وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

توزیع بسته چهارم امنیت غذایی، «شب عید»

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در انتظار مصوبه دولت

رئیس سازمان بهزیستی گفت: افزایش مستمری امسال مددجویان تحت پوشش بهزیستی در انتظار مصوبه دولت است و هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۷۴۶۵۸۷

به گزارش مهر، همایون هاشمی افزود: هر ساله مستمری مددجویان بهزیستی 20 درصد افزایش می‌یابد، اما امسال تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی با اشاره به این‌که علاوه بر مستمری، کمک‌های دیگری نیز به مددجویان اعطا می‌شود، اظهار کرد: مبلغ مستمری مددجویان ناچیز است، اما با درنظر گرفتن دیگر کمک‌های نقدی و غیرنقدی، بن و یارانه رقم نسبتا قابل قبولی به مددجویان در ماه پرداخت می‌شود که البته به دنبال افزایش این کمک‌ها نیز هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به این‌که نسبت به دیگر دستگاه‌های دولتی و حمایتی در پرداخت کمک و مستمری به مددجویان جلوتر هستیم، تاکید کرد: مستمری مددجویان بهزیستی با تاخیر پرداخت نمی‌شود و در این باره به روز هستیم. وی در زمینه ارائه خدمات توانبخشی به سالمندان در منزل یادآور شد: اکنون 5550 سالمند از خدمات توانبخشی درمنزل سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌که 253 مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی در کشور فعال است، خاطرنشان کرد: تعداد سالمندانی که از خدمات مراکز توانبخشی و شبانه‌روزی بهره‌مند می‌شوند نیز 14 هزار و 117 نفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها