بازارچه‌های مرزی خوزستان ساماندهی می‌شود

مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان گفت: بازارچه‌های مرزی استان در جهت افزایش اشتغال مرزنشینان و جلوگیری از گرایش مردم به سمت و سوی قاچاق کالا و سوخت ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۳۶۴

به گزارش ایسنا، محمدرضا صفاییان، با بیان این‌که سه بازارچه مرزی رسمی در استان وجود دارد، افزود: بازارچه آبادان و چزابه فعال و بازارچه اروندکنار در مرحله اخذ مجوز است.

وی گفت: در صورت بهره‌برداری از بازارچه مرزی اروندکنار، حدود 500 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق حاشیه بازارچه ایجاد خواهد شد؛ باتوجه به ظرفیت موجود در این بازارچه، بهره‌برداری از آن می‌تواند شرایط بسیار خوبی در جهت رشد و توسعه اقتصادی مرزنشینان فراهم کند.

مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان ادامه داد: هدف از ایجاد بازارچه‌های مرزی، افزایش توان مرزنشینان است تا درگیر فعالیت‌های اقتصادی شوند و از گرایش به سمت و سوی قاچاق کالا، سوخت و دیگر معضلات موجود در مرزها جلوگیری شود.

صفاییان تصریح‌ کرد: اکنون بازارچه چزابه به‌طور کامل فعال است و باتوجه به پیشرفت و توسعه اخیر این بازارچه روزانه تا 800کامیون کالا از طریق آن به عراق جابه‌جا می‌شود.

وی خاطرنشان‌ کرد: کارگروهی برای ساماندهی بازارچه چزابه تشکیل شده تا فرصت‌های موجود در این بازارچه را مورد بررسی قرار دهند و بحث ارتقای فعالیت‌های بازارچه مرزی، ازجمله ساختن اتاق ویژه تجار، رستوران‌، امکانات پارکینگ بزرگ و ساماندهی حمل و نقل را پیگیری کنند.

مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان اظهار کرد: بازاچه مرزی چزابه برای دشت‌ آزادگان ظرفیت خوبی محسوب می‌شود که می‌تواند مشکل بیکاری دشت‌ آزادگان را که بیشتر جمعیت آن در روستاها پراکنده است، حل کند.

صفاییان تصریح‌ کرد: برای احداث دو مرکز درمانی در مرزهای رسمی کشور ما با عراق در مرز چزابه برنامه‌ریزی شده که با احداث این مراکز درمانی تعداد زیادی از بیماران عراقی که برای درمان به نقاط مختلف کشور مراجعه می‌کنند، در همان مراکز مرزی درمان شوند تا از این طریق ارزآوری بیشتری در زمینه‌های مختلف علاوه بر درمان نصیب استان شود.

وی گفت: بازارچه مرزی شلمچه نیز از بازارچه‌های استان است که زیر نظر سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت می‌کند. برنامه داریم بازارچه جدیدی در جوار این بازارچه برای مرزنشینان احداث کنیم؛ فعال‌سازی بازارچه جدید در کنار بازارچه‌های قبلی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان ایفا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها