وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای تانزانیایی خود در دارالسلام گفت: کشورهای زیادی با ایران روابط فعال اقتصادی دارند و در این زمینه به هیچ وجه با محدودیت های سازمان ملل مواجه نیستیم.
کد خبر: ۷۶۷۵۵۸
روابط اقتصادی ایران با محدودیت سازمان ملل مواجه نیست

محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در گفت وگوی خبری مشترک با ˈبرنارد ممبهˈ وزیر امور خارجه تانزانیا اظهار امیدواری کرد، این رفت و آمدها امکان بهره برداری از امکانات مشترک اقتصادی به نفع دو کشور و صدور خدمات فنی مهندسی را برای توسعه آفریقا فراهم سازد.

وی با بیان اینکه پس از پیرزوی انقلاب اسلامی، ایران در کنار مردم آفریقا بوده است، گفت: تلاش مشترک ما برای مقابله با افراطی گری و ترور و همچنین در جهت توسعه همه جانبه است.

وی با اشاره به دیدارهای خود با مقام های تانزانیایی اظهار امیدواری کرد که این گفت وگوها زمینه توسعه همکاری در زمینه فرهنگ و اقتصاد و سیاسی را فراهم کند .

رییس دستگاه دیپلماسی ایران، با اشاره به صدور خدمات فنی مهندسی ایران به آفریقا گفت: این حرکتی بسیار مهم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی است و امیدواریم وزارت امور خارجه نقش خود را به خوبی ایفا کند .

وزیر امور خارجه ایران گفت: چالش های مشترک ما اقتضا می کند که علیه نظام سلطه ائتلاف داشته باشیم .

ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص حکم اعدام در ایران گفت: ایران با ترافیک سنگین مواد مخدر مواجه است و ده ها هزار سرباز در این مسیر توسط قاچاقچیان مواد مخدر شهید شده اند که ما به شدت با این حمل و نقل غیرقانونی مبارزه می کنیم.

وی با بیان اینکه پول ها و درآمدهای حاصل از این قاچاق برای تروریست ها فرستاده می شود، افزود: مفتخریم که در برابر اینها ایستادگی می کنیم .

ظریف در پاسخ به سوال دیگری درباره استفاده کشتی های ایران از پرچم تانزانیا گفت که هیچ محدودیتی از سوی سازمان ملل در این زمینه اعمال نشده و این اقدام توسط بسیاری از کشورها صورت می گیرد و این تصمیمی اقتصادی است که عمدتا توسط گروه اقتصادی صورت می گیرد و به هیچ عنوان ناقض محدودیت های سازمان ملل نیست.

وزیر امور خارجه تانزانیا نیز در این مصاحبه گفت: با ایران درباره توسعه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی و انرژی همکاری می کنیم.

برنارد ممبه افزود: با آقای ظریف در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مختلف، از جمله مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 گفت وگو کردیم.

پیش از این مصاحبه وزیر امور خارجه ایران با همتای تانزانیایی خود در خصوص روابط دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

ظریف بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) به سفر خود به چهار کشور شرق آفریقایی پایان می دهد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها