دو مرد جوان در حالی که لباس مردان قانون را به تن داشتند، راه را بر رانندگان کامیون سد کرده و از آنها زورگیری می‌کردند. از آنجا که مالباختگان این پرونده، کامیونداران عراقی هستند، تا به حال شکایتی از متهمان صورت نگرفته است، اما به دستور بازپرس پرونده تحقیقات برای شناسایی مالباختگان و متهمان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۷۴۵۳۸

اوایل دی ماه امسال ماموران پلیس حین گشتزنی متوجه کامیونی عراقی شده که در کنار گردنه شاهبداغ متوقف شده و دو مرد جوان با لباس‌ نیروی انتظامی در حال گفت‌وگو با راننده کامیون بودند. حضور دو مامور ناشناس در آن حوزه، برای ماموران گشت موضوع مشکوکی به نظر رسید و بلافاصله این احتمال که آنها مامورنما هستند از سوی ماموران گشت مطرح شد. خودروی پلیس در کنار کامیون متوقف شد و در حالی که ماموران می‌خواستند به بررسی موضوع بپردازند، دو مامور قلابی با دیدن پلیس سوار خودروی سمند سفیدرنگ شده و از محل متواری شدند.

به این ترتیب تعقیب و گریز ماموران آغاز شد و ماموران که متهمان را در حال فرار می‌دیدند، ابتدا به آنها ایست دادند و زمانی که راننده خودروی سمند سفید به فرار ادامه داد، با رعایت قانون به کارگیری سلاح و تیراندازی به لاستیک‌های خودرو، متهمان فراری را متوقف کردند.

ماموران قلابی که خود را در دام پلیس می‌دیدند، خودروشان را رها کرده و با پای پیاده فرار کردند و با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر، موفق شدند از دست ماموران فرار کنند. رئیس دادگستری هلیلان، استان ایلام در این رابطه می‌گوید: «بر اساس گزارشات اعلامی دو مرد فراری، مدتی است که تحت عنوان مامور اقدام به زورگیری از رانندگان کامیون‌های بین شهری می‌کنند. اما از آنجا که این رانندگان عراقی هستند و برای ترانزیت کالا به ایران آمده‌اند، شکایتی نکرده‌اند. آنچه مسلم است این دو مرد جوان با لباس‌های ماموران نیروی انتظامی، در حالی که بی سیم و وسایل پلیسی به‌همراه داشتند جلوی کامیون‌ها را گرفته و تحت عناوین مختلف از آنها زورگیری می‌کردند. با تحقیقات صورت گرفته سرنخ‌هایی از مامورنماها بدست آمده و تحقیقات برای بازداشت آنها ادامه دارد.

قاضی محمد حسنوند ادامه می‌دهد: «از افرادی که به این شیوه در گردنه شاهبداغ شهرستان هلیلان مورد زورگیری قرار گرفته‌اند، خواسته می‌شود برای اعلام شکایت به دادگستری هلیلان بیایند.»

وی در پایان به شهروندان هشدار داد: «ماموران قلابی با استفاده از عناوین جعلی و ظاهرسازی برای فریب، سعی در اغفال شهروندان و القای آنچه به دنبال آن هستند، می‌کنند. بهترین راه مقابله با این جرم درخواست ارائه کارت شناسایی و اوراق هویت مامور است. به طور معمول در اخبار حوادث رسانه‌ها با مواردی روبه رو می‌شویم که از دستگیری مجرمان تحت پوشش ماموران نظامی، انتظامی و دستگاه‌های دولتی حکایت دارد، این تبهکاران با سوءاستفاده از شرایط ویژه قربانیان مرتکب انواع جرایم از جمله سرقت، اخاذی، کلاهبرداری و اعمال منافی عفت می‌شوند. ماموران پلیس در عملیات‌ها موظف به ارائه کارت شناسایی هستند و داشتن بی سیم، اسلحه و لباس پلیس تائیدی بر مامور بودن آنها نیست»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها