پیکر آیت‌الله مهدوی کنی در حالی امروز از سوی مردم تهران تشییع و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده می‌شود که مراسم غسل و تکفین رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، بعد از نماز صبح دیروز در حوزه علمیه مروی انجام شد.
کد خبر: ۷۳۰۶۸۱

به گزارش فارس، غسل و تکفین آیت‌الله مهدوی کنی به دست حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی و با حضور برخی علما، فضلا و شخصیت‌های سیاسی صورت گرفت.

پیکر ایشان پس از غسل و تکفین به دانشگاه امام صادق(ع) منتقل شد.

آملی لاریجانی: نمی‌گذاریم فتنه‌گران دوباره سر برآورند

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این‌که دستگاه قضایی، ایستادگی در برابر فتنه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و در این راه از هیچ ملامتی خوف ندارد، گفت: فتنه‌گرانی که می‌خواهند قد علم کنند بدانند که نخواهیم گذاشت دوباره سر برآورند و فتنه‌گری کنند.

به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی درجلسه دیروز مسئولان عالی قضایی افزود: قوه قضاییه از هجمه‌هایی که دائم تشدید می‌شود واهمه‌ای ندارد؛ هجمه‌ها ما را در مسیری که می‌پیماییم قاطع‌تر و جازم‌تر می‌کند، زیرا راهی که انتخاب کرده‌ایم بر اساس عقیده و بصیرت بوده است و در این راه با استواری قدم گذاشته‌ایم.

انتقال جنازه خبرنگار پرس‌تی‌وی به لبنان

جنازه سرنا شیم، خبرنگار لبنانی‌تبار شبکه انگلیسی‌زبان «پرس‌تی‌وی» ایران که در مرز ترکیه با سوریه در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد، به لبنان منتقل شد. به گزارش ایرنا و به نقل از آناتولی، جنازه این خبرنگار آمریکایی - لبنانی‌تبار در فرودگاه استانبول هنگام انتقال به هواپیمای ترکیش‌ایر با عنوان این‌که مدارک ناقص دارد، مدتی در انتظار ماند و از پرواز جا ماند. سرنا شیم پیش از تصادف مشکوکی که به مرگش منجر شد، از سوی دستگاه امنیتی ترکیه متهم به جاسوسی شده بود. گفته می‌شود او اسنادی درباره کمک آنکارا به تروریست‌های داعش در اختیار داشته است.

توافق با ایران، یا الان یا هیچ‌وقت

ولی نصر از استادان مطرح دانشگاه جان هاپکینز در مقاله‌ای با عنوان «توافق با ایران الان یا هیچ‌وقت» که روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کرده، با اشاره به وضع موجود در آمریکا و ایران عنوان کرد که فرصت فعلی بهترین موقعیت ممکن برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای است. به گزارش مهر، او در این مقاله آورده است: اگر جمهوریخواهان همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود عمل کنند (مخالفت با توافق و لغو تحریم‌ها) آنگاه دولت اوباما تلاش خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر با ایران به توافق برسد و این کار را پیش از آغاز به کار کنگره جدید یعنی قبل از تاریخ اول ژانویه به انجام برساند. بر همین اساس بهترین فرصت برای رسیدن به توافق همین چند ماه آینده است.

سند عربستان درباره توافق ایران و 1+5

عربستان سعودی سندی را که ادعا می‌کند نتایج نهادهای اطلاعاتی این کشور پادشاهی است به کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس تحویل داده و در آن مدعی شده کشورهای 1+5 آماده توافق هسته‌ای با ایران «به هر قیمتی» هستند. به گزارش تسنیم و به نقل از پایگاه خبری «ورلد نت‌دیلی»، در این سند ادعا شده توافق جامع هسته‌ای با ایران به این کشور اجازه می‌دهد تا باوجود خطوط قرمز مد نظر کشورهای غربی بتواند با دستیابی به ذخایر اورانیوم کافی، تصمیماتش را ظرف چند ماه عملی کند.

ریاست خبرگان به روایت شریعتمداری

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با حضور در اولین نشست مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور درباره کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری پس از درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: مباحثی از قبل مطرح بود، عده‌ای هاشمی رفسنجانی را مطرح می‌کردند. نامزد دیگر هم مهدوی‌کنی بود که ایشان به رحمت خدا رفتند و آیت‌الله جنتی هم که مطرح بود، اعلام کردند که ریاست خبرگان را نمی‌پذیرند.

به گزارش فارس، شریعتمداری افزود: حال با تغییراتی که رخ داده ممکن است معادلات فرق کند، البته برخی از افراد هیات‌رئیسه نیز مطرح بودند که در این مورد باید چند روزی صبر کرد، البته این بحث‌ها از همین امروز شروع شده و افرادی مطرح شده‌اند که اگر بگوییم ممکن است خطا باشد.

توقف حملات سایبری به نقاط حساس در یک سال گذشته

سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در یک سال گذشته، هیچ نوع حمله سایبری به نقاط حساس نداشتیم و اکنون در حوزه سایبری 21 کشور، ارتش تشکیل داده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، او در نشستی خبری این را هم گفت که «هر چند تا رسیدن به اهداف مورد نظر، کاستی‌هایی در این حوزه داریم اما در عرصه‌‌های حساس مانع از حملات سایبری دشمن شده‌‌ایم که می‌توان گفت پایداری ما در فضای سایبری قابل قبول است».

درخواست کمک بغداد از ایران

ماجد غماس (ابوعارف) رئیس دفتر مجلس اعلای عراق در تهران در گفت‌وگویی با ایلنا درباره نتایج سفر العبادی به تهران گفت: اکنون مهم‌ترین هدف العبادی از این سفر مبارزه با پدیده شوم تروریسم است. با توجه به این‌که عراق در خط مقدم جبهه مبارزه با تروریسم قرار دارد، لازم است جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این معضل نقش اساسی خود را در منطقه و عراق ایفا کند. با توجه به این‌که ایران خود یکی از قربانیان تروریسم است، می‌تواند در برخورد با این گروه‌های تکفیری و تروریستی از همه جهات به عراق کمک کند.

در همین ارتباط ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته است: از ایران خواسته‌ایم تا این پیام را به گوش دولت عراق برساند که باید به شکلی فراگیر حکومت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها