نخست‌وزیر ژاپن روز گذشته پس از انتشار آنلاین فیلمی که در آن به نظر می‌رسید یکی از گروگان‌های ژاپنی به‌دست گروه تروریستی داعش به قتل می‌رسد، با وحشیانه خواندن این کشتار، خواستار آزادی دیگر گروگان ژاپنی شد.
کد خبر: ۷۶۳۴۴۹

به گزارش ایسنا، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به خانواده و دوستان هارونا یوکاوا چهل‌ودو ساله، ماجراجویی که سال گذشته میلادی در سوریه از سوی داعش گروگان گرفته شد، تسلیت گفت. وی افزود: دولت همچنان در حال بررسی وضع کنونی است و همچنان تروریسم را محکوم می‌کند. من با دیدن این فیلم مات و مبهوت شدم و خواستار آزادی «کنجی گوتو»، خبرنگار ژاپنی بدون وارد شدن هیچ‌گونه آسیبی به او هستم. ما کاملا و با قاطعیت چنین اقداماتی را محکوم می‌کنیم.

در این خصوص باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز محکوم کردن قتل وحشتناک یوکاوا، در بیانیه‌ای گفت: آمریکا در کنار ژاپن ایستاده و خواستار آزادی دیگر گروگان ژاپنی است. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین اقداماتی بار دیگر نشان دهنده وحشی‌گری مرگبار این عناصر تروریست است.

پیشتر اعضای داعش با انتشار ویدئویی از این دو گروگان، به ژاپن 72 ساعت فرصت داده بود با پرداخت 200 میلیون دلار، مقدمات آزادی این افراد را فراهم کند. این ضرب الاجل روز جمعه پایان یافت. در همین حال، داعش شنبه شب با انتشار ویدئویی به جای پول، آزادی ساجده الریشاوی، یک زن عامل انتحاری را که در اردن زندانی است، خواستار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها