دو برادر با ملیت غیرآمریکایی در ALL STAR برابر هم قرار می‌گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها