عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ کرایه مترو، تاکسی و اتوبوس خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۵۱۹

اقبال شاکری با اشاره به مصوبات جلسه غیرعلنی شورای شهر به ایسنا گفت: بحث عمده جلسه دیروز در مورد پیشنهاد افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس بود.

وی با بیان این‌که اعضای شورای شهر با عدد پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ها موافقت نکردند، افزود: بر اساس مصوبات نرخ کرایه مترو، تاکسی و اتوبوس به صورت متوسط حداقل 15 و حداکثر 20 درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک 30 درصد افزایش یافت، توضیح داد: ورود به محدوده طرح ترافیک جزو حمل و نقل عمومی نیست و باید جریمه آن به قدری باشد که حالت بازدارندگی داشته باشد. رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد نرخ کرایه نقدی اتوبوس‌ها نیز بیان کرد: بر اساس مصوبه، پرداخت نقدی اتوبوس‌ها 25 درصد بیشتر از پرداخت الکترونیکی است، چون تمامی اتوبوس‌ها به دستگاه کارتخوان مجهز بوده و باید برای تشویق مردم به استفاده از وسایل الکترونیکی، این اتفاق رخ دهد. به گفته وی مصوبه شورا برای تائید نهایی به فرمانداری تهران ارسال شده است.

بلیت مترو 50 تومان گران می‌شود

معاون شهردار تهران اعلام کرد: با تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران قیمت بلیت مترو برای سال 94 فقط 50 تومان افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری‌هاشمی گفت: با وجود افزایش قابل توجه قیمت‌ها در خدمات و اقلام مصرفی، در جهت حمایت از ناوگان حمل و نقل ریلی، قیمت بلیت مترو افزایش قابل توجهی نخواهد داشت. معاون شهردار تهران بیان کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر تهران در سال آینده به طور متوسط برای هر سفر با مترو افزایش 50 تومانی را شاهد خواهیم بود. تشکری‌هاشمی با بیان این‌که برخلاف افزایش حداقلی بلیت مترو تلاش می‌شود خدمات حداکثری در ناوگان ریلی به شهروندان پایتخت ارائه شود، تصریح کرد: ضمن استمرار روند توسعه ایستگاه‌ها و خطوط مترو، سعی ما این است که در خطوط در دست بهره‌برداری نیز خدمات‌ با سرعت و کیفیت بهتری ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها