« به تو به عنوان معرف دختر مسلمان شیعه افتخار می کنم »

نامه های سردار سلیمانی برای یک نویسنده زن

پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی زبان ژون‌افریک(آفریقای جوان) در مقاله‌ای در باره سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: انتشار ناگهانی عکس‌های قاسم سلیمانی، در ایران و جاهای دیگر بسیار غافلگیر کننده بود.
کد خبر: ۷۴۵۰۷۴
تحسین سردار اسطوره‌ای ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است: قاسم سلیمانی فرمانده 57 ساله عملیات خارجی سپاه پاسداران، تا قبل از ‌آن وی، مردی در سایه بود. رسانه‌ها تصاویری از وی را در میدان‌های نبرد کشور همسایه،عراق، انتشار دادند که در حال هماهنگ کردن واکنش نیروهای شیعه و کردهای عراق به تهاجم داعش است.

این نشریه با استناد به سخنان فردی که به تازگی در تهران با قاسم سلیمانی دیدار کرده است وی را چنین توصیف می‌کند: او یک نظامی استثنایی است که خواب راحت را از دشمن گرفته و تنش‌ها را از مرزهای ایران دور نگه‌ داشته است. به گفته این ناظر، وی در حال تبدیل شدن به شخصیتی اسطوره‌ای است.

قاسم سلیمانی در سال 2000 فرماندهی نیروی قدس را برعهده گرفت. از آن زمان، تاثیر راهبرد وی، تحسین همه را در پی داشته است.

این گزارش می‌افزاید: سلیمانی به علت کاستن از نفوذ واشنگتن در منطقه، مورد احترام، است. وی با حمایت از حزب الله لبنان در برابر اسرائیل و همچنین کمک به سوریه هم نقش کلیدی دارد.

توافقات هسته ای در وین

روزنامه الجمهوریه لبنان در گزارشی با اشاره به اینکه ایران و گروه 1+5 بر سر بسیاری از موارد اختلافی بین طرفین به توافق رسیدند، متن رخدادهای صورت گرفته در مذاکرات اخیر وین را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ یک منبع سیاسی مطلع از نتایج مذاکرات اخیر وین بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 روز سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه تاکید کرد که تمدید مذاکرات هسته‌ای تا ماه ژوئن آینده به معنای این نیست که در این مدت در انتظار دستیابی به توافق نهایی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران باقی ماند، بلکه تهران و گروه 1+5 مذاکرات خود را در راستای دستیابی به توافق هسته‌ای ظرف هفته‌ها و ماه‌های آتی ادامه خواهند داد.

این منبع آگاه سیاسی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی در سیاست فشار بر ایران موفقیتی به دست نخواهند آورد، افزود: بسیاری از موارد اختلافی بین طرفین حل شده است.

وی اضافه کرد: فضای تفاهم بین مذاکره‌کنندگان در جریان نشست‌های وین بیشتر و بیشتر تقویت شد.

وی افزود: آمریکا و متحدان غربی‌اش به حق ایران در غنی‌سازی اورانیوم در خاک این کشور اقرار کردند و این موضوع دیگر جایی در مذاکرات ندارد؛ اختلافات هم اکنون به میزان غنی‌سازی که ایران در پی آن است یعنی غنی سازی 20 درصد منحصر شده است؛ طرفین همچنین بر سر تداوم کار راکتور آب سنگین اراک به توافق دست یافتند اما در جزئیات هنوز اختلافاتی دارند.

پس از اینکه کشورهای غربی از افزایش تحریم‌ها و باقی ماندن آن سخن گفتند، رایزنی‌ها بر سر رفع تمامی تحریم‌ها در زمانی نزدیک متمرکز شد؛ ایران خواستار رفع فوری تحریم‌ها شد اما گروه مقابل رفع تدریجی و مرحله به مرحله آن را مطرح کرد؛ افکار عمومی جهان متقاعد شدند که این تحریم‌ها هیچ توجیه و فایده‌ای ندارند و مطلوب این است که تحریم‌های علیه دولت و ملت ایران لغو شوند.

تجزیه عراق کلید خورد؟

کاخ سفید به اطلاع رهبران عشایر سنی عراق و نمایندگان گروه های مسلح سنی و مسئولان دولت عراق رسانده است که هدف دعوت از آنها برای آمدن به واشنگتن ابلاغ چگونگی تشکیل نیرویی متشکل از یک صد هزار نیروی مبارز مسلح در مناطق سنی نشین است.

به گزارش روزنامه الحیات، چاپ لبنان واشنگتن در دو روز گذشته میزبان هئیتی از رهبران عشایر و نمایندگان گروه های مسلح سنی عراق بوده است.

اثیل النجیفی، فرماندار موصل و برادر اسامه النجیفی، رئیس سابق مجلس عراق که یکی از اعضای این هئیت در سفر به واشنگتن بوده است، در این بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر کرد، اعلام کرد: «دیدارهای متعددی با مسئولان امریکایی انجام شد و در دیدار با مراکز مطالعاتی درباره مخاطرات داعش بحث های مفصلی صورت گرفت و طرح هایی برای بازسازی و ساخت عراق و مناطق سنی نشین مطرح شد.»

احمد الجمیلی، یکی از شیوخ عشایر الانبار که از جمله افراد این هیئت است نیز در این باره به الحیات گفت: «مسئولان امریکایی به ما و به مسئولان محلی ابلاغ کردند که از تشکیل یک واحد نظامی متشکل از یک صد هزار نیروی مبارز در استان های الانبار و نینوا و صلاح الدین که وظیفه شان مبارزه با داعش و استیلا بر مناطق آزاده شده از دست این شبکه تروریشتی باشد، حمایت می کنند.»

وی در ادامه افزود: «واشنگتن تکرار تجربه شوراهای بیداری (صحوات) که بعد از اخراج گروه های تروریستی از الانبار دولت عراق حمایت از آنها را قطع کرد، رد می کند و پیشنهاد می دهد که این نیرو به شکل رسمی در ضمن تشکیلات وزارت دفاع باشد، و خود مستقیم بدون مراجعه به دولت مرکزی اقدام به مسلح کردن آنها کند.»

اشتون وزیر دفاع آمریکا می شود

مقامات کاخ سفید از نهایی شدن لیست نامزدهای جانشینی "چاک هیگل" برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا و شانس بالای "اشتون کارتر" برای رسیدن به ریاست پنتاگون خبر می دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نامزدهای جایگزینی چاک هیگل تقریبا مشخص شده اند و در این میان گویا شانس اشتون کارتر، معاون سابق وزیر دفاع، برای رسیدن به ریاست پنتاگون بیش از سایرین است.

شانس کارتر برای رسیدن به این پست پس از، از دسترس خارج شدن "مایکل فلورنوی" افزایش یافته است. فلورنوی از مقامات ارشد پنتاگون است که تا روز گذشته شانس نخست تصدی پست وزارت دفاع محسوب می شد.

اشتون کارتر از اکتبر 2011 تا دسامبر 2013 معاون وزیر دفاع بوده و پیش از آن نیز به عنوان مسئول اصلی خریدهای تسلیحاتی پنتاگون انجام وظیفه می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
سلام به سردار ، دست و پایت را میبوسم كه اسم اسلام و نام ایران را در سرزمین امام حسین زنده كردی، من عددی نیستم كه از شماتشكر كنم ولی یك اس-ام-اس در باره حضرت عباس بدستم رسید كه در این ایام برازنده شما است:
در جنگ صفین بود كه امیرالمومنین(علیه سلام ) نوجوانی 13 ساله را نقاب بر صورتش زد و زره پوشانید و روانه میدان كرد.
معاویه ، ابوشعتاء كه دلاور عرب بود و در شام او را حریف هزار اسب سوار میدانستند به میدان فرستاد ولی او گفت :در شان من نیستكه با این دلاوری هایم با او بجنگم پسرم برای او كافیست!!!
ابو سعتا 9 پسر خودش را به میدان فرستاد و ان نوجوان همه را به درك واصل كرد ابوشعتا برای انتقام خون پسرانش خودش به میدان امد امافقط با یك ضربه به هلاكت رسید
امیر المومنین (علیه سلام) به نوجوان فرمودند بس است پسرم بر گرد ..
تمام لشكر گفتند یا علی بگذار جنگ را تمام كند حضرت فرمودند نه او پسرم عباس قمر بنی هاشم است و او ذخیره برای حسین است
سردار جان بحق حسین و ابوالفضل خدا نگهدارت و در انجا دعا كن هر كسی به زحمتهای شما و امثال شما و بسیجیان
و مدافعان جنگ تحمیلی و از همه مهمتر هر كسی در هر مقامی به دین خدا چه با ریا و چ بی ریا خیانت میكند به این
ایم عزیز ذلیل و خوار و نابود بفرما
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها