محقق برگزیده جشنواره رازی خبر داد

ارائه یک روش جدید ارتودنسی در ایران

محققان ایرانی موفق شدند تا ازطریق بهینه سازی زاویه قرارگیری ایمپلنت از طریق شبیه سازی سه بعدی، بهترین زاویه در ایمپلنت های کامی را مشخص کنند.
کد خبر: ۷۶۴۱۳۹
ارائه یک روش جدید ارتودنسی در ایران

آرش پورستاربجه میر، مجری طرح «بهینه قرارگیری ایمپلنت کامی به روش آنالیز اجزای محدود» و دندانپزشک گفت: این زاویه درمان، در افراد با دندان های جلوزده در فک بالا به کار می رود چراکه می تواند روش مناسبی برای درمان و برگرداندن به حالت اولیه دندانی باشد.

پژوهشگر مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشکده دندانپزشکی با اشاره به اینکه شناسایی زاویه قرار گیری ایمپلنت کامی می تواند به عنوان روشی جدید در ارتودنسی باشد، افزود: در این تحقیقات، زوایای ۹، ۳۰،۴۵، ۵۵، ۷۰، ۹۰، ۱۱۰، ۱۲۵، ۱۵۰ در ایمپلنت های کامی اندازه گیری شده و در نهایت توانستیم بهترین زاویه را بدست آوردیم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین زاویه قرارگیری ایمپلنت های کامی، ۳۰ درجه است، اظهار داشت: از این طریق با بهینه سازی زاویه قرارگیری ایمپلنت های کامی از طریق شبیه سازی سه بعدی و به روش آنالیز اجزای محدود، کمترین تنش به استخوان های فک و صورت وارد می شود و این درمانی است که از لحاظ پایداری و میزان موفقیت بیشترین میزان را دارد.

این طرح، در بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی در کمیته تخصصی علوم دندانپزشکی، در رتبه محقق جوان برگزیده شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها