معاون عربی ـ آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان از رفتار متناقض عربستان در روند مذاکره با جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۳۳۷۳۲
انتقاد ایران از رفتار متناقض مقامات عربستان سعودی

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: گفتگوهای دیپلماتیک اخیر تهران ـ ریاض در فضایی مثبت و سازنده انجام شد.

وی در عین حال تصریح کرد: در مذاکرات وزرای خارجه دو کشور در نیویورک و در سفر بنده به جده گفتگوهای سازنده ای داشتیم و حرفهای خوبی از وزیر خارجه عربستان شنیدیم اما متأسفانه آقای سعود الفیصل چند روز پس از هر مرحله از مذاکرات با اظهارات منفی و غیرسازنده رسانه ای که با فضای گفتگوهای دیپلماتیک و مسیر طراحی شده روابط و مذاکرات دو طرف در تعارض است رفتار کرد.

امیر عبداللهیان صراحت، صداقت و حسن نیت را مهمترین عامل در مسیر گفتگو و مذاکرات دانست و اضافه کرد: مسیر گفتگو ، مذاکره و همکاری مشترکی منطقه ای را با همه کشورها از جمله عربستان سعودی پیگیری می کنیم.

معاون وزیر امورخارجه تأکید کرد: در موضوع تداوم مذاکرات دیپلماتیک اکنون این عربستان است که باید تصمیم بگیرد که به مسیر مذاکره پایبند است یا به اظهارات غیرسازنده رسانه ای؟

امیر عبداللهیان گفت: ما در مسیر مذاکرات سازنده و کمک به کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مصمم هستیم و لحظه ای درنگ نخواهیم کرد و دیگر کشورها را به این مهم دعوت می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسن
Netherlands
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
۰
۰
تقصیر آقای سعود الفیصل نیست , تقصیر دستگاه دیپلماسی كشور ما است كه اسرار دارد با عربستان سعودی روابط صمیمی بر قرار كند بعد از ١٠٠ سال دشمنی آل سعود با ایران هنوز مقامات دستگاه دیپلماسی ما در همچنان اصرار به ادامه رابطه با این كشور متخاصم را دارند
این ما نیستیم به آنها احتیاج داریم آنها هستند كه به ما احتیاج دارند , بیشترین ارز توریستی عربستان از پول ایرانیان تامین می شود
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
۰
۰
ببخشید خیلی معذرت میخام.یعنی شما میگید سعود الفیصل باید صداقت صراحت حسن نیت و... داشته باشه.؟ !!! اینا كه گفتی مال ادمای خوبه. مطمئنی با سعود الفیصل. صحبت كرده ای ؟!!!!!!

نیازمندی ها