بازار دخانیات تا دلتان بخواهد پرسود است. آن‌قدر پول در آن وجود دارد که همین الان هم کامیون کامیون انواع محصول دخانی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۷۹۲

بالاخره این همه محصول دخانی اعم از قاچاق و تولید داخل و واردات قانونی، یک جایی باید مصرف شود و اصلا در سطحی کلی‌تر، اگر این محصولات در کشور ما تا این حد طرفدار نداشت، قطعا قاچاق و تولید این محصولات هم آن‌قدر سود نداشت.

قلیان‌خانه‌ها یا همان قهوه‌خانه‌ها، حالا رفته‌رفته به پاتوقی برای جوانان تبدیل شده است؛ جوانانی که با هر حربه‌ای که شده آنها را پای بساط قلیان می‌کشانند تا دخانیات تولیدی و وارداتی را به پول تبدیل کنند.

اصلا هم مهم نیست که سطح سواد شما چقدر است یا در چه جایگاه اجتماعی هستید، شما هم می‌توانید براحتی طعمه قلیان خانه‌ها بشوید و در دود و دم آنها اسیر شوید.

حتی این روزها قلیان‌خانه‌ها هم برای خودشان بازاریابی می‌کنند و با اصول حرفه‌ای دنبال جذب مشتری می‌گردند. یکی از موارد خیلی جالبی که قهوه‌خانه‌ها از آن برای جذب مشتری باسواد استفاده می‌کنند، تخفیف قیمت قلیان‌کشی برای آنهاست.

آن‌طور که فارس هم گزارش داده است، حتی این روزها برخی قهوه‌خانه‌ها به دانشجویان تخفیف 10 درصدی می‌دهند تا هرطوری شده پای آنها را به این اماکن بازکنند و در حقیقت، مشتری‌های ثابتشان را افزایش دهند.

البته با توجه به این‌که قلیان کشی، قبح اجتماعی کمتری نسبت به استعمال سیگار دارد، به همین دلیل خیلی هم عجیب نیست اگر برخی دانشجویان قلیان را جایگزین سیگار کنند و بخواهند اوقات فراغتشان را در قهوه‌خانه‌ها بگذرانند؛ آن هم در شرایطی که می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی، از قهوه چی مهربان، تخفیف ویژه هم بگیرند.

همین مساله خیلی صریح نشان می‌دهد که ضعف فرهنگ‌سازی و فقر آموزش تا چه حد می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد که حتی طیف تحصیلکرده ما هم از جذابیت‌های تبلیغی دخانیات در امان نیست.

امین جلالوند ‌/‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها