جام جم سر: مواد اولیه- بادمجان ۵ عدد، گوجه فرنگی ۳عدد، پیاز (رنده شده) ۳عدد، گردو ۲۰۰ گرم، سیر ۳ حبه، سبزی (چوچاق و اناریجه یا سبزی معطر) ۱ پیمانه ساطوری شده، رب انار نصف پیمانه، نمک به میزان لازم، فلفل به میزان لازم، زردچوبه به میزان لازم، روغن به میزان لازم، خلال بادام به میزان لازم.
کد خبر: ۷۷۲۵۰۲

طرز تهیه بادمجان شکم پُر مازندرانی

طرز تهیه:

۱. ابتدا بادمجان‌ها را پوست گرفته و نمک می‌زنیم و اجازه می‌دهیم مدتی استراحت کنند تا تلخاب آن‌ها از بین برود. سپس آنها را شسته و خشک می‌‌کنیم. وسط بادمجان‌ها را یک چاک می‌‌دهیم به طوری که از ابتدا و انتها جدا نشوند و مناسب پر کردن مواد داخلشان باشند. بادمجان‌ها را در تابه با روغن سرخ می‌کنیم و کنار می‌‌گذاریم. داخل گوجه‌ها را نیز خالی کرده و پوره آن‌ها را کنار می‌‌گذاریم.

۲. گردو را پودر کرده، سیر و پیاز را رنده کرده و سبزی‌ها را خرد می‌‌کنیم. همه مواد را با هم مخلوط نموده و رب انار، زردچوبه نمک و فلفل را به آن می‌‌افزاییم و این مواد را کمی تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شده و کمی سرخ شود.

۳. مواد آماده شده را در شکم بادمجان سرخ شده ریخته، داخل گوجه‌فرنگی‌ها را نیز با مواد پر می‌‌کنیم و در تابه‌ای می‌چینیم، پوره‌های گوجه‌فرنگی را در تابه کنار بادمجان‌ها قرار داده و یکی دو قاشق از مواد تفت داده شده و نصف پیمانه آب می‌ریزیم و درِ تابه را می‌گذاریم تا باحرارت ملایم بخارپز شود.

۴. در آخر کمی خلال بادام روی آن می‌پاشیم.

نکات

۱) به جای چوچاق و اناریجه می‌‌توانید از جعفری، گشنیز و نعنا استفاده کنید.
۲) می‌توانید اول داخل بادمجان‌ها را با مواد تفت داده شده پر کرده و بعد آن‌ها را سرخ کنید. یا آن‌ها را درون فر بپزید. (برترین‌ها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها