این اولین‌بار است که واچوفسکی‌ها برای کارگردانی یک اثر هنری راهی تلویزیون می‌شوند. از این نظر، مجموعه تلویزیونی آنها در سطح وسیعی در رسانه‌های گروهی مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۴۱۲۱۰

در این رابطه منتقدان تلویزیونی می‌گویند قاب تلویزیون توانسته دو نفر دیگر از چهره‌های مطرح دنیای سینما را به تور خود بیندازد و آنها را راغب به یک کار تلویزیونی کند. همین منتقدان براین باورند حضور بیشتر فیلمسازان معتبری همچون واچوفسکی‌ها در رسانه تلویزیون، سطح و کیفیت مجموعه‌های تلویزیونی را بالاتر برده و باعث خلق آثاری ماندگار و جذاب می‌شود.

در حقیقت، این گروه از فیلمسازان با کیفیت بالای کاری خود تاثیر بسیار زیادی روی فعالیت‌های تلویزیونی می‌گذارند و استانداردهای کاری را بالاتر می‌برند. با بالاتررفتن سطح توقع تماشاگران، برنامه‌سازان تلویزیونی هم مجبورند محصولاتی بهتر و باکیفیت‌تر ارائه دهند. اندی و لانا واچوفسکی که در چهل سالگی خود قرار دارند، اولین فیلم بلند سینمایی خود را سال 1996 کارگردانی کردند. اما دومین فیلم آنها «ماتریکس» با بازی کیانو ریوز در سال 1999 نامشان را در سطح وسیعی مطرح کرد و مورد تحسین منتقدان و تماشاگران سینما در سراسر جهان قرار گرفتند. ماتریکس به یک سه‌گانه تبدیل شد و قسمت‌های دوم و سوم آن در سال‌های 2001 و 2003 روی پرده رفت.

امسال پانزدهمین سال نمایش اولین قسمت فیلم جشن گرفته شد. فیلم‌های بعدی این دو فیلمساز نتوانست موفقیت کلان ماتریکس‌ها را تکرار کند، اما این تریلوژی لقب یکی از جنجالی‌ترین و در یادماندنی‌ترین آثار کل تاریخ سینما را گرفت.

در طول سال‌های گذشته چندبار گفته شد واچوفسکی‌ها قصد ورود به فعالیت‌های تلویزیونی را دارند. ولی آنها فیلم‌های «وی مثل وندتا» و «تهاجم» را کارگردانی کردند. آخرین فیلم سینمایی این دو روی پرده سینما «اطلس ابری» با بازی تام هنکس بود که سال 2012 ساخته شد. تلویزیون ایران بسیاری از فیلم‌های سینمایی واچوفسکی‌ها را نمایش داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها