جنگنده‌های «اف16» امارات وابسته به نیروی هوایی این کشور که در اردن مستقر هستند حملاتی علیه پالایشگاه‌های نفتی سوریه که در دست داعش است انجام دادند.امارات اعلام کرده است این حملات را با هدف خشکاندن منابع مالی داعش و در قالب ائتلاف بین‌المللی علیه این گروهک تروریستی انجام داده است و جنگنده‌هایش سالم به پایگاه بازگشته‌اند.
کد خبر: ۷۷۱۹۹۹
امارات، راه به بیراهه

امارات در حالی سعی کرده تا این اقدام را گامی برای مبارزه با تروریسم معرفی کند که بررسی ریشه‌ای این اقدام حقایق دیگری را آشکار می سازد. نخست آنکه عملکرد امارات با هر عنوانی که باشد نقض حاکمیت یک کشور مستقل بوده و تهدیدی برای امنیت منطقه است. عملکرد امارات می‌تواند رویه خطرناکی را در منطقه ایجاد کند که زمینه ساز حملات آمریکا و صهیونیست‌ها به کشورهای منطقه به صورت یک جانبه باشد، چنانکه صهیونیست‌ها چندین بار این اقدام را علیه سوریه و لبنان انجام داده‌اند.

دوم آنکه اقدام امارات همان کاری است که آمریکا علیه سوریه و عراق صورت داده و آن از بین بردن زیر ساخت‌ها بدون مقابله با تروریسم است. این حملات به مناطقی می‌شود که ارتش سوریه در حال آزاد سازی آنها است و غربی‌ها برای اینکه منابع سوریه را قطع کنند به بمباران آنها می‌پردازند.

نکته بسیار مهم آنکه امارات اگر واقعاً به دنبال مبارزه با منابع مالی داعش است باید پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد چون این پایگاه عامل ارسال تسلیحات به داعش هستند. در باب منابع مالی نیز عربستان و قطر باید هدف قرار گیرند که تامین کننده منابع مالی تروریست‌ها هستند. همچنین رژیم صهیونیستی به عنوان مجری اصلی تروریسم دولتی و حامی تروریست‌ها باید هدف قرار گیرد.

مجموع تحولات نشان می‌دهد که غرب به دنبال استفاده از ارتش‌های عربی برای مقابله با سوریه است که از خاک اردن صورت می‌گیرد.

در زمینه تحرکات کشورهای عربی در لیبی و اردن با ادعای مقابله با تروریسم این سوال مطرح است که چگونه این کشورها ادعای نجات منطقه را سر می‌دهند؟ اما هیچ موضعی علیه صهیونیست‌ها نمی‌گیرند.

اگر آنها واقعاً به دنبال امنیت منطقه هستند باید به مبارزه با رژیم صهیونیستی بپردازند. چنانکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد بیایند در کنار مقاومت با تروریسم و صهیونیست‌ها بجنگند و از بازی در زمین آمریکا خودداری کنند. رفتارهای کشورهای عربی از جمله امارات در بمباران سوریه حرکت در مسیر انحرافی است که صرفاً تأمین کننده منافع آمریکا و صهیونیست‌ها است و دستاوردی برای امنیت منطقه نخواهد داشت.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها