معمولا پیش‌غذا در سفره ایرانی‌ها جای چندانی ندارد، شاید دلیلش این باشد که غذا و خوراک‌های ایرانی به دلیل مواد تشکیل‌دهنده‌ای مثل برنج، سبزیجات، گوشت قرمز یا مرغ به اندازه کافی سنگین و پرکالری هستند و وجود یک پیش‌غذا قبل از غذای اصلی چندان مورد میل ما ایرانی‌ها نیست، اما اگر می‌خواهید در مهمانی‌های خود حتما یک پیش‌غذا هم تهیه کنید، پیشنهاد ما این است که غذای سبک‌تری انتخاب کنید تا مهمان‌ها برای خوردن غذای اصلی هم اشتهای کافی داشته باشند.
کد خبر: ۷۳۹۳۹۱

برای تهیه این پیش‌غذا که البته رنگ و روی خوبی هم به سفره شما می‌دهد و می‌توانید از آن به‌عنوان تزئینی کنار غذای اصلی هم استفاده کنید، به برگ کاهو، پنیر، گوجه فرنگی، سبزیجات معطر و مقدار کمی پیاز قرمز احتیاج دارید. همین جا یادآوری کنیم که خوب است برگ کاهوها یک شکل و یک اندازه و از قسمت میانی بوته کاهو انتخاب شوند تا هم ترد و هم دارای استحکام بیشتر باشند.

ابتدا برگ کاهوها را کاملا بشویید و مرتب و منظم دور یک بشقاب بچینید. حالا پنیر را با سبزیجات خرد شده مخلوط کنید. سپس به اندازه یک گردو از پنیر و سبزیجات مخلوط شده بردارید و در قسمت انتهایی برگ‌های کاهو بگذارید. قطعا این کار به کمی دقت و حوصله نیاز دارد. در پایان هم برای تزئین بیشتر از تکه‌های گوجه فرنگی و پیاز خرد شده و سبزیجات استفاده کنید.

چند تا از این بشقاب‌ها هم میز یا سفره را تزئین می‌کند و هم پیش‌غذایی سالم برای نوش جان کردن مهمان‌ها فراهم می‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها