بر اساس تاریخ، امروز روز ولادت عبدالعظیم حسنی(ع) است. در برخی از احادیث، زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بسیار مورد سفارش معصومین واقع شده است البته تمام دلایل جایگاه ویژه زیارت وی بر ما آشکار نیست، ولی شیعه امروزی، با آشنایی مختصر با زندگی عبدالعظیم حسنی (ع)، از مظلومیت اسلام حقیقی درکی تاریخی‌تر حاصل می‌کند.
کد خبر: ۷۶۳۱۱۸
رسالت تاریخی عبدالعظیم حسنی

اگر امروز اسلام و شخصیت‌های مقدس آن به مدد تبلیغات وسیع نظام‌های سرمایه سالار مورد انواع تهمت‌ها و دشنام‌ها و اتهامات و تهاجمات قرار می‌گیرد، در قرن دوم هجری نیز پیروان اهل بیت پیامبر(ص) هم متهم به اتهامات واهی بودند و هم مورد تعقیب و فشار دستگاه ظالم خلافت.

عبدالعظیم حسنی(ع) از مردان نیک و خوشنام روزگار خود بود. مرحوم میرزا حسین نوری محدّث، عبدالعظیم حسنی (ع) را مشهور به امانت داری، راستگویی ، درستکاری و اهل زهد و عبادت توصیف کرده است. عبدالعظیم از سوی امام هادی(ع) مورد تائید قرار گرفت و پس از تائید عقاید خود از سوی امام عصر، به تبلیغ مخفیانه عقاید اسلام شیعی پرداخت. در برخی روایات از قول حضرت امام هادی (علیه السّلام) پاداش زیارت او بهشت نقل شده است.

حضرت عبدالعظیم(ع) از سوی دستگاه خلافت عباسی تحت تعقیب بود. فشار دستگاه حاکمه بر این شخصیت شیعی، و مظلومیت او، همچون مظلومیت اسلام ناب و پیروان آن در زمانه ماست. صاحبان سرمایه و قدرت در جهان معاصر با در دست داشتن انواع وسایل تبلیغی و تسلیحات جنگی، از هیچ تهاجم سخت و نرمی علیه اسلام حقیقی مضایقه نمی‌کنند، و از توهین و استهزاء و مضحکه گرفته تا ترسیم پروژه‌ها و نمایش‌های پیچیده و پرهزینه اسلام هراسی، همگی در خدمت حذف جریان اصلی عقاید انساندوستانه اسلامی قرار گرفته است. ولی جریان شیعی نشان داده است که با صبر و استقامت در برابر این ظلم‌ها می‌ایستد و سخن حق را بر زبان و رفتار جاری خواهد کرد، باشد که جاذبه این پیام، در شخصیت‌های بزرگی چون عبدالعظیم حسنی(ع)، بیش از پیش نمودار شده و مردم را فوج فوج به سوی خود فراخواند. اهمیت کار عبدالعظیم حسنی(ع)، در همین موضوع نهفته است، کار او رسالت تاریخی همه ماست.

سلمان اوسطی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها