«خالد العبیدی»، وزیر دفاع عراق اعلام کرد: بغداد مخالف هرگونه طرحی از سوی آمریکا برای آزادسازی موصل از چنگال گروهک تروریستی داعش است. العبیدی می‌گوید نیروهای عراقی بدون کمک آمریکایی‌ها این شهر را آزاد خواهند کرد. تاکنون بارها مقامات عراقی تاکید کرده‌اند که نیازی به حضور نیروهای نظامی ‌آمریکایی در عراق ندارند، با این حال مقامات آمریکایی هرازچندگاهی اظهار نظر کرده و با نشان دادن سختی مبارزه با داعش قصد دارند یک بار دیگر در عراق نیروی نظامی ‌پیاده کنند.
کد خبر: ۷۴۰۳۵۵

در ادامه پیشروی‌های ارتش عراق و تصرف مواضعی که در دست گروه تروریستی داعش است روز گذشته «مثنی التمیمی» رئیس شورای استانداری «دیالی» اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی‌ و پشتیبانی هوایی موفق شدند جاده المقدادیه ـ خانقین در منطقه «امام ویس» در 55 کیلومتری شمال شرق بعقوبه را باز کنند. این جاده پس از درگیری‌های شدید سرانجام به دست این نیروها آزاد شد. کارشناسان مواد منفجره در عراق نیز اعلام کردند بیش از ده بمب کار گذاشته شده در کنار جاده‌های فرعی و اصلی منطقه «السعدیه» در 60 کیلومتری شمال شرق بعقوبه را طی چند ساعت گذشته خنثی کردند. این بمب‌ها به‌منظور جلوگیری از پیشروی‌های ارتش در این منطقه مهم و استراتژیک جاسازی شده بود.

در یک تحول دیگر اعلام شد سلیم جبوری، رئیس مجلس نمایندگان عراق به عربستان سعودی سفر کرده است. به گزارش ایرنا، وی با حضور در مجلس شورای این کشور بر لزوم همکاری بغداد و ریاض برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد. الجبوری گفت:‌ بغداد و ریاض دو قدرت مهم برای مبارزه با تروریسم در منطقه‌اند. قرار است الجبوری بعد از عربستان در راستای سفر منطقه‌ای‌ خود راهی ایران شود، رئیس پارلمان عراق بعد از سفر به ایران به قطر، ترکیه و اردن نیز سفر خواهد کرد.

در یک خبر دیگر مربوط به عراق اعلام شد با وجود آن‌که پیشروی‌های ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی‌ در استان‌های مختلف عراقی همچنان ادامه دارد اما تکفیری‌های داعش به رغم خسارت‌های زیاد همچنان در حال جولان در این کشور هستند. به گزارش فارس، شبکه العربیه روز گذشته از شنیده شدن صدای یک انفجار در مرکز شهر «اربیل» خبر داد. تا زمان تنظیم‌ این گزارش درباره جزئیات این انفجار که ظهر دیروز روی داد، خبری منتشر نشده بود. اما گفته ‌شده بود که این انفجار در یک منطقه شلوغ روی داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها