روایت الاخبار از جزئیات دیدار بوگدانوف با سید حسن نصرالله

نصرالله: بشار اسد خط قرمز است

کوتاه از جهان

پیام پوتین به نصرالله

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد «کارخانجات، انبارها و همه سلاح‌های پیشرفته ما در خدمت شماست».
کد خبر: ۷۴۸۷۷۶

به گزارش روزنامه الدیار لبنان، منابع آگاه و مطلع از محتوای دیدارهای میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به خاورمیانه که طی دو هفته گذشته دو بار به سوریه و لبنان سفر کرد، فاش کردند که بوگدانوف در دیدار با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان حامل پیامی مهم از پوتین بوده است.

رئیس‌جمهور روسیه در این پیام تاکید کرده است که همه کارخانجات، انبارهای سلاح و همه سلاح‌های پیشرفته مسکو در خدمت مقاومت اسلامی است. بنابر این گزارش، اطلاعاتی که به بیرون درز یافته، نشان می‌دهد که روسیه آمادگی باز کردن انبارهای سلاح و کارخانجات خود به روی مقاومت اسلامی و تامین همه نیازهای آن را دارد. این منابع دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با سیدحسن نصر‌الله را هدف اصلی سفر این مقام روسی به منطقه خواندند.‌/‌ فارس

موافقت کنگره آمریکا با ادامه عملیات نظامی علیه داعش

کنگره آمریکا موافقت خود را با انجام عملیات نظامی ضد داعش از سوی ارتش این کشور تا سه سال دیگر اعلام کرد. کنگره به باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور اختیار داد تا عملیات نظامی علیه داعش را تا سه سال دیگر ادامه دهد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در جمع اعضای کنگره خواستار آن شده بود که جنگ علیه داعش فقط به عراق و سوریه محدود نشود و همچنین به دولت آمریکا اختیاراتی داده شود که بتواند از نیروی نظامی برای سه سال که قابل تمدید باشد، استفاده کند. این مجوز نشان می‌دهد که آمریکا قصد دارد به بهانه جنگ ادعایی علیه داعش، همچنان به دخالت‌های نظامی خود در امور کشورهای منطقه بویژه عراق و سوریه ادامه دهد.‌/‌ مهر

پاپ فرانسیس با دالایی‌لاما دیدار نمی‌کند

بنا به اعلام واتیکان، رهبر کلیسای کاتولیک‌های جهان با رهبر مذهبی بوداییان تبت که به رم سفر کرده، دیدار نخواهد کرد. دالایی لاما،‌ رهبر مذهبی بوداییان تبت درخواست کرده بود تا با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات کند، اما درخواست او به دلیل شرایط حساس چین رد شده است.

شبکه خبری بی‌.بی‌.سی گزارش داد، یکی از سخنگویان واتیکان گفت گرچه پاپ احترام بالایی برای دالایی لاما قائل است، اما به دلایلی واضح درخواست ملاقات او را رد کرده است. به نظر می‌رسد واتیکان نمی‌خواهد تلاش‌هایش برای بهبود روابط با چین را به خطر بیندازد. رهبری حدود ۱۲ میلیون کاتولیک چینی یکی از مسائل مورد اختلاف چین و واتیکان است. چین، دالایی لاما را جدایی‌طلب می‌داند و معمولا هنگامی که هیات‌های سیاسی و مقام‌های خارجی او را به حضور می‌پذیرند، واکنش‌ تندی نشان می‌دهد./‌ ایسنا

بازگشایی سفارتخانه‌های عرب در عراق

کشورهای عربستان، قطر و بحرین بزودی سفارتخانه‌های خود را در بغداد بازگشایی می‌کنند. به گزارش فرات نیوز، سالم محمد، یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اعلام این خبر گفته است دولت این کشور در از سرگیری روابطش با کشورهایی که با آنها قطع رابطه کرده بود، موفق شده است. وی افزود کشورهای عربستان، قطر و بحرین بزودی سفارتخانه‌های خود را در بغداد بازگشایی می‌کنند.

وی از همه کشور‌ها خواست برای بازسازی شهر‌ها و آثار دینی و تاریخی که گروه تروریستی داعش منفجر کرد، به عراق کمک کنند.‌/‌ ایلنا

اعتصاب عمومی ایتالیا را فلج کرد

اعتصاب عمومی در ایتالیا باعث بروز مشکلات در حمل و نقل شده است. اتحادیه‌های کارگری ایتالیا در این رابطه اعلام کرده‌است که ادامه وجود قوانین کار قوی در این کشور لازم است و تغییر قانون سبب خواهد شد کارفرمایان با روش‌های غیراخلاقی کارکنان خود را اخراج کنند.

به گزارش بی‌.بی‌.سی، عده زیادی در ۵۰ شهر ایتالیا، از جمله رم (پایتخت) در اعتراض به تلاش دولت برای تغییر قوانین کار به خیابان‌ها ریختند. هزاران نفر از اعضای اتحادیه‌های کارگری ایتالیا از شهر میلان در شمال کشور گرفته تا پالرمو در جنوب از روز جمعه به خیابان‌ها ریخته و تظاهرات کردند.

شبکه‌های حمل و نقل، بنادر و بسیاری از مدارس ایتالیا نیز در اثر این اعتصاب عمومی تعطیل شده‌اند. تلاش‌های سال‌های اخیر در ایتالیا برای تغییر قوانین کار و اصلاح اقتصاد این کشور ناکام مانده‌ است./ ایلنا

تعیین 4 وزیر جدید در افغانستان

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان روز جمعه در حکم جداگانه‌ای وزیران امور خارجه، مالی، بازرگانی و صنایع و همچنین امور زنان را منصوب کرد.

به گزارش ایتارتاس، بر این اساس عتیق‌الله عاطف به عنوان وزیر امور خارجه، محمدمصطفی مستور وزیر امور مالی، مزمل شنواری وزیر بازرگانی و صنایع و خانم مزغان وزیر امور زنان منصوب شدند. این اقدام اشرف غنی، گام اول در جهت تشکیل دولت وحدت ملی تلقی می‌شود.

رئیس‌جمهور افغانستان پس از ماه‌ها کشمکش با رقیب خود عبدالله عبدالله به توافقی برای تشکیل دولت وحدت ملی رسید و عبدالله به عنوان رئیس اجرایی تعیین شد تا روند تقسیم قدرت تسهیل شود.

احمد زی در مراسم سوگند ریاست جمهوری قول داد ظرف 45 روز کابینه جدید را تشکیل دهد، اما روند تشکیل دولت بیش از این طول کشید و انتقادهایی را متوجه او کرد. براساس برخی برآوردها انتظار می‌رود دولت افغانستان تا قبل از پایان سال 2014 (حدود 20 روز دیگر) تکمیل شود./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها