نگاهی به مشهورترین دعواهای فوتبالی در چند سال اخیر

جنگ‌های بی پایان

همین چند روز پیش بود که کوئینز پارک رنجرز در لیگ برتر انگلیس مقابل لیورپول تن به شکست داد، اما هری ردنپ، سرمربی کوئینز به جای این‌که درباره دلایل شکست تیمش توضیح بدهد، حسابی به ستاره مراکشی تیمش یعنی عادل تربت تاخت و عنوان کرد او که 19 کیلو اضافه وزن دارد و هفته‌ای هم 50 هزار پوند حقوق می‌گیرد، جایی در ترکیب ثابت تیم نخواهد داشت؛ البته این ادعایی بود که از سوی ردنپ عنوان شد.
کد خبر: ۷۳۳۱۶۷

این اظهار نظر باعث شد تا فضای بین این شاگرد و مربی حسابی تیره و تار شود. تربت ادعای سرمربی‌اش را نمی‌پذیرد و می‌گوید که حتی سه کیلو هم اضافه وزن ندارد، اما اکنون مشکل وزن تربت نیست؛ موضوع جالب توجه، سابقه دعوای مربیان با بازیکنان در لیگ برتر انگلیس است. نگاهی به مشهورترین دعواهای فوتبالی چند سال اخیر فوتبال می‌اندازیم.

خوزه مورینیو ـ ویلیام گالاس

مورینیو که همیشه با همتایان مختلف خود درگیری دارد، سابقه دعوا با شاگردان خودش هم را ثبت کرده است. او سال 2006 و زمانی که هنوز از چلسی جدا نشده بود، با ویلیام گالاس، مدافع فرانسوی تیمش مشکل پیدا کرد. اختلاف بین این مربی و بازیکن از وقتی شروع شد که گالاس در اردوی پیش از فصل چلسی برای آن فصل که در لس‌آنجلس برگزار شده بود، شرکت نکرد. مورینیو پس از آن در مصاحبه‌هایی از گالاس بشدت انتقاد و او را بازیکنی توصیف کرد که لایق احترام نیست. با این مصاحبه، آتش جنگ‌های رسانه‌ای بین گالاس و مورینیو آغاز شد و جای تعجب نبود که مدتی بعد گالاس تیم لندنی را ترک کرد.

هری ردنپ ـ دارن بنت

دارن بنت، مهاجم کنونی استون ویلا سال 2009 برای ساندرلند بازی می‌کرد. در آن زمان هری ردنپ، سرمربی ساندرلند بود؛ یعنی همان مربی‌ای که بتازگی در مقام سرمربی کوئینز پارک رنجرز با تمسخر فیزیک بازیکن مراکشی تیمش با او اختلاف پیدا کرده است. در آن زمان ساندرلند در یکی از بازی‌های لیگ برتر یک بر یک مقابل ساوتهمپتون مساوی کرد. پس از آن دیدار ردنپ، دارن بنت را عامل تساوی ناامیدکننده تیمش معرفی و عنوان کرد که بنت با از دست دادن موقعیت‌ها یک پیروزی را از ساندرلند گرفت. پس از آن آتش اختلاف این دو بالا گرفت و هرگز خاموش نشد تا جایی که جدایی بنت را از ساندرلند رقم زد.

روبرتو مانچینی ـ ماریو بالوتلی

مانچنینی اکنون سرمربی گالاتاسرای است و ماریو بالوتلی اکنون در لیورپول بازی می‌کند، اما وقتی دعوایشان شد، در مقام سرمربی و بازیکن منچسترسیتی بودند. سرخیو آگوئرو، مهاجم کنونی منچسترسیتی در توصیف این دو که هر دو هم ایتالیایی هستند، گفته بود که آنها مثل سگ و گربه بودند. دعوای جدی این دو در یکی از تمرینات منچسترسیتی اتفاق افتاد. بعد از آن‌که بالوتلی بی‌دلیل تکل خشنی مقابل سینکلر هم‌تیمی‌اش زد، با تذکر جدی مانچینی مواجه شد و همین بهانه درگیری فیزیکی شد. بالوتلی پس از این برخورد فیزیکی بسرعت تمرینات را ترک کرد، اما اختلاف او با مانچینی در هفته‌های بعد هم ادامه پیدا کرد. در پایان همان فصل مانچینی اخراج شد و بالوتلی نیز به میلان پیوست. دعوای این دو سه فصل پیش اتفاق افتاد، اما بالوتلی چندی پیش گفت که هرگز دلش نمی‌خواهد با مانچینی صحبت کند.

خوزه مورینیو ـ لوکاکو

در همین فصل اخیر لیگ برتر انگلستان مورینیو در ترکیب نخست تیمش جایی برای لوکاکوی بلژیکی و 28 میلیون پوندی در نظر نگرفت تا عصبانیت این فوتبالیست را به همراه داشته باشد. لوکاکو هنوز هم می‌گوید که دلیلی برای نیمکت‌نشینی وی وجود نداشت؛ زیرا حتی آماده‌تر از دیگر بازیکنان شده بود. مصاحبه‌های پی‌درپی لوکاکو، خشم مورینیو را در پی داشت تا جایی که بگوید به هیچ عنوان نیازی به این بازیکن ندارد. لوکاکو حتی وقتی از چلسی جدا شد، باز هم از مورینیو انتقاد کرد تا با وجود انتقال قرضی‌اش به وست برومویچ دیگر عملا جایی در تیم آبی‌پوش لندنی نداشته باشد.

دیلی‌میل ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها