رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کاهش ۶ درصدی میزان سزارین نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی خوب و مطلوب متخصصان زنان و زایمان و ماماهای شاغل در بیمارستان و مداخلات تشویقی مدیریتی، نسبت سزارین به زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان از ۳۷ درصد به ۳۱ درصد رسیده است.
کد خبر: ۷۵۰۸۹۵

محمد شکاری افزود: مطلوب‌سازی شرایط زایشگاه‌ها و بازسازی تجهیزات و تخت‌های زایمانی و همچنین برگزاری کلاس‌های ترویج زایمان طبیعی در این زمینه موثر بوده است.وی با بیان این‌که ترویج زایمان طبیعی در بسته رایگان برنامه نظام تحول سلامت بوده است، تصریح کرد: این امر می‌تواند یکی از علل کاهش مرگ ومیر زنان باردار نیز باشد، به طوری که مرگ مادران باردار در هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون، نسبت به زمان مشابه در سال قبل، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته این مقام مسئول، میزان شاخص مرگ مادران باردار در استان هرمزگان ۲۶ در ۱۰۰هزار نفر است.‌ /‌ مهر

تدوین طرح‌های جنگلداری چندمنظوره

معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از تدوین طرح‌های جنگلداری چندمنظوره برای همه جنگل‌های کشور خبر داد.

بهزاد انگورج تقوی افزود: بخشی از جنگل‌های کشور دارای طرح‌های جنگلداری و تعدادی نیز بدون چنین طرح‌هایی است، ولی از ابتدای سال آینده طرح‌های جنگلداری چندمنظوره برای همه آنها تدوین می‌شود.

به گفته وی، با برنامه‌ریزی صورت گرفته، جنگل‌های کشور حداکثر تا سه سال آینده دارای طرح‌های جنگلداری چندمنظوره با رویکرد واگذاری امور به مردم، می‌شود.

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: یکی از اهدافی که طرح‌های جنگلداری چندمنظوره به‌دنبال آن است، علاوه بر حفظ و صیانت حداکثری از جنگل‌ها، توانمندسازی جوامع محلی است.

انگورج تقوی خاطرنشان کرد: قرار است در تدوین طرح‌های جنگلداری چندمنظوره سازوکار لازم برای ارتقای جایگاه مردم در حفظ و صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی گنجانده شود.

وی یادآور شد: در تدوین طرح‌های جنگلداری، علاوه بر تولید چوب در حد متعادل، به سایر ظرفیت‌های جنگل همچون جنگل‌نوردی، تولید قارچ، پرورش ماکیان، گیاهان دارویی، آبزی پروری و زنبورداری با مشارکت مردم و به منظور افزایش بهره‌وری همراه با حفظ و نگهداشت جنگل توجه می‌شود.

به گفته این مسئول، در طرح‌های جدید جنگلداری، توسعه مشاغل خانگی برای توانمندسازی جوامع محلی دنبال می‌شود تا پویایی اقتصادی و افزایش درآمد مردم بومی این مناطق تامین شود، این در حالی است که پیش از این بیشتر فعالیت‌ها بر پایه اکولوژی جنگل تدوین شده بود. ‌/‌ ایرنا

طرح کنترل حاشیه‌نشینی شهرها به هیات دولت رسید

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: این وزارتخانه طرحی کارشناسی برای کنترل حاشیه‌نشینی در شهرها به هیات دولت تقدیم کرده است.

هوشنگ خندان‌دل افزود: در این طرح، سازوکاری در دو سطح محلی و ملی تعیین شده است که در مقیاس محلی، شهرداری‌ها متولی اجرای این طرح خواهند بود.

به گفته وی، در ساز و کار ملی اجرای این طرح نیز تصمیمات در یک شورای راهبردی با مشارکت وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط اخذ خواهد شد.خندان‌دل تاکید کرد: امیدوار به تائید این طرح در هیات دولت هستیم تا پس‌از‌آن دو شهر را به عنوان الگوی حل مشکل حاشیه‌نشینی انتخاب کرده و پس از آن اجرای آن را به سایر شهرها تعمیم دهیم.‌/‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها