بازیکنانی که در فوتبال سال 2014 دنیا در تیم‌های خود درخشیدند

ستاره‌های تازه وارد

وقتی بازیکنی به تیم جدیدی می‌رود مدت زمانی طول می‌کشد تا خود را با دیگر بازیکنان و البته تاکتیک تیم تطبیق بدهد. برخی از بازیکنان برای جا افتادن در تیم‌های خود به زمان بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر نیز شاید تا پایان فصل نتوانند به عنوان یک بازیکن جدید انتظارات را برآورده کنند، اما در طرف مقابل بازیکنان دیگری هستند که برای ستاره شدن هیچ نیازی به زمان ندارند.
کد خبر: ۷۵۴۶۷۵

آنها بسرعت خود را با تیم و شرایط حاکم بر آن عجین می‌کنند و حتی فراتر از انتظارات ظاهر می‌شوند. مهره‌های غیرقابل پیش‌بینی سال 2014 کم نبودند. این بازیکنان با این‌که در باشگاه‌های خود یک تازه وارد محسوب می‌شدند، اما بدون توجه به این موضوع تمرکزشان را روی نحوه بازی خود گذاشتند تا از همان ابتدای حضور در باشگاه جدید به ستاره تبدیل شوند. با بازیکنانی که در فوتبال سال 2014 دنیا به سرعت در تیم‌های خود تبدیل به ستاره شدند، بیشتر آشنا می‌شویم.

کینگزلی کومان

پدیده هجده ساله فوتبال فرانسه ابتدای فصل از پاری‌سن‌ژرمن فرانسه به یوونتوس ایتالیا پیوست. کومان نوجوان که در کنار هم‌تیمی فرانسوی خود یعنی پوگبا در یوونتوس احساس غریبی نمی‌کرد در نخستین بازی خود نمایشی حیرت‌انگیز نشان داد. او نخستین بازی خود با پیراهن یوونتوس را مقابل کیه‌وو انجام داد و در کنار آرتورو ویدال و پل پوگبا یک ستاره تمام عیار بود به گونه‌ای که آلگری پس از پایان این دیدار اظهار کرد که کومان آنچنان با تسلط و اعتماد به نفس بازی کرد که انگار یک سرباز کهنه کار است. کومان که یک هافبک است، همچنان برای یوونتوس می‌درخشد. در آینده از او بیشتر خواهیم شنید.

منیر الحدادی

منیر الحدادی از کم سن و سال‌ترین بازیکنانی است که در سال‌های اخیر برای بارسلونا به میدان رفته است. الحدادی نوزده ساله که امید زیادی دارد در ترکیب ثابت اسپانیا در یورو 2016 حضور داشته باشد در سال 2014 به تیم دوم بارسلونا پیوست، اما بسرعت به تیم بزرگسالان راه یافت تا بازی در کنار ستاره‌هایی همچون مسی و نیمار را تجربه کند. این مهاجم نوزده ساله نخستین بار برای بارسلونا در لالیگا مقابل الچه به میدان رفت. الحدادی در این دیدار هم گل زد و هم پاس گل داد تا نخستین تجربه‌اش بسیار به یادماندنی باشد. الحدادی رفته رفته به بازیکن ثابت بارسایی‌ها تبدیل می‌شود که البته مشتریانی از لیگ برتر انگلیس همانند منچستریونایتد و چلسی دارد.

ریکاردو کیشنا

این هلندی نوزده ساله در ابتدای این فصل به تیم آژاکس هلند پیوست و در نخستین تجربه خود در لیگ هلند مقابل آلکمار قرار گرفت. او که در این دیدار در نیمه دوم جانشین بوژان کرکیچ شده بود بسیار درخشان ظاهر شد و هر چند گلی نزد، اما نمایش دلچسب وی باعث شد که در بازی‌های بعدی به بازیکن ثابت تبدیل شود. کیشنا هم‌اکنون مشتریان زیادی در سراسر اروپا دارد و بعید نیست او را فصل آینده با پیراهن یک تیم بزرگ اروپایی ببینیم.

گرازیانو پله

این یکی چیزی فراتر از ستاره است. او هم ستاره فوتبال است هم ستاره حاشیه‌ها. پله در بیست‌و‌نه سالگی یادش افتاده که می‌تواند ستاره بزرگ‌تر، مطرح‌تر و قابل توجه‌تری در فوتبال اروپا باشد. پله از فاینورد به ساوتهمپتون انگلیس پیوست و در فصلی که این تیم به یک پدیده قابل توجه و غول کش در لیگ برتر انگلیس تبدیل شد یکی از ارکان اصلی تیم بود. گل‌های این مهاجم ایتالیایی به اضافه موقعیت‌سازی‌هایش او را اکنون در زمره برترین بازیکنان لیگ برتر قرار داده است، اما پله هر چند در ساوتهمپتون ستاره است، اما از همان نخستین بازی تبدیل به یک بازیکن خوب نشد. او به تیم ملی ایتالیا دعوت شد و در این سن و سال نسبتا بالا نخستین بازی ملی خود را انجام داد و در همان نخستین بازی ملی خود تک گل پیروزی‌بخش ایتالیا مقابل مالت در مقدماتی یورو 2016 را زد. او با همه ستاره اولی‌ها تفاوت اساسی دارد چرا که نخستین درخشش او برای تیم ملی کشورش در نخستین بازی ملی‌اش بود در نه در یک تیم باشگاهی.

شینجی کاگاوا

یار ژاپنی فصل گذشته منچستریونایتد بلافاصله پس از ورود لوئیس فن خال هلندی به جمع شیاطین سرخ به عنوان سرمربی فهمید که دیگر جایی در این تیم ندارد پس بناچار راه تیم سابق خود یعنی دورتموند آلمان را در پیش گرفت. کاگاوا در بازگشت به دورتموند در نخستین بازی خود مقابل فرایبورگ در بوندس‌لیگا به میدان رفت. دورتموند 3 بر یک برد و کاگاوا یکی از سه گل تیمش را زد و علاوه بر آن بازی درخشانی به نمایش گذاشت. دورتموند هم اکنون در منطقه خطر سقوط قرار دارد، اما بازی‌های خوب کاگاوا همچنان ادامه دارد.

یاسین براهیمی

ستاره الجزایری که در جام جهانی 2014 برزیل هم خوش درخشید پس از پایان این رقابت‌ها از گرانادای اسپانیا به پورتوی پرتغال پیوست. براهیمی در همان نخستین بازی خود برای پورتو که مقابل بوریسوف بلغارستان در لیگ قهرمانان اروپا بود کاری کرد کارستان و سه گل زد. هت تریک براهیمی برای تیمش در حالی اتفاق افتاد که پورتو آن مسابقه را 6 بر صفر برد. پیش‌بینی می‌شود با توجه به درخشش‌های براهیمی در ترکیب پورتو وی فصل آینده پیراهن یک باشگاه بزرگ‌تر را بر تن کند.

جیمز ویلسون

زمانی که مویس در هفته‌های پایانی فصل گذشته از منچستریونایتد اخراج شد رایان گیگز به طور موقت هدایت سرخ‌های منچستر را در دست گرفت. یکی از مهم‌ترین کارهایی که گیگز انجام داد بازی دادن به بازیکن نوزده ساله‌ای به نام جیمز ویلسون بود. ویلسون نخستین بار مقابل هال‌سیتی به میدان رفت و در پیروزی 3 بر یک منچستر نقش قابل توجهی ایفا کرد چرا که به تنهایی دو گل زد. البته ویلسون در حضور ستاره‌های پر زرق و برقی مثل وین رونی، روبین فن پرسی و البته رادامل فالکائو این روزها کمتر فرصت عرض اندام دارد، اما او یکی از ستاره‌های آینده شیاطین سرخ معرفی می‌شود.

دیه گو کاستا

مهاجم برزیلی‌الاصل تیم ملی فوتبال اسپانیا که در فصل نقل و انتقالات تابستانی از آتلتیکومادرید به چلسی پیوست می‌توان موفق‌ترین ستاره تازه وارد یک باشگاه در سال 2014 معرفی کرد. او برای نخستین بار در لیگ برتر مقابل بارنلی به میدان رفت. کاستا در آن دیدار که با برتری 3 بر یک چلسی همراه بود دو گل از سه گل تیمش را زد، اما درخشش کاستا به همین جا خلاصه نشد، او در هفته‌های بعد هم به روند گلزنی خود ادامه داد و اکنون در صدر گلزنان لیگ برتر انگلیس در این فصل قرار دارد. گلزنی و درخشش کاستا حتی او را به بهترین بازیکن این فصل تا این هفته تبدیل کرده است.

سایت گل ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها