برپایی جشن گلریزان بیماران آلزایمری

هر 4 ثانیه یک نفر در جهان به آلزایمر مبتلا می شود

رییس هیات مدیره انجمن آلزایمر ایران با اشاره به اینکه سالانه 7.7 میلیون نفر در جهان به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند، گفت: هر چهار ثانیه یک نفر در جهان به این بیماری مبتلا می شود.
کد خبر: ۷۵۷۹۶۶
هر 4 ثانیه یک نفر در جهان به آلزایمر مبتلا می شود

مصطفی غفاری امروز شنبه در نشست خبری همایش توسعه خدمات پیشگیری و مراقبت در بیماران مبتلا به آلزایمر افزود: 65 درصد سالمندان در معرض بیماری آلزایمر قرار دارند.

وی به تعداد سالمندان در ایران اشاره کرد و گفت: براساس سرشماری سال 1390، 5.7 درصد جمعیت کشور بالای 65 سال هستند و پیش بینی می شود این درصد در سال 1420 به 25 درصد برسد.

رییس هیات مدیره انجمن آلزایمر ایران بر لزوم برنامه ریزی برای رشد جمعیت سالمندان تاکید کرد و افزود: متولیان این موضوع باید برنامه ریزی مناسب برای تامین نیازهای این قشر انجام دهند.

وی به برگزاری همایش توسعه خدمات پیشگیری و مراقبت در بیماران مبتلا به آلزایمر در روز سه شنبه (23 دی ماه ) خبر داد و گفت: هم اندیشی و ارایه راهکار برای توسعه خدمات، بیان آخرین دستاوردهای علمی این حوزه و بهره گیری از توان خیرین و نیکوکاران از مهمترین اهداف این همایش است.

رییس هیات مدیره انجمن آلزایمر ایران ادامه داد:برگزاری نخستین جشن گلریزان از جمله برنامه های این همایش است که با حضور نیکوکاران در سالن همایش معلم در خیابان ولیعصر(عج) بالاتر از میرداماد برگزار خواهد شد.

راه اندازی مرکز مراقبت بیماران آلزایمر

وی از راه اندازی مرکز مراقبت روزانه بیماران آلزایمر خبر داد و گفت: این مرکز همه روزه از صبح تا بعدازظهر آمادگی ارایه خدمات به افراد مبتلا به آلزایمر را دارد.

رییس هیات مدیره انجمن آلزایمر ایران افزود: باشگاه خیرین و نیکوکاران در این انجمن طراحی و راه اندازی شده تا از توان و ظرفیت آنان برای گسترش خدمات به بیماران آلزایمر بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیق بیماران آلزایمر در کشور وجود ندارد، گفت: پیش بینی می شود که 5 درصد افراد بالای 65 سال و 40 درصد افراد بالای 85 سال به این بیماری مبتلا باشند که از این طریق می توان تعداد افراد مبتلا به آلزایمر را تخمین زد.

راه اندازی دوره علمی - کاربردی مراقبت از بیماران آلزایمری

غفاری با اشاره به راه اندازی دوره علمی -کاربردی «تربیت مراقبت»، افزود: همه اقدامات و فعالیت های این مجموعه در این راستا قرار دارد که مردم آشنایی لازم نسبت به این بیماری پیدا کنند و اقدامات لازم برای مراقبت بیماران صورت گیرد.

وی آموزش و پژوهش را دو مقوله مهم و اساسی این انجمن اعلام کرد و گفت: متناسب با افزایش جمعیت سالمندان، باید بدنه تخصصی برای ارایه خدمت رسانی مطلوب به آنان فراهم شود.

رییس هیات مدیره انجمن آلزایمر ایران، بیماری آلزایمر را به سه بخش خفیف، میانی و پیشرفته تقسیم کرد و گفت: اختلال در حافظه و محاسبات از جمله علائم آلزایمر خفیف است که با مراقبت صحیح می توان از سرعت ورود آنان به مرحله میانی کم کرد.

وی با اشاره به اینکه استرس نقش بسیار مهمی در ایجاد آلزایمر دارد، گفت: باتوجه به افزایش زندگی شهرنشینی و کم تحرکی، ورزش مهمترین راه برای مقابله با این بیماری است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها