«شما برنده شده‌اید! کافیه عدد یک رو به .....789بفرستی.» خوب چرا معطلید؟ چرا عدد یک را نمی‌زنید و بعد این عدد را شماره نمی‌گیرید؟ سخت نیست‌ها. شما با حرکت چند عضله کوچولوی ناقابل می‌توانید صاحب هدیه ارزشمند بشوید. این که چیزی نیست. چند دقیقه دیگر صبر کنید، با اشاره انگشت، صاحب هدیه‌های ارزشمندتر هم می‌شوید. بیا اس‌ام‌اس‌اش همین الان به موبایل وارد شد: «بازم برنده شدی!
کد خبر: ۷۷۲۳۹۷

اگر یک رو به .....982 بفرستی. احتمال شنیدن جمله بالا رو داری.» راستش خیلی خوب می‌شد پشت خط این شماره‌ها یکی بود تا می‌شد بهشان زنگ زد و احتمال شنیدن برخی جملات آبدار پرکشش را به واقعیت تبدیل کرد.

چون اگر اس‌ام‌اس بدهید که «خودتی!»، «2 روحت» و... همچین دلتان خنک نمی‌شود، اما می‌شود در کنار این رویکرد خشن نگاه مثبتی هم داشت. فکرش را بکنید صاحب موبایل به قدری منزوی و مهجور است که سال تا سال، بنی بشری از اقوام گرفته تا دوستان، تماسی با او نمی‌گیرد و تمام عالم بشریت اسم او و شماره‌اش را از فهرست کانتکت‌هایشان حذف کرده‌اند تا الکی جای اضافه در حافظه موبایل پر نکند، آن وقت این اس‌ام‌اس‌ها می‌تواند باعث ایجاد روحیه شود و طرف فکر کند هنوز هم در جمع دوستان و اقوام است.

البته این امید و خوشحالی بعد از باز‌کردن فایل اس‌ام‌اس‌ها نابود می‌شود، اما مهم همین خوشی‌ها و دلبستگی‌های لحظه‌ای است. در پایان این‌که فرستادن برخی عددها به برخی اس‌ام‌اس‌های تبلیغی خیلی هم خوب، عاقلانه، درست، منطقی، مهربانانه، همراه با فهم و شعور و درک و کمالات است. مثلا همین الان موبایل‌تان را در دست بگیرید و خودتان را آماده کنید تا متن زیر برایتان بیاید. «آیا می‌خواهید باز هم از این متن‌های بامزه بخوانید؟... اگر می‌خواهید گزینه یک را به سامانه پیام کوتاه جام‌جم پیامک بزنید و الا این ستون را ترک کنید و بروید پی کار و زندگی‌تان.»

احسان ناظم بکایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها