سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد:

احتمال تمدید چند روزه مذاکرات هسته‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ گفت: تمدید مذاکرات اقدام عاقلانه‌ای بود زیرا حل اختلافات میان دو طرف نیازمند به زمان است.
کد خبر: ۷۴۲۵۱۹
رئیس مجلس: تمدید مذاکرات هسته ای عاقلانه بود

علی لاریجانی عصر امروز در جمع بسیجیان قوه مقننه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 با بیان اینکه روحیه خوداتکایی، کشور را به این مرحله رساند گفت: جوانان تحصیلکرده ایرانی با تلاش بسیار فناوری هسته‌ای را به دست آوردند؛ گاهی تبلیغات این امر را به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد اما آشنایان با دانش هسته‌ای می‌دانند که زحمت کشیده شده در این امر زحمت مجاهدانه‌ای بود.

رئیس مجلس با اشاره به نتیجه حاصل شده از مذاکرات هسته‌ای در وین تصریح کرد: تمدید مذاکرات را امر عاقلانه‌ای می دانم زیرا وقتی مذاکرات سیاسی است و همه ابعاد آن هنوز مشخص نشده است و اختلاف نظرهایی وجود دارد باید به آن زمان داد تا بررسی‌ها و مذاکرات به طور دقیق‌تر انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید توجه داشت آنچه می‌تواند سرمایه آینده در مذاکرات هسته‌ای باشد، حمایت مردمی، همبستگی درونی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است تصریح کرد: از آغاز مذاکرات عنوان می‌شد که باید به ظرفیت‌های درونی اتکا کرد که این امر بخشی از تفکر بسیجی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر خوداتکایی در روحیه ملی وجود نداشت ملت مقابل دیگران به گونه دیگری حرکت می‌کرد افزود: حرکت سرافرازانه ملت مقابل دشمنان و پافشاری آنها مقابل زورگویان به دلیل وجود روحیه خوداتکایی است که این خصیصه برای ملتی که می‌خواهد به خود متکی باشد امری حیاتی تلقی می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه بسیجی بودن 80 درصد از کارکنان مجلس، امری مهم و افتخاری برای قوه مقننه تلقی می شود افزود: ابتدای امر که امام(ره) بسیج را پایه‌گذاری کردند شاید تصور نمی شد که این حرکت به جریانی بالنده تبدیل شود که در ابعاد مختلف بتواند تحرکی جدی در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هر زمان که نام بسیج می‌آید به یاد حضور بسیجیان در دفاع مقدس و نقش‌آفرینی آنها در جبهه‌های جنگ می افتیم اضافه کرد: بسیج در دفاع مقدس معجزه‌گونه عمل کرد و سرنوشت جنگ را تغییر داد و این نهاد انقلابی بعد از جنگ به مرور زمان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف فعال و به مکتبی ارزشمند تبدیل شد.

آقای لاریجانی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران مکتب بسیجی است که پایه‌های آن بصیرت داشتن درباره مسائل مختلف و احساس مسئولیت کردن درقبال کشور است گفت: ایثار و جانبازی از دیگر مشخصه‌های مکتب بسیجی است که ممزوج شدن این مؤلفه‌ها مکتب بسیجی را قدرتمند کرده است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها