صبح دیروز تعداد 16 دانش‌آموز یک مدرسه در حاشیه شهر زاهدان بر اثر مسمومیت تنفسی و استنشاقی روانه بیمارستان شدند.
کد خبر: ۷۳۱۸۹۴

به گزارش مهر، انتشار بوی نامطبوع گاز با طعم سیر در هوای شهر زاهدان از شنبه‌شب گذشته موجب اعتراض بسیاری از شهروندان شده بود. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره به مهر گفت: به دنبال تماس تلفنی و درخواست کمک یکی از مدارس دخترانه حاشیه شهر زاهدان تعداد دو دستگاه آمبولانس به این مدرسه اعزام و دانش‌آموزان مسموم به مراکز درمانی منتقل شدند.

دکتر فریبا کوشا افزود: این دانش‌آموزان بر اثر استنشاق مواد سمی نامعلوم دچار تنگی نفس، ریزش اشک و سردرد بودند.

وی افزود: دانش‌آموزان بزرگسال این مدرسه به بیمارستان بوعلی و دانش‌آموزان با سن کمتر به بیمارستان تخصصی کودکان علی‌بن ابی‌طالب(ع) منتقل شدند. این گزارش به نقل از منابع محلی حاکی است که ریختن مواد سمی و شیمیایی در آب‌های رها شده در حاشیه شهر علت این حادثه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم ‌پزشکی زاهدان در این باره گفت: این مسمومیت به دلیل انتشار نوعی گاز حاصل از مواد شیمیایی رخ داده و منجر به ایجاد مشکلات تنفسی و گوارشی در تعدادی از مردم شد. محمدهادی عباسی افزود: اوضاع تحت‌کنترل است و موضوع از طریق مراجع بهداشتی و قضایی در دست پیگیری است. مسموم شدگان نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: این گاز در پی استفاده از مواد شیمیایی تاریخ مصرف گذشته از سوی یک شرکت خصوصی منتشر شد.عباسی گفت: شهروندان در صورت بروز مشکلات تنفسی و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کنند تا اقدامات اولیه درمانی روی آنها انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها