تیم وکلای مدافع دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از دادستانی این کشور خواست تا به قوانین پایبند بوده و آنچه را در بازجویی‌ها گفته می‌شود به صورت دقیق در بیانیه‌های خود وارد کند.
کد خبر: ۷۵۶۸۵۵

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری مرآه البحرین، هیات وکلای مدافع علی سلمان، تاکنون سه بیانیه در باره وضع او صادر کرده است. در بیانیه جدید این وکلا آمده است: دادستانی بحرین کاملاً مخالف با آنچه در قوانین بحرین آمده عمل می‌کند، زیرا براساس ماده 83 قانون اقدامات جنایی، دادستانی نباید بازجویی‌هایی را که از افراد به عمل می‌آورد افشا کند، زیرا چنین کاری به معنای اهانت به جایگاه علی سلمان، تاریخ و فعالیت سیاسی وی قلمداد می‌شود.

بر این اساس نایف یوسف، مدعی‌العموم دادستانی کل بحرین اعلام کرد دادستانی همچنان به بازجویی از علی سلمان ادامه می‌دهد. وی مدعی شد: متهم در بازجویی اعلام کرده که با سازمان‌ها و فراکسیون‌های سیاسی در خارج تماس گرفته و با آنها درخصوص اوضاع داخلی بحرین گفت‌وگو کرده است و برای مسئولان آنها حقیقت اوضاع سیاسی در بحرین را توضیح داده و توافق برای مداخله در امور بحرین حاصل شده است.

در بیانیه تیم وکلای مدافع علی سلمان تاکید شده است: اطلاعاتی را که دادستانی بحرین منتشر کرده به صورت کامل نبوده و مواضع علی سلمان را در حاشیه قرار داده است. زیرا علی سلمان کاملاً اتهامات وارده به خود در خصوص استفاده از زور و خشونت را تکذیب کرده است. تماس با نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک و سازمان‌های بین‌المللی نیز کاملا از نظر قوانین بین‌المللی تائید شده است. زیرا وی به‌عنوان دبیرکل یک گروه سیاسی در چارچوب فعالیت مسالمت‌آمیز چنین تماس‌هایی را برقرار کرده است. یکی از اتهامات قدیمی‌شیخ علی سلمان دیدار او و دستیارش خالد مرزوق با «تام مالینووسکی» دستیار وزارت امور خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و امور کارگری است که چندماه پیش در سفری به بحرین صورت گرفت. این دیدار برای چند صباحی روابط منامه -واشنگتن را متشنج کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها