آرتورو ویدال سه فصل است که به ستاره بدون‌رقیب یوونتوسی‌ها تبدیل شده و قلب‌های هواداران بانوی پیر در سراسر دنیا را به تسخیر درآورد. ویدال سال 2011 در ازای فقط 10.5 میلیون یورو لورکوزن را به مقصد تورین ترک کرد و در مدت حضورش در یووه 42 گل به عنوان یک هافبک میانی برای تیم به ثمر رسانده که آمار فوق‌العاده خوبی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۷۰۳

با این حال اوضاع در فصل 2015 ـ 2014 برای او چندان خوب پیش نمی‌رود. چند ماه پیش ویدال یک بازیکن 60 میلیون یورویی محسوب می‌شد که مشتریان زیادی را در سراسر اروپا داشت، اما درنهایت پافشاری مدیران یوونتوس مانع از حضور وی در باشگاهی همچون منچستریونایتد شد. اکنون اما ویدال آن‌قدر‌ها هم دور از دسترس تیم‌های دیگر به نظر نمی‌رسد، زیرا فرم فعلی‌اش به هیچ عنوان مطابق انتظارات کادر فنی یوونتوس نیست. اتفاقات حاشیه‌ای اخیر ویدال که در ساعت 5 صبح روز جمعه در کلوپی شبانه رخ داد، مساله‌ای بود که رابطه او با مسئولان و کادر فنی یوونتوس را وارد مرحله جدیدی کرد. ویدال پس از آن ماجرا از ترکیب تیم خارج شد و همان زمان بود که شایعات فروش وی در ژانویه به اوج خود رسید. با این حال آلگری، سرمربی تیم بار دیگر به تکذیب این شایعات اقدام کرد. سرمربی یووه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تاکید کرد: باشگاه در مورد ویدال بسیار شفاف و واضح عمل می‌کند. فروش او در ژانویه به منچستریونایتد به‌هیچ عنوان ممکن نخواهد بود.​

درخشش ویدال در ادامه فصل مطمئنا می‌تواند شرایط را به روال طبیعی خود بازگرداند، اما علاوه بر مسائل خارج از میدان، مصدومیت‌های پیاپی نیز مانع از اوجگیری ویدال شده است. مصدومیت کهنه ویدال از فصل گذشته همچنان به‌طور کامل برطرف نشده است و همین مساله باعث شده تا ویدال نتواند آن فرم فنی مطابق انتظار را در زمین مسابقه از خود ارائه دهد. شاید بتوان به جرات به این موضوع اشاره کرد که ویدال در طول شش ماه گذشته هیچ‌گاه نتوانسته به‌طور صددرصد آماده باشد و این مساله برای بازیکنی تاثیرگذار همچون او به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

در این میان موضوعی که بشدت موجب نگرانی هواداران، مدیران و کادر فنی یوونتوس شده، مساله ادامه‌دارشدن مصدومیت ویدال است. مصدومیت از ناحیه زانو همواره از بدترین نوع مصدومیت‌ها در دنیای فوتبال محسوب می‌شود و بازیکنان بزرگ زیادی به همین علت نتوانستند دوران درخشان خود در گذشته را تکرار کنند. البته آرتورو ویدال اعتقاد دارد که شرایط بزودی به روال طبیعی‌اش باز خواهد گشت: «من رفته رفته می‌توانم به همان بازیکن مورد نظر هواداران تبدیل شوم.» بازگشت ویدال به فرم طبیعی مساله فوق‌العاده حیاتی برای هواداران یوونتوس محسوب می‌شود بخصوص در روزهایی که خط میانی یووه با کمبود مواجه است. پیرلو دیگر آن طراوت گذشته را ندارد و پوگبا در میانه میدان تنهاتر از همیشه به نظر می‌رسد. فقط یک آرتورو ویدال آماده می‌تواند شرایط یووه در مرکز زمین را همچون گذشته بهبود بخشد. یوونتوس در بازی‌های اخیرش، بویژه در لیگ قهرمانان نتایج خوبی کسب نکرده و این نداشتن توازن لازم را در این تیم بیش از پیش نشان داده است.

هفته‌های پیش‌رو برای یوونتوس و آرتورو ویدال بسیار حیاتی می‌تواند باشد. بازگشت دوباره ویدال به فرم همیشگی خود بسیاری از حاشیه‌ها را می‌تواند متوقف کند، در غیر این‌صورت شایعات فروش هافبک اهل شیلی در ژانویه روز به روز جدی‌تر خواهد شد. در صورت ادامه روند نمایش‌های ضعیف ویدال، یوونتوسی‌ها از دو جنبه ضرر خواهند کرد؛ از یک‌سو مطمئنا تا ژانویه نمی‌توانند جانشینی برای او پیدا کنند و این دست آلگری را برای ایجاد تغییر در خط‌میانی‌اش خواهد بست و از سوی دیگر، مبلغی که مشتری‌های ویدال برای او پرداخت می‌کنند، به اندازه تابستان گذشته وسوسه‌انگیز نخواهد بود. شاید اگر یوونتوسی‌ها در تابستان به جای رد کردن چند پیشنهاد ریز و درشت، با فروش ویدال موافقت می‌کردند، می‌توانستند با پول فروش او، گزینه مناسبی برای جانشینی‌اش پیدا کنند، اما در زمستان، شاید نه به آن اندازه از فروش او درآمد داشته باشند و نه گزینه قابل قبولی در دسترش باشد.

سایت گل / مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها