ارزیابی غلامحسین پیروانی از 2 بازی اول تیم ملی

در انتظار یک تیم هجومی‌تر

تیم ملی دومین بازی خود را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا خیلی زود دغدغه‌های صعود از مرحله گروهی برای ما به پایان برسد. غلامحسین پیروانی در گفت‌وگو با «جام‌جم» ضمن تبریک این دو پیروزی شیرین در ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان اینچنین گفت: ما دو بازی اول را بردیم و این یعنی به لحاظ نتیجه بهترین عملکرد را داشته‌ایم، اما آنچه در این دو بازی بیشتر به چشم آمد، رعایت بیش از اندازه اصول دفاعی است. البته خوب دفاع کردن هم یک تاکتیک است، اما نباید رعایت اصول دفاعی باعث شود از انجام تاکتیک‌های تهاجمی غافل شویم.
کد خبر: ۷۶۰۲۲۰

پیروانی با این امیدواری که تیم ملی در بازی‌های بعد بیشتر روبه جلوتر حرکت کنند، ادامه داد: بازی بعدی ما با امارات است. امارات هم مثل ما، هر دو بازی اول خود را برده است، با این تفاوت که آنها دو برابر ما موفق به گلزنی شده‌اند. حالا یک مساوی هم امارات را صدرنشین می‌کند و می‌طلبد که بازی هجومی تری را از تیم ملی در روز سوم شاهد باشیم.

غلامحسین پیروانی افزود: تا اینجای تورنمنت، همان بازی‌هایی را از تیم ملی شاهد بودیم که در جام جهانی برزیل دیدیم. یعنی فوتبال، فوتبال زیبایی نبوده اما ما را به اهدافمان نزدیک کرده است. من هم قصد انتقاد ندارم، اما معتقدم اگر می‌خواهیم از مدعیان قهرمانی باشیم باید سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله را افزایش دهیم. در میان بازیکنان تیم ملی در این دو بازی اخیر، فقط اشکان دژاگه هر زمان صاحب توپ شد تیم را به سرعت از دفاع به حمله برد.

مربی اسبق تیم فوتبال امید درباره حضور پررنگ نفرات جوان در ترکیب اصلی تیم گفت: از ویژگی‌های بارز تیم ملی در شانزدهمین دوره جام ملتها همین نکته است که باید از کی روش بابت اعتمادی که به جوان‌ها کرد، تشکر کنیم. اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که استعدادهایی چون وریا غفوری، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون با درخشش در تیم‌های باشگاهی، خود را به سرمربی تیم ملی دیکته کردند.

پیروانی درباره دیگر مدعیان جام شانزدهم هم گفت: من، استرالیا و ژاپن را تیم‌های با برنامه و قدرتمندی دیدم. کره جنوبی هم تیم بدی نیست، اما آنها در دو بازی اول کمی خسته نشان دادند. با این حال باید منتظر ماند و دید در ادامه چه شرایطی بر بازی‌ها حاکم خواهد بود. حتی تیمی مثل عراق نشان داده که می‌تواند یک مدعی باشد. آنها مقابل ژاپن بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و نشان دادند در یک‌چهارم نهایی هم حریفی دندانگیر برای دیگر مدعیان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها