جام جم سرا: این دستگاه با کارایی بالا می‌تواند چربی‌های دور شکم‌تان را در مدت کوتاهی آب کند و تناسب زیبایی به اندام‌تان بدهد... با خرید یک دستگاه دراز و نشست می‌توانید در خانه ورزش کنید و به فرم دلخواه خود برسید... فقط با شماره تلفن... تماس بگیرید...
کد خبر: ۷۶۱۲۹۲
بیایید چربی شکم‌مان را آب کنیم

مانند این تبلیغات را بارها شنیده، خوانده یا دیده‌ایم. در تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات، عرضه‌کنندگان محصولات ورزشی با تبلیغ کالاهای ورزشی خود، اقشار مختلف مردم را برای خرید این قبیل دستگاه‌ها ترغیب و تشویق می‌کنند، اما در میان این همه تبلیغات باید چه دستگاهی با چه میزان کارایی مدنظر استفاده‌کنندگان قرار گیرد؟ آیا برچسب‌های روی این دستگاه‌های ورزشی که مدام از آن صحبت می‌شود، اطمینان بخش است و واقعا کارایی آنچه از آن به عنوان داشتن اندامی ایده‌آل نام برده می‌شود، دارد؟

در مباحث تبلیغات دستگاه‌های ورزشی برای افرادی که می‌خواهند در منزل ورزش کنند، ایجاد جاذبه‌های مختلف در رسانه‌ها بویژه برای بینندگان تلویزیونی اهمیت ویژه‌ای دارد. پخش این تبلیغات در زمان‌هایی که خانواده‌ها در کنار یکدیگر به تماشای یک برنامه خاص مشغول هستند، ذهنیت انجام فعالیت ورزشی با دستگاه‌های متعدد را به وجود می‌آورد، بنابراین تبلیغات، نقش بسزایی در معرفی یک دستگاه ورزشی برای اعضای خانواده دارد.

هر چند برای تهیه این دستگاه‌ها تردید‌هایی نیز وجود دارد؛ به طور مثال اعضای خانواده در وهله اول به فکر قیمت، سپس پیدا کردن جای مناسب برای قرار دادن وسیله مورد نظر در اتاق‌های خانه خود هستند، یا می‌خواهند از استاندارد بودن این وسایل مطلع شوند.در این میان آیا می‌شود فقط به آگهی و تبلیغات اعتماد کرد؟

طراحان آگهی‌های تلویزیونی با بهره‌گیری از هوش و آگاهی، دیدگاه‌های جامعه‌شناختی درباره ورزش و اطلاع از دستگاه‌های مرتبط، همزمان با فناوری‌های کامپیوتری تبلیغات تلویزیونی، با موزیک مهیج و ضرباهنگ مناسب گفتار، به ساخت این آگهی‌های پر زرق و برق اقدام می‌کنند. در این آگهی‌ها جنس، رنگ و قابلیت‌های دستگاه‌های ورزشی، ببیننده را کاملا مجذوب می‌کند تا جایی که مخاطب را برای خرید وسیله مورد نظر و جوابدهی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فکر فرو می‌برد.

وضع انتشار رپرتاژ و آگهی فقط مختص تلویزیون نیست، بلکه وسایل چاپی مانند روزنامه‌ها و مجلات، وسایل دیداری و شنیداری دیگر مانند؛ سینما و رادیو، ‌آگهی‌های روی وسایل نقلیه و بیلبوردها؛ همه این روزها داشتن دستگاه‌های ورزشی مخصوص را در خانه تبلیغ می‌کنند.

هر چند شیوه اطلاع‌رسانی به روش رپرتاژ و آگهی بسیار پسندیده است و دستگاه‌های ورزشی را به گونه‌ای برای مردم معرفی می‌کند، اما اکتفا کردن به این موضوع نمی‌تواند برای خرید یک دستگاه موثر واقع شود و ممکن است به خریداران در زمان استفاده آسیب بزرگی وارد کند.

برای خرید دستگاه‌های ورزشی علاوه بر تبلیغات که نقش تعیین‌کننده‌ای برای معرفی و شناساندن دستگاه ورزشی دارد، باید با افراد خبره و کارشناس ورزش مشورت کرد. حتی مراجعه به پزشک برای افرادی که با مشکلات قلبی و عروقی یا اسکلتی و عضلانی روبه‌رو هستند، توصیه می‌شود. باید توجه داشت هدف برخی افراد که در حوزه رسانه‌های مکتوب فعالیت می‌کنند از انتشار آگهی، کسب سود بیشتر است، بنابراین تعدد آگهی‌ها در روزنامه‌های مختلف دلیل بر تائید مهندسی پزشکی یک دستگاه ورزشی نیست.

آگاهی دادن به جامعه برای خرید و استفاده از لوازم ورزشی فقط وظیفه کارشناسان و مربیان نیست، بلکه سازمان‌های مرتبط که در راس آنها وزارت ورزش و جوانان قرار دارد باید نسبت به تولیدات وسایل ورزشی دقت نظر اعمال کند و روی ابعاد مختلف لوازم ورزشی قبل از عرضه به بازار نظارت دقیقی داشته باشد. وزارت بهداشت و درمان نیز با مطالعات دقیق روی ساخت این لوازم ورزشی می‌تواند آگاهی‌بخشی بهتری در سطح مردم ایجاد کند و در نهایت ارگان‌های مرتبط باید برای صدور مجوز ساخت این دستگاه‌ها علاوه بر سختگیری‌های خاص و فیلترینگ مناسب، به نسبت تبلیغات آنها نیز حساسیت به خرج دهند. به نظر می‌رسد اهمیت فعالیت‌های بدنی در خانه سبب می‌شود همزمان با حمایت از تولیدکنندگان لوازم ورزشی، تبلیغات طراحی و ساخت علمی این دستگاه‌ها ساماندهی شود و مسئولان بخش‌های مختلف از راه‌حل‌هایی ساده برای برطرف کردن نابسامانی‌های موجود استفاده نکنند، زیرا پای سلامت افراد در گروه‌های سنی مختلف در میان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
تجربه نشان داده كه این دستگاهها فقط ماه اول یا حداكثر تا آخر ماه دوم كار می كنند و بعد بشكل وسیله تزئینی و یا محل آویزان كردن حوله (تردمیل) در می آیند. اگر كسی می خواهد شكم كوچك كند نه دستگاه و نه قرص بلكه باشگاه ورزشی و رژیم غذایی كم كالری كمكش می كند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها