در حالی که قیمت‌ها در بازار فلز زرد مدتی بود که روند باثباتی را طی می‌کرد و نوسانات آن به حداقل رسیده بود، در ادامه روند افزایشی پس از اعلام تمدید مذاکرات وین، روز گذشته نیز قیمت طلا و سکه افزایش یافت.
کد خبر: ۷۴۳۰۶۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم، افزایش قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته باعث شده تا خرید و فروش در این بازار کاهش یابد و افراد برای خرید دست نگه دارند. این در حالی است که اونس جهانی طلا در روزهای اخیر روند نزولی را طی کرده و لذا این افزایش قیمت را می‌توان به علت واکنش‌های بازار و همچنین رشد قیمت دلار در بازار داخلی تلقی کرد.

جریانات سوم آذر بعد از تمدید مذاکرات هسته‌ای و موکول شدن آن به تیر سال آینده، باعث شد بازار داخلی با مقداری تغییرات قیمتی در طلا و سکه و ارز روبه‌رو شود و این تغییرات، حرکت فلش قیمت فلزهای زرد را به سمت بالا برد.

به این ترتیب از دوشنبه هفته جاری، قیمت سکه و طلا روند صعودی را طی کرد و این روند از روز بعد از مذاکرات شدت گرفت. به‌طوری‌که سکه تمام بهار آزادی در یک روز بیش از ده هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و نزدیک به همین میزان نیز روز بعد افزایش قیمت سکه رخ داد.

بر این اساس سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در ابتدای هفته با قیمت حدود 910 هزار تومان در بازار عرضه می‌شد اکنون در بازار به 936 هزار تومان رسیده است. در روز سه‌شنبه هفته جاری یعنی یک روز بعد از تمدید مذاکرات، قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش ده هزار و 500 تومانی روبه‌رو شد و به 928 هزار و 500 تومان رسید. روز گذشته نیز این سکه با افزایش 7500 تومانی به قیمت 936 هزار تومان در بازار به فروش رفت. به این ترتیب قیمت سکه تمام در دو روز 18 هزار تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت تنها مربوط به سکه تمام نبود بلکه قطعات دیگر سکه طلا نیز با افزایش قیمت روبه‎رو شدند. بر این اساس دیروز نیم سکه با 5000 تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه هفته جاری به 471 هزار تومان و ربع سکه با 3000 تومان رشد قیمت به 269 هزار تومان رسید. همچنین سکه گرمی از 170 هزار تومان به 172 هزار تومان رسید.قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز از 94 هزار و 800 تومان در سه‌شنبه هفته جاری به 95 هزار و 700 تومان در روز گذشته رسید.

قیمت دلار نیز در سه‌شنبه هفته جاری و روز بعد از اعلام تمدید مذاکرات 3260 تومان بود که روز گذشته قیمت این ارز با قیمت3290 تومان مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب قیمت دلار در دو روز اخیر 30 تومان افزایش یافته است. اونس جهانی نسبت به سه‌شنبه هفته جاری در بازار جهانی با قیمت 1198 دلار معامله شد که دو دلار کاهش نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها