رسانه آمریکایی اعتراف کرد

سردار سلیمانی یعنی اعتماد و پیروزی

با انتشار تصاویر سردار ایرانی، حاج قاسم سلیمانی در عراق، بسیاری از تحلیلگران، در چرایی ظهور علنی سپاه قدس ایران در عراق و پیام‌هایی که از این ورا به طرف‌های مختلف ارسال می‌شود توجه کرده‌اند.
کد خبر: ۷۴۳۷۲۷
سردار سلیمانی یعنی اعتماد و پیروزی

پایگاه تحلیلی آمریکایی المانیتور طی مقاله ای به این موضوع پرداخته است.به گزارش فارس،المانیتور می‌نویسد: [سردار] قاسم سلیمانی در ماههای اخیر از یک مرد مرموز و پشت پرده به فردی تبدیل شده که پس از هر پیروی عراقی‌ها در جنگ با داعش تصاویر وی نیز منتشر می‌شود و وی دیگر یک مرد در سایه نیست.

قاسم سلیمانی پس از سقوط موصل به دست داعش ، ظهور علنی یافت و بنا به گفته منابع عراقی در مسیر سیاسی و نظامی مبارزه با داعش نقش جدی دارد که کسی نمی‌تاوند منکر آن شود و سلیمانی عامدانه اجازه انتشار تصاویر خود را می‌دهد که گاهی در این تصاویر با گروههای شیعی است و گاهی نیز در کنار فرماندهان پیشمرگه کرد ایستاده است.

تصاویر حضور در آزادسازی «آمرلی»، و پس از آن در «جرف الصخر»، «الضلوعیة» و دیگر مناطق شاهدی بر این حقیقت است.

وی در این تصاویر با یک لباس نظامی ساده، و بدون هیچ گونه سلاحی میان مبارزان عراقی دیده می‌شود و با لبخند آرامی که دارد، در نهایت آرامش به سر می‌برد.

در سطح منطقه‌ای ، نقش سلیمانی این پیام را دارد که ایران با موفقیت و صداقت در منطقه عمل می‌کند و دیگران از جمله ائتلاف آمریکایی این صداقت را ندارد.

ایران می‌خواهد به هم‌پیمانان خود از ورای نقشی که سلیمانی بازی می‌کند بگوید: ایران تنها هم‌پیمان قابل اعتماد در منطقه است که حتی در صورت وجود برخی اختلافات سیاسی نیز می‌شود روی آن با اعتماد حساب کرد. ایران تنها آغوش مطمئنی است که می‌شود اعتماد و پیروزی را از آن انتظار داشت. هم پیمانی که نه در منطقه و نه در تمام جهان نظیر آن وجود ندارد.

پیام آخر، برای آمریکا است که مهم ترین بعد این پیام‌ها را نیز در بردارد. ایران می‌خواهد، غرب و‌آمریکا به قدرت وی در منطقه اعتراف کنند و به عنوان یک قدرت منطقه‌ای بزرگ به رسمیت بشناسند.

روش‌های داعش در سوء استفاده از کودکان

داعش پس از شستشوی مغزی کودکان، از آنان در زمینه های مختلفی به ویژه ارتکاب جنایات جنگی، حملات انتحاری، جاسوسی، نامه رسانی و آشپزی استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی دیلی استار با اشاره به گزارش هایی که از ساکنان، فعالان، کارشناسان مستقل و گروه های حقوق بشر کسب کرده است، نوشت: داعش در تمام مناطق تحت تسلط خود از کودکان در جنگ استفاده می کند.

به نوشته این روزنامه، در شهر کُرد نشین کوبانی در شمال سوریه، بسیاری از فعالان اعلام کردند کودکان را دیده اند که در کنار عناصر داعش در حال جنگ هستند.

"مصطفی بالی" یکی از فعالان حقوقی در این خصوص اعلام کرد: جسد چهار نوجوان را که دو تن از آنها کمتر از 14 سال سن داشتند، دیده است که عملیات انتحاری انجام داده اند.

درباره شمار کودکانی که داعش آنها را به کار گرفته است آمار دقیقی نیست، اما کمیته ای از کارشناسان سازمان ملل متحد که مسؤول تحقیق در خصوص جنایت های داعش بود اعلام کرد که داعش به شیوه سازمان یافته و با استفاده ازکودکان در اقدامات جنگی مرتکب جنایت های گسترده ای می شود.

روایت روزنامه آمریکایی از لزوم توافق با ایران

نیویورک تایمز نوشت: بدبینی غیرعاقلانه نباید عدم موفقیت در دستیابی به توافق هسته ای و تصمیم به تمدید مذاکرات اتمی را احاطه کند.

این روزنامه با طرح این پرسش که چرا درخواست اسرائیل مبنی برای برچیدن کامل برنامه هسته ای ایران قابل اجرا نیست ؟نوشت:چون این خواسته در دنیای واقعی دست یافتنی نیست ؛ "کاچی به از هیچی" . دیپلماسی درباره مصالحه جدی است ، نه دستیابی به نتایج ایده آل . مهارت هسته ای ایران را نمی توان از چنگ این کشور خارج کرد. دست کم برای یک دهه ، هدف باید مهار کردن برنامه ای کاملاً تحت نظارت، سازگاری آن با استفاده صلح آمیز از قدرت هسته ای ، اورانیوم غنی شده زیر پنج درصد و این که درکجا باید نگه داری شود ، باشد .

ایران، عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای ،به دستور رژیم اسرائیل که دارای جنگ افزارهسته ای است و از امضاء کنندگان این پیمان نیست، از حق مندرج در این پیمان مبنی بر« انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز » چشم پوشی نخواهد کرد. توافق با این کشور یک واقعیت است؛ برنامه هسته ای ایران ،طنین پراحساس و مهیج ملی کردن نفت آن در دهه 1950 بوده است . قضیه ملی شدن موجب شد که کودتای انگلیسی امریکایی هرگز فراموش نشود . تقاضای برچیده شدن برنامه هسته ای از این منظر دیده می شود. همان گونه که محمد جواد ظریف ، وزیرخارجه ایران ، همتای مذاکره کننده جان کری ، گفت :" اگر به دنبال بازی برد کامل در برابر باخت کامل باشید، محکوم به شکست هستید. " تعیین اهداف غیرممکن ، کلید جنگ طلبی است .

منافع ایران با امریکا در افغانستان و ایران همپوشانی دارد. ایران به عنوان جزیره باثبات در خاورمیانه پراز خشونت است. امریکا با بسیاری از دشمنان راهبردی ، از جمله روسیه ، روابط تجاری دارد. خاورمیانه در مخمصه قرارگرفته است. حتی تفاهم نه چندان گرم میان امریکا و ایران می تواند نقشه منطقه را دگرگون کند.

مقایسه احمدی نژاد با بنی صدر

دکتر حسن غفوری فرد فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی به هیچ وجه با رهبری زاویه ندارد گفت:آقای هاشمی رفسنجانی الان با حکم مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، بنابراین نمی‌توان گفت که ایشان مخالف رهبری هستند. کسانی که رهبری را قبول دارند باید به حکم ایشان اطمینان کنند.

وی در گفت و گو با نامه نیوز اظهار کرد: هاشمی خیلی از رهبری دفاع می کند و از سخنان رهبری در مورد رأی مردم حق‌الناس است، تفسیر بسیار زیبایی داشتند که رهبری با چه بینش و آگاهی‌ای به آن جنبه شرعی داده‌اند.بنابراین آقای هاشمی رفسنجانی نه تنها مخالف رهبری نیستند بلکه به نظر من در کشور حامی قوی‌تری از آقای هاشمی برای رهبری نمی یابم، حامی حقیقی و نه حامی حرفی. حامی که در عمل از ایشان حمایت می کنند و سخنان ایشان را تفسیر و بیان کند.

غفوری فرد با مقایسه احمدی نژاد با بنی صدر گفت: آقای احمدی‌نژاد شعارهای خوبی می‌داد؛ ولی من می‌دانستم که این شعارها عملی نیست. مانند دوران بنی‌صدر. یک بار در یک جلسه رسمی گفت که من به همه رئیس‌جمهورها و پادشاهان دنیا نامه می‌نویسم که اگر سؤالی دارید، بپرسید؛ وگرنه باید مسلمان شوید. احمدی‌نژاد روی ابرها حرکت می کرد مثل بنی صدر.

در این زمینه که ایده‌های غیر عملی داشتند، شبیه می‌دانستم. اینکه همه دنیا مسلمان شود، خوب است؛ ولی اینکه عملی هست یا نه مهم است. ایشان یک بار گفتند که من آمریکا را در دنیا منزوی کردم. بعد دید مردم هیچی نگفتند دو روز بعد گفت که اصلا من ابرقدرت‌ها را منزوی کردم. یک نفر از آمریکا به من زنگ زده بود می گفت این احمدی نژاد دنیا را در دنیا منزوی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها