وزیر ارتباطات:

نسل سوم و چهارم اینترنت راه اندازی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنا داریم در دولت تدبیر و امید نسل سوم و چهارم اینترنت را در شهرهای مختلف کشور راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۷۶۷۷۳۱
نسل سوم و چهارم اینترنت راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا، محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد مثلث توسعه شهرستان رفسنجان افزود: نسل سوم در فروردین ماه سال 94 به رفسنجان خواهد آمد.

وی بیان کرد: در رابطه با پهنای باند رفسنجان دو گیگابیت می توانیم به متقاضیان ارایه دهیم و در حال حاضر صد مگابیت بر ثانیه ارایه می شود.

وی گفت: شرکت های مخابرات تا جایی که مردم و ادارات نیاز داشته باشند هیچ محدودیتی در این زمینه ندارند.

58 هزار کیلومتر فیبرنوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: 58 هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور داریم که پروژه دیگری با 12 هزار کیلومتر فیبرنوری نیز در مناقصه است که بخشی از آن متعلق به رفسنجان است و برای افتتاح در فروردین نیاز به نقدینگی دارد.

وی اظهار کرد: کارخانه شهید قندی یزد هزینه زیادی برای واردات تار فیبرنوری به خارج پرداخت کرده و پیشنهاد می کنیم مجموعه ای شامل مصرف کننده، پژوهشگران دانشگاه ها و وزارت ارتباطات با همکاری هم این تار فیبرنوری را در داخل ایران تولید کنند تا ارزان تر تمام شود و به خودکفایی برسیم.

آمادگی برای راه اندازی دولت الکترونیک

واعظی گفت: دولت الکترونیک برای کرمان و رفسنجان نیاز ضروری است و هر آنچه مردم با داده ها و اطلاعاتشان کار دارند به طور شفاف آماده شود تا مردم به سرعت از آن استفاده کنند، این آمادگی را داریم که این کار در کرمان و رفسنجان انجام شود.

وی افزود: اگر با سبک سنتی تمامی ساختمان ها را با فیبر به هم وصل کنیم هزینه بر همراه با صرف وقت زیاد است که یک صدم فیبر در این روش استفاده می شود، لذا از همین امکانات موجود با طراحی جدید کار مورد نظر انجام خواهد شد.

وی در مورد روستاها نیز گفت: اگر روستاهایی با خانوارهای قابل توجه وجود داشته باشد خطوط تلفن همراه در آنها راه اندازی خواهد شد و سیاست دولت بر این است که به مناطق مرزی و روستاها توجه ویژه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در این حوزه 325 میلیارد تومان به روستاها اختصاص داده ایم چرا که اینترنت و تلفن جزو زندگی مردم است و باید با استفاده از سیستم خدمات الکترونیک به کار خود سرعت بخشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها