رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفـت: حدود هفت هزار مرکز درمانی کوچک و بزرگ در تهران فعالیت دارند که روزانه 200 تن زباله عفونی در این مراکز تولید می شود.
کد خبر: ۷۷۱۱۴۲
روزانه 200 تن زباله عفونی در تهران تولید می‌شود

محمدحسین بازگیر، روز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه پسماند شهرستان تهران در جمع خبرنگاران افزود: حدود 90 تن از این میزان زباله تولیدی به صورت استاندارد امحا می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بیش از 50 درصد زباله های بیمارستانی شهر تهران مشخص نیست، اظهار کرد: تنها 700 قرارداد رسمی برای دفع اصولی زباله های عفونی مراکز درمانی با شهرداری منعقد شده و مابقی این نوع زباله ها در سطل های معمولی و به دور از هر گونه نظارت رها می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تهران ، روند صحیح جمع آوری زباله های عفونی را تفکیک کردن، برچسب زدن، رنگ بندی نوع زباله و بسته بندی عنوان کرد و افزود: بعد از این فعالیت ها باید برای بی خطر سازی زباله های عفونی و از بین بردن بار میکروبی آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه پردازش زباله های عفونی در تهران به درستی انجام نمی شود، گفت: 150 مرکز درمانی شهر تهران در همین زمینه اخطار زیست محیطی دریافت کرده اند.

به گفته وی، 20 مرکز درمانی در شهر تهران به دلیل تخلفات گسترده به مراجع قانونی معرفی شده و در انتظار تصمیم مراجع قضایی هستند.

بازگیر در ادامه با اشاره به تولید روزانه هفت هزار و 500 تن زباله غیر عفونی در شهر تهران بیان کرد: تنها 500 تن از این زباله ها به درستی امحاء می شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت: روزانه 60 هزار تن نخاله ساختمانی در شهر تهران تولید می شود که جمع آوری این حجم از نخاله نیازمند برنامه ریزی و ساماندهی مناسب است.

غلامحسین آرام، افزود: روزانه حدود هشت هزار تن زباله در شهر تهران تولید می شود که این میزان تنها مربوط به پسماند های زباله ای است.

وی با بیان اینکه روزانه چهار هزار سرویس(کامیون) نخاله های ساختمانی را جابه جا می کنند، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از نخاله های تولیدی با فعالیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران جمع آوری و دفن می شود درحالی که می توان با برنامه ریزی از نخاله های تولید شده استفاده بهینه کرد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: باید با همکاری بخش خصوصی به سمتی برویم که استفاده بهینه از نخاله های ساختمانی جایگزین دفع و یا دفن آنها شده و معضلات این نخاله ها با استفاده بهینه برطرف شود.( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها