بوکسور تیم ملی ایران در لیگ ستارگان به المپیک ریودوژانیرو نزدیک شد

احسان و چند مشت دیگر تا المپیک

صدای اکبر احدی که بامداد روز یکشنبه هفته گذشته همراه احسان روزبهانی وارد تهران شد، خیلی باز و رسا بود، به طوری که اصلا آثار خستگی مسابقه‌های بوکس صوفیه در آن وجود نداشت. او با فریادهای روز جمعه خود در کوچینگ احسان روزبهانی، مربی موفق خارج از رینگ بود و اکنون همراه بوکسورش در لیگ جهانی به فکر گرفتن سهمیه المپیک برای بوکس ایران است.
کد خبر: ۷۵۰۸۵۰

جمعه شب گذشته احسان روزبهانی با برتری مقابل حریف قدر فرانسوی، به دومین پیروزی خود در لیگ جهانی رسید. دور سوم این پیکارها در شهر صوفیه بلغارستان در حالی برگزار شد که در آن احسان روزبهانی، نابغه بوکس ایران و آسیا در عین ناباوری همگان موفق شد ماتیو بادرلیکو، بوکسور قدرتمند فرانسوی و بخت اول قهرمانی را در دیداری نفسگیر مغلوب کند. روزبهانی با این برد ارزشمند صاحب دومین پیروزی خود شد و در کنار بادرلیکو و ایوانوف در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت.

در دیگر مسابقه ایوانوف روس با قبول شکست مقابل کندی پیره از جزیره موریس رقابت‌ها را ترک کرد، به این ترتیب روزبهانی در صورت پیروزی در مبارزه بعدی، برابر حریف آفریقایی، موفق به حضور در المپیک ریودوژانیرو خواهد شد. این در حالی است که سطح لیگ ستارگان با توجه به این‌که درشش راند انجام می شود کاملا سخت و متفاوت است. برخی بوکسورها ازجمله اوبیک نیازیمبتوف که احسان در مسابقه‌های آسیایی و المپیک به او باخت، نتوانست براحتی از پس سختی مسابقه‌ها برآید و حذف شد.

با این مسیری که طی شده اکنون اکبر احدی خوشحال و امیدوارتر نتایج پیکارهای بعدی بوکسور ایرانی را دنبال خواهد کرد.

او می‌گوید: حریف فرانسوی که احسان او را شکست داد، بوکسور بسیار خوبی است که در دوره‌های قبلی توانسته بود حریفی از قزاقستان را مغلوب کند. این بوکسور قزاق سه بار روزبهانی را شکست داده بود بنابراین می‌توان گفت ورزشکار فرانسوی چه قدرتی داشت که احسان او را از پیش رو برداشت.

سرمربی تیم ملی بوکس ادامه می‌دهد: بوکسور جزیره موریس هم توانایی بسیار خوبی دارد و فینال رقابت بسیار تنگاتنگی بین او و احسان است. روزبهانی حدود 50 روز تا فینال فرصت دارد و در تمرینات باانگیزه کار می‌کند تا شرایط آمادگی‌اش را برای یک رویارویی سخت فراهم کند.

احسان روزبهانی تنها ملی‌پوش ایرانی حاضر در لیگ ستارگان جهان درباره موفقیت خود در این پیکارها می‌گوید: بازی‌های سختی را تا اینجای پیکارها پشت سر گذاشته‌ام و واقعا نتایج مبارزات به دلیل قدرت رقبا قابل پیش‌بینی نیست.

او که پیش از پیکار روز جمعه آسیب‌دیده بود، درباره شرایطش قبل از مسابقه دشوار با حریف فرانسوی می‌گوید: متاسفانه روز جمعه از ناحیه آشیل پا بشدت آسیب دیدم، به طوری که نتوانستم به تمرین ادامه دهم. پزشکان معتقد بودند برای درمان هرچه سریع‌تر باید پای آسیب‌دیده‌ام را گچ بگیرم، اما با توجه به حساسیت مسابقه جمعه تصمیم گرفتم با تحمل درد و استفاده از دیگر روش‌ها، خودم را به مسابقه برسانم.

احسان روزبهانی در دو مسابقه نخست خود مقابل مامازولونوف از ازبکستان به برتری دست یافت و مقابل نیکیتا ایوانف از روسیه در عین شایستگی تن به شکست داد.

تغییرات در رینگ

در شرایطی که اکبر احدی همراه با احسان روزبهانی در خارج از کشور به‌سر می‌بردند، در داخل کشور اما تغییراتی در نحوه اداره تیم ملی بوکس ایران به وجود آمد؛ هر چند دامنه این تغییرات با حرف و حدیث‌های فراوان روبه‌رو بود. مسئولان فدراسیون بوکس تیم ملی را به دو قسمت تقسیم کرده و قرار است دو سرمربی، هدایت آنها را به عهده بگیرند. این در حالی است که نام یک نفر دیگر هم برای سرمربیگری در تیم ملی مطرح شد و شاید با توجه به اتفاقات در بوکس ایران، تیم ملی به سه قسمت تقسیم شود.

حسین نهرودی، مدیر فنی تیم‌های ملی بوکس نمی‌خواهد نام تیم‌های «الف» و «ب» را برای بوکس ایران در رده ملی انتخاب کند. از طرفی اکبر احدی سرمربی تیم ملی در جریان اتفاقات اخیر نیست و می‌گوید پاسخ پرسش‌ها را در این ارتباط از فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی بوکس پیگیری کنید.

تمرینات تیم ملی بوکس از هفته پیش آغاز شده است. احدی و استکی برای هدایت دو گروه از بوکسورها در نظر گرفته شده‌اند، اما از طرفی شنیده می‌شود نام این دو مربی مطرح شده، اما هنوز قطعی نشده؛ زیرا نام غلامرضا کریمی از مربیان باسابقه بوکس هم در این بین مطرح است و چنانچه بپذیرد در کنار تیم ملی باشد، قطعا یکی از تیم‌ها در اختیار او قرار می‌گیرد.

اکبر احدی، سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را در سه سال گذشته به عهده داشت و استکی همراه غلامرضا کریمی سرمربی سابق تیم ملی، مسئولیت آماده‌سازی تیم امید را عهده‌دار بودند.

در حالی که هنوز کمیته فنی درباره مربیان تیم‌های ملی نظر نهایی خود را اعلام نکرده، بحث بازگشت غلامرضا کریمی سرمربی سابق تیم ملی برای عده‌ای از اهالی رینگ جالب است بویژه از این منظر که در سال‌های اخیر با این مربی کهنه‌کار رفتار خوبی صورت نگرفته است.

کریمی سال‌ها در کنار نهرودی به عنوان مربی تیم ملی کار می‌کرد و بعد از کناره‌گیری نهرودی، کریمی سرمربی شد که وی نیز به دلیل کسب نتایج ضعیف در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در اردن از کار برکنار شد، اما پس از آن سرمربیگری تیم ملی جوانان را به عهده گرفت.

بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها، کمیته فنی فدراسیون بوکس می‌خواهد تیم‌های «الف» و «ب» بزرگسالان ایران را تشکیل دهد به طوری که اواخر این ماه نفرات دوم و سوم اوزان دهگانه مسابقه‌های قهرمانی ایران بعلاوه نفرات منتخب کمیته فنی مسابقه‌های انتخابی و درون اردویی، تمرینات را آغاز می‌کنند.

در پایان این مرحله ١٥ بوکسور انتخاب و همراه ده قهرمان مسابقه‌های قهرمانی ایران، نفرات تیم ملی را تشکیل خواهند داد که با نظر کمیته فنی دو تیم «الف» و «ب» با سرمربیگری اکبر احدی و علی استکی تشکیل خواهد شد.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها