شب اروپایی فوتبال

شب سوم از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با انجام دو بازی حساس پیگیری می‌شود؛ منچسترسیتی ـ بارسلونا در ورزشگاه الاتحاد شهر منچستر و یوونتوس ـ بورسیا دورتموند در ورزشگاه یوونتوس شهر تورین.
کد خبر: ۷۷۳۹۷۱
شب اروپایی فوتبال

بازی پرتماشاگرتر همانی است که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود؛ جایی که منچسترسیتی در مصاف با ستاره‌های بارسلونا به دنبال انتقام شکست سال قبل است.

آبی‌های شهر منچستر و آبی و اناری‌های کاتالانی به لحاظ موقعیت‌شان در جدول، تقریبا شرایطی مشابه هم دارند. سیتی با پیروزی 5 بر صفری که مقابل نیوکاسل به دست آورد، از تساوی خانگی چلسی بیشترین بهره را برد و فاصله خود را با صدرجدول به پنج امتیاز کاهش داد. در آنسو بارسا هم با شکستی که این هفته مقابل مالاگا متحمل شد بار دیگر چهار امتیاز از رئال مادرید صدرجدولی عقب افتاد. همین دو نتیجه کافی است تا برای بازی امشب شرایط تیم دوم جدول لیگ برتر به لحاظ روحی – روانی، به مراتب بهتر از تیم دوم لالیگای اسپانیا باشد دارد. بارسا بعد از 11 پیروزی متوالی مغلوب مالاگا شد تا شاید با همین شکست شانس خود را برای قهرمانی از دست بدهد. لوئیس انریکه، سرمربی بارسا که در پایان بازی با مالاگا، خودش را به عنوان مقصر اصلی این شکست معرفی کرد، در آستانه بازی با سیتی گفت: هموراه شکست در بازی‌ها ناامیدی و ناراحتی به همراه می‌آورد اما ما سه روز فرصت داشتیم تا با غلبه بر این شکست بار دیگر خود را برای مسابقه‌ای حساس آماده سازیم.

مانوئل پیگیری، سرمربی شیلیایی منچسترسیتی هم گفت: به خوبی بارسلونا را می‌شناسم. آنها تیم بسیار خوبی دارند، اما ما هم مهاجمان خطرناکی در اختیار داریم. اگر بتوانیم زود به گل برسیم چه بسا حریف را آشفته کنیم اما اگر آنها زود به گل برسند کار ما سخت می‌شود. بارسلونا و منچسترسیتی فصل گذشته هم در همین مرحله به مصاف هم رفتند که هر دو بازی با برتری تیم اسپانیایی به پایان رسید. ؛ بازی رفت در ورزشگاه الاتحاد 2 بر صفر و بازی برگشت در نیوکمپ 2 بر یک. در دیگر دیدار این مرحله یوونتوس در تورین از دورتموند پذیرایی می‌کند. یووه صدرنشین لیگ ایتالیا که با توجه به نتایج ضعیف رم از شانس بالایی برای تکرار قهرمانی برخوردار است، حالا تنها به موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا می‌اندیشند. آنها امشب میزبان دورتموندی هستند که نشانی از آن تیم آماده چند فصل اخیر ندارد. با این حال همین دورتموند هم با سه پیروزی متوالی خود در این دو هفته رفته رفته شرایط بهتری پیدا کرده و حالا با شرایطی متفاوت به مصاف یوونتوس می‌رود.دو بازی دیگر این مرحله چهارشنبه‌شب برگزار خواهد شد تا تکلیف دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها