سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت که دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در اواسط بهمن ماه سال جاری (اوایل فوریه میلادی ) برگزار می شود.
کد خبر: ۷۶۱۰۶۴
عراقچی: دوره بعدی مذاکرات اواسط بهمن برگزار می شود

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی افزود: زمان دقیق و محل نشست در رایزنی های بعدی مشخص می شود.

مذاکرات پنج روزه ژنو دومین دور مذاکرات در دوره تمدید هفت ماه و نخستین دور مذاکرات هسته ای در سال جدید میلادی است.

مذاکرات ایران و 1+5 تا اول جولای 2015 میلادی تمدید شده است تا طرفین در چهار ماه اول به توافق کلی یا سیاسی دست یابند و در سه ماه بعدی جزئیات توافق را مکتوب کنند.

مذاکرات ژنو با ایران پیشرفت محدودی داشت

خبرگزاری رویترز از ژنو به نقل از دیپلمات ها گزارش داد :ایران و قدرت های مهم جهان روز یکشنبه پیشرفت محدودی در کاهش اختلافاتشان برسر برنامه هسته ای داشتند ولی موافقت کردند همزمان با فشار اوباما بر کنگره امریکا برای جلوگیری از وضع تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ، تلاشهایشان را افزایش دهند.

مذاکرات ژنو که در سطح مدیران سیاسی برگزار شد،حاصل یک دیپلماسی پنج روزه در این شهر سوییس و پاریس و نشست های طولانی بین جان کری و محمد جواد ظریف وزیران امورخارجه امریکا و ایران بوده است.

یک دیپلمات همزمان با نشست نهایی معاونان وزیران خارجه در اواخر بعداز ظهر یکشنبه به رویترز گفت :' پیشرفت اساسی محدود بود، کارشناسان فردا صبح به کار خود ادامه خواهند داد.

منصفانه باید گفت که همگی نسبت به تشدید تلاشها تعهد نشان دادند.

وی افزود : جو مطلوبی در جهتی بوجود آمده که احتمالا به نشست بیشتر طی ماه های آینده در تلاش برای حصول پیشرفت منجر خواهد شد.

هلگا اشمید مدیر سیاسی اتحادیه اروپا ریاست این مذاکرات را در ژنو در پشت درهای بسته با حضور مقاماتی از ایران ، انگلیس ، چین ، فرانسه ، آلمان ، روسیه و امریکا به عهده داشت .

وندی شرمن معاون وزیر خارجه، ریاست هیات امریکایی را به عهده داشت و نماینده ایران عباس عراقچی معاون وزیر خارجه بود.

باراک اوباما رییس جمهوری امریکا روز جمعه به قانونگذاران در مورد تشدید تحریمها علیه ایران هشدار داد و تهدید کرد که هرگونه اقدام آنها را در این زمینه وتو خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها