سیاری معتقدند لیگ اسپانیا ملقب به لالیگا در حال حاضر برترین لیگ جهان است . طبق ضریب های یوفا هم باشگاه های اسپانیایی بالاتر از تیم های انگلیسی و ایتالیایی بهترین تیم های اروپایی هستند.
کد خبر: ۷۳۵۴۱
در این فصل ، مثل فصل گذشته تیم های رئال مادرید و بارسلونا امیدوارتر از سایر تیمها برای کسب عنوان قهرمانی هستند و تیم های اتلتیکو مادرید، والنسیا، سویا و بتیس در پی رتبه های بالای جدول رده بندی هستند.
حضور ستارگان بزرگی چون رونالدینیو، اتوئو، رونالدو، زیدان ، بکام ، رائول و ریکلمه بر جذابیت مسابقه های لالیگا افزوده است.
با وجود آنها هر هفته می توان منتظر دیدن یک حرکت بدیع بود. بعد از قهرمانی بی چون و چرای بارسلونا در فصل گذشته تیم کاتالانی کماکان در اوج به سر می برد.
بارسلونا در فصل نقل و انتقالات سر و صدای همیشگی رئال مادرید را نداشت ؛ اما بخوبی خود را تقویت کرد.
سانتیاگو اسکوئرو، مهاجم اتلتیک بیلبائو و مارک فان بومل ، هافبک تیم ملی هلند و آیندهوون دو خرید مهم فرانک رایکارد بودند.
جرارد لوپز، هافبک نیمکت نشین بارسلونا راهی موناکو شد و خوان رامون ریکلمه که به طور قرضی برای ویارئال بازی می کرد، به طور قطعی به این تیم منتقل شد.
از طرف دیگر، قرارداد قرضی روشتوریبر با فنرباغچه به صورت قطعی درآمد. فرناندو ناوارو هم راهی تیم مایورکا شد.
با توجه به بازیکنان جدید بارسلونا و بازگشت چند بازیکن مصدوم مثل ادمیلسون ، هنریک لارسن و تیاگوموتا همچنان می توان بارسلونا را مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی دانست.

مصائب ویارئال و بتیس
ویارئال تیم شگفتی ساز فصل قبل قصد دارد به بزرگی ادامه دهد. سیاست های این تیم در فصل تابستان نشان از حفظ تیم فعلی و تقویت آن دارد.
آنها توانستند با حفظ ستاره تیمشان خوان ریکلمه ، هوادارانشان را خشنود کنند. آلسیو تاکیناردی از یوونتوس مهمترین خرید این فصل ویارئال بود؛ اما با رفتن خوزه مانوئل رینا به لیورپول احتمالا مانوئل پلگرینی مربی آرژانتینی ویارئال به مشکل خواهد خورد.
ویارئال در این فصل هم روی هنر گلزنی دیه گو فورلان حساب باز می کند. بتیس تیم چهارم فصل گذشته زیاد در بازار تابستان پرکار نبود.
آنتونیوپراتس از بتیس به مایورکا رفت و آنتونیواتیو هم راهی اسپانیول شد. حفظ کردن خواکین مهمترین هدف این تیم بود که در نهایت به آن نایل شدند.

به دنبال مدعیان
اسپانیول با ادواردو کاستا، هافبک المپیک مارسی و خاویر زابالتا هافبک تیم ملی جوانان آرژانتین و تیم سن لورنزو به توافق رسید.
زابالتا 2ماه پیش در هلند قهرمانی جوانان جهان را جشن گرفته بود. در مقابل آنتونیو سالدویا به پارما و هوگو ایبارا به بوکاجونیورز پیوستند.
سویا بجز باپتیستا که به رئال رفت ، استیان سوارز را به سلتاویگو و کاسکوئرو را به راسینگ سانتاندر واگذار کرد.
لوئیس کلمنته از پورتو، فردریک کانوته از تاتنهام و انزو مارسکا از یوونتوس خریدهای سویا بودند. والنسیا از جمله تیمهای پرکار فصل تابستان بود.
این تیم با ادو، هافبک برزیلی آرسنال به توافق رسید و پاتریک کلایفرت را از نیوکاسل گرفت ، سالوا بایستا هم از اتلتیکو مادرید به این تیم بازگشت . مارکو کایزا دیگر بازیکن جدید والنسیاست که از بوردو آمد. از تیم والنسیا ژوزه دوس سانتوس و دیوید سیلوا به سلتا، برناردو کورادی به پارما، محمد سیسوکو به لیورپول ، آندریاس پالوپ به سویا و استفانو فیوره به فیورنتینا نقل مکان کردند. با این تغییرات والنسیا را می توان یکی از مدعیان مکانهای سوم تا پنجم جدول قلمداد کرد.
هرچند هواداران این تیم باید بردباری به خرج دهند؛ چون تیمشان برای هماهنگی بازیکنان قدیم و جدید به زمان نیاز دارد.
دپورتیوو لاکرونیا، یکی از بزرگان سالهای اخیر اسپانیا برخلاف والنسیا با مشکلات مالی زیادی روبه رو است و نتوانست در بازار انتقالات فعالیت کند.

انقلاب بیانچی در اتلتیکو
مادرید بیلبائو، مالاگا، ساراگوسا، اتلتیکو مادرید و ختافه تیمهای میانه جدولی فصل گذشته بودند که در بین آنها اتلتیکو مادرید با آمدن کارلوس بیانچی به عنوان مربی متحول شده است.
ماکسی رودریگز از اسپانیول ، خوان وارلا از رئال مورسیا، لوسیانو گایتی از ساراگوسا، مارتین پتروف از وولفسبورگ و ماتیا کژمان از چلسی خریدهای اتلتیکو مادرید بودند. در مقابل خاویر پینولا به نورنبرگ ، کی کی موسامپا منچسترسیتی ، کاسمین کانترا به ختافه ، یسپر گرونشر به اشتوتگارت ، نانو به ختافه و نونز به کروز آزول منتقل شدند.
با این یاران جدید، اتلتیکو مادرید مسلما یکی از قوی ترین تیمهای لالیگا به شمار می رود و توانایی رقابت بر سر مکانهای بالای جدول را خواهد داشت.
ختافه هم بعد از اطمینان از بقا در دسته اول با خسوس کالاتایود از مالاگا و ساموئل آنیبال از بوکاجونیورز به توافق رسید.

آنها نمی خواهند فانوس به دست باشند
تیمهای رئال سوسیداد، اوساسونا، راسینگ سانتاندر و مایورکا هم در فصل تابستان بیکار ننشستند. سوسیداد، گایزکا گاریتانو را به عنوان یار آزاد به خدمت گرفت.
اوساسونا، برناردو رومئو را به ترکیبش اضافه کرد. راسینگ با اسکار سرانو از اسپانیول ، استفان دالما از اینتر و خاویر کاسکوئرو از سویا قرارداد بست.
مایورکا با هکتور کوپر از همه تیمهای یاد شده پرکارتر بود. بورخا از رئال مادرید، پوتنزا از اینتر، آنتونیو پراتس از بتیس ، فرناندو ناوارو از بارسلونا و آدریان پرالتا از دانشگاه کرایووا مهمترین خریدهای مایورکا بودند.

کوچ پلاسنته به اسپانیا
در میان تیمهای تازه صعود کرده این فصل سلتاویگو با توجه به نام و آوازه اش از همه تیمها فعال تر بود.
استبان سوارز از سویا و خوزه بایانو از مایورکا و آنتونیو نونیز از لیورپول و دیوید سیلوا از والنسیا نفرات جدید سلتا هستند، ضمن آن که آمدن دیه گو پلاسنته از بایرلورکوزن به سلتا گل سرسبد خریدهای این تیم بود.
آلاوس هم در اقدامی جالب با جان آلویسی گلزن استرالیایی تیم اوساسونا به توافق رسید. کادیز دیگر تیم تازه وارد هم ، مارک برتران از اسپانیول را به خدمت گرفت.

ماجرای کهنه کله خوک
با تمام این احوال فوتبال اسپانیا همچون همیشه پر از حاشیه است.
اقدام بی سابقه فدراسیون فوتبال اسپانیا که تازه بعد از 2سال جریمه باشگاه بارسلونا را در ال کلاسیکو اعلام کرد، باعث خشم خوان لاپورتا و هواداران بارسا شد.
آنها معتقدند این عمل فدراسیون فوتبال اسپانیا، کاملا بر ضد بارسلونا و برای خراب کردن روحیه آنها در شروع فصل در نظر گرفته شده است.
در بازی یاد شده هواداران بارسلونا با پرتاب اشیا و حتی کله خوک در نیوکمپ از لوئیس فیگو بازیکن سابق خود پذیرایی کرده بودند!

پاشنه آشیل
در رئال مادرید هم اوضاع مثل همیشه است.
این تیم با هنر فلورنتینو پرز کماکان پولساز است ؛ اما بعید نیست همچون 2سال گذشته دستش به هیچ جایی نرسد. مساله مهم برای رئالی ها بازگشت جاناتان وودگیت به میادین است.
با توجه به رفتن والتر ساموئل به اینتر اگر وودگیت هم به این زودی ها به میدان نرود، خط دفاع کهکشانی ها مثل فصل قبل پاشنه آشیل این تیم خواهد بود.

تفرقه
برای حسن ختام ، یک بار دیگر به بارسلونا برمی گردیم. مدافع عنوان قهرمانی در اولین گام در فصل جدید توانست سوپرجام باشگاه های اسپانیا را فتح کند.
اما با وجود خوشبینی هواداران این تیم ، اختلاف ساندرو راسل ، مدیر تیم با خوان لاپورتا رئیس باشگاه ممکن است برای بارسلونا مشکل ساز شود.
فعلا به نظر می رسد با کوتاه آمدن راسل قضیه فیصله یافته است ؛ اما خیلی از کارشناسان منتظر وقوع یک طوفان بزرگ در بالاترین پست مدیریتی این باشگاه هستند.
خوان لاپورتا در آخرین مجمع عمومی کاتالان اعلام کرد: بارسلونا یک باشگاه مردمی است و انتخابات مردمی است که می توانید آینده آن را تا بهار 2007روشن کند.
اگر مردم بخواهند، تا آن زمان در خدمت بارسلونا خواهم بود. ولی کیست که نداند رونالدینیو ابرستاره بارسلونا از راسل حمایت می کند.
مزدک میرزایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها