وزیر خارجه رژیم صهیونیستی:

حریف حماس نیستیم چه رسد به ایران

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با اعتراف به ناتوانی در مقابل ایران گفت: ما که نمی‌توانیم حماس را شکست دهیم، چگونه از پس ایران برمی‌آییم.
کد خبر: ۷۷۳۱۲۳
حریف حماس نیستیم  چه رسد  به ایران

بـه گزارش پایگاه خبری «اخبارفلسطین»، لیبرمن در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران اهمیتی ندارد و فقط تلاشی برای کسب آرای بیشتر در انتخابات است.

وی با به سخره گرفتن سخنرانی نتانیاهو اضافه کرد: ما که از شکست حماس عاجزیم، چگونه می‌توانیم ایران را شکست دهیم. لیبرمن افزود: نتانیاهو فقط مرد حرف است و نه عمل، مهم نیست آنجا چه می‌گوید و چه در پاسخ می‌شنود، این سخنرانی فقط جزئی از تبلیغات انتخاباتی اوست و نه چیز دیگر.

تصمیم اوباما برای مقابله با نتانیاهو

آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شد باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی برای مقابله با نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی در سفر به واشنگتن است.

به گزارش فارس، آسوشیتدپرس در مورد اختلافاتی که ادعا می‌شود میان باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران وجود دارد، نوشته است که کاخ سفید در حال بررسی گزینه‌هایی است که بتواند اثرگذاری حضور نتانیاهو در واشنگتن را کاهش دهد.

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اول بهمن‌ماه فقط یک‌روز پس از آن‌که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در نطق سالانه خود از کنگره خواست تلاش برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را متوقف کند، از نتانیاهو دعوت کرد برای سخنرانی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان، به واشنگتن سفر کند.مقامات دولتی آمریکا با بیان این‌که دعوت از نتانیاهو بدون هماهنگی کاخ سفید صورت گرفته و اقدامی خارج از پروتکل‌های دیپلماتیک است، اعلام کرده‌اند در صورتی که نتانیاهو به آمریکا سفر کند، نه اوباما و نه هیچ‌یک از مقامات ارشد دولت با وی دیدار نمی‌کنند.

آن‌طور که آسوشیتدپرس گزارش داده، انجام یک سخنرانی همزمان توسط اوباما در حمایت از مذاکرات هسته‌ای، از جمله ایده‌هایی بوده که پیش از این از سوی کاخ سفید رد شده است. با این حال هنوز گزینه‌هایی وجود دارد که در دست بررسی است.

آسوشیتدپرس در این رابطه نوشته است: «به گفته مقامات، مصاحبه رئیس‌جمهور با یک روزنامه‌نگار معروف به پوشش اخبار مربوط به اختلاف میان اوباما و نتانیاهو، انجام سلسله‌ای از مصاحبه‌ها با ویژه‌‌برنامه‌های روز یکشنبه تلویزیون توسط دستیاران ارشد امنیت ملی و حضور نیافتن در نشست سالانه لابی حامی اسرائیل که همزمان با حضور نتانیاهو در واشنگتن برگزار می‌شود، از جمله این گزینه‌هاست.»

به نوشته آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی می‌گویند اعزام مقامات دولتی به خارج از واشنگتن در زمان حضور نتانیاهو و فرستادن یک مقام در سطح پایین‌تر از معمول به نشست کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا (آیپک)، از اقداماتی است که احتمالا از سوی اوباما صورت می‌گیرد.

موسویان: چرا از وزیر خارجه ایران دعوت نمی کنید

از سوی دیگر، حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که در جمع هزار نفری مردم ایالت کارولینای جنوبی که به دعوت شورای امور جهانی این ایالت برگزار شده بود صحبت می‌کرد خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت: دعوت‌ها و سخنرانی‌های نتانیاهو در کنگره هیچ کمکی به صلح و امنیت در منطقه نکرده بلکه دشمنی و کینه و بی‌ثباتی را رونق داده است.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: شما از نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دعوت کرده‌اید در مورد برنامه هسته‌ای ایران در کنگره سخنرانی کند. کنگره آمریکا در دهه‌های گذشته بارها و بارها از نخست‌وزیر اسرائیل دعوت کرده است، با وجود این یک‌بار هم که شده از رئیس‌جمهور یا وزیر خارجه ایران دعوت کنید تا برای کنگره واقعیت‌ها را تشریح کند، حقایقی را به شما بگوید که تاکنون نشنیده‌اید.

موسویان گفت: 35 سال خصومت و دشمنی بین دو کشور بزرگ و قدرتمند ایران و آمریکا کافی است. همه استراتژی‌های آمریکا همچون سیاست تغییر رژیم در ایران، حمایت از تجاوز صدام، تحریم، جنگ مخفی و تحریم‌های یکجانبه و چندجانبه علیه ایران شکست خورده و کنگره جدید آمریکا نباید به دنبال آزمودن آزموده شکست خورده باشد.

وی ادامه داد: اسرائیل که عامل کلیدی «سیاست فشار» آمریکا علیه ایران بوده، امروز از همیشه منزوی‌تر و آسیب‌پذیرتر شده و اخیرا هم که اعتماد دولت آمریکا را از دست داده است، اما متقابلا ایران قدرتمندتر و بانفوذتر از قبل شده است.این دیپلمات پیشین ایران گفت: منطقه و خاورمیانه در یک بحران بی‌سابقه به‌سر می‌برد و در آستانه سقوط است.

ایران و آمریکا دو کشوری هستند که در منطقه بیشترین قدرت و نفوذ را داشته و از این‌رو مسئولیت بزرگ و تاریخی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه دارند.

برژینسکی: نتانیاهو می‌خواهد جنگ را به ما تحمیل‌کند

در همین حال به گزارش سایت تابناک، زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی کار‌تر در برنامه «مورنینگ جو» شبکه MSNBC روز پنجشنبه در‌باره دعوت کنگره از نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفت: «اول باید پرسید چرا دعوت شد؟ ‌فکر می‌کنم ‌نتانیاهو را به کنگره دعوت کردند برای تقویت او در مذاکره با رئیس‌جمهور ما.

اوباما تمامی تلاشش را به کار می‌برد که مسائل بسیار دشواری را حل کند. من این کار را خجالت‌آور و ننگین می‌دانم و هنوز امیدوارم در این باره تجدید نظر شود.

اکثر اسرائیلی‌ها دوستانی واقعی برای آمریکا هستند ولی نتانیاهو می‌خواهد ما با ایران وارد جنگ شویم. من فکر نمی‌کنم این بهترین سیاست برای ما باشد؛ ما خودمان‌ و رئیس‌جمهورمان، باید در این زمینه تصمیم بگیریم نه این‌که زیر فشار تصمیم بگیریم. این مسأله برای رئیس‌جمهور اصلاً خوب نیست، ولی نتانیاهو در این مقطع بسیار دشوار مصمم است اوباما را تضعیف کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها