وزیر نیرو با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز است، گفت: بزرگترین شبکه آزمایشی کشور در روستاها و شهرها متعلق به وزارت نیرو است.
کد خبر: ۷۵۳۷۷۵
کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو است

حمید چیت چیان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی و بهره وری صنعت آب و فاضلاب کشور در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز آزمایشگاه هایی دارد که شبکه و کیفیت آب را به طور مستمر مورد بررسی قرار می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه در تابستان میزان آب موجود در سدهای اطراف تهران به حداقل رسید و نسبت مخلوط آب سطحی و چاه ها افزایش یافت، به همین خاطر تغییرات میزان نیترات طبیعی می باشد ولی همواره این تغییرات در سطح استاندارد بوده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: تعلل هیچ مدیری در زمینه کیفیت آب پذیرفتنی نیست و با عوامل آن برخورد خواهد شد.

چیت چیان درخصوص افزایش تعرفه های آب و برق در مرحله سوم فاز هدفمندی یارانه ها نیز گفت: هر زمان بحث بودجه مطرح می شود، موضوع تعرفه ها به میان می آید ولی تاکنون در هیات دولت راجع به این مساله تصمیم گیری نشده است.

وی درخصوص وضعیت آب دریافتی ارومیه نیز گفت: با توجه به بارش هایی که صورت گرفته سطح آب دریاچه افزایش یافته و از طرف دیگر اقدامات احیای این دریاچه متناسب با مصوبات شورا در حال پیگیری است.

وزیر نیرو درخصوص حضور بخش خصوصی در بهره وری آبفای مشهد نیز گفت: برای نخستین بار در کشور بهره وری از شبکه آبفا به بخش خصوصی سپرده شده که کار تلمتری، انشعابات آب و فاضلاب، جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه را انجام خواهد داد.

چیت چیان افزود: با اجرای این طرح هم از ظرفیت مدیریتی و هم اقتصادی بخش خصوصی استفاده خواهد شد که این امر چون هزینه ها را کاهش خواهد داد بتدریج در سراسر کشور قابل اجرا خواهد بود.

وی درخصوص جایگاه دانش و فناوری در بخش آبفای کشور نیز اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به پیشرفت های صورت گرفته نیاز به کالای خارجی به حد صفر رسیده ولی برای تعامل با دنیا و استفاده از دانش و فناوری روز همکاری های مستمری را با تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان خارجی داریم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها