کسب و کار خود را در فضای مجازی به مخاطب معرفی کنید

کلمات کلیدی هوشمند

مدتی پیش گردن‌درد عجیبی گرفتم، وقتی درد شدید و شدیدتر شد به گوگل مراجعه کردم! احتمالا بسیاری از شما نیز عادت دارید برای مشکلات و مسائلی که با آن روبه‌رو هستید سراغ گوگل بروید و خواسته خود را در آن جستجو کنید.
کد خبر: ۷۲۹۱۱۷

من نیز طبق عادت همیشگی همین کار را کردم و بعد از ساعتی جستجو به دستاوردهای زیادی رسیدم؛ اول این‌که درد گردنم به دلیل استفاده زیاد از رایانه بوده و مهم‌تر از آن نشستن نادرست پشت رایانه و پایین بودن صفحه مونیتور نسبت به موقعیت سر است. علت دوم نیز، این‌که وبسایت‌های زیادی محتوا تولید نمی‌کنند و فقط محتوای دیگر سایت‌ها را کپی می‌کنند و وقتی شخصی مطلبی را جستجو می‌کند با صدها مقاله و مطلب تکراری مواجه می‌شود که این خبر خوبی نیست.

کشف مخاطب هدف

بعد از مدت‌ها در یک جلسه کاری موضوع گردن‌ دردم را مطرح کردم، یکی از افراد حاضر در جلسه، «بازوی مونیتور» را برای تکرار نشدن این درد پیشنهاد کرد. بازوی مونیتور؟ بله، یک وسیله که به هر میزی نصب می‌شود و مونیتور را می‌توانید در هر ارتفاعی که مایل هستید تنظیم کنید و از دست گردن دردهای ناشی از نشستن پشت میز رایانه خلاص شوید. من تا آن روز اسم این وسیله را نشنیده بودم، اما چرا؟ من که ساعت‌ها در گوگل به دنبال راه‌حلی برای درد گردن بودم، فروشندگان بازوی مونیتور کجا بودند؟

فروشندگان بازوی مونیتور در بازار با کلمات کلیدی بازوی مونیتور مشغول رقابت بودند و مشتری که نیاز خود را فریاد می‌زند، صدایی نمی‌شنود و طبیعتا پاسخی هم نمی‌دهد.

شخصی که نیازی دارد، بسیاری مواقع نمی‌داند این نیاز در کجا و چطور رفع می‌شود، اما نیاز خود را فریاد می‌زند. کسب و کارها باید هشیار باشند و نیاز او را پاسخ دهند، خود را معرفی کنند و بگویند ما رفع‌کننده نیاز تو هستیم. مشتری وقتی دردی دارد، برای درد خود هزینه می‌کند تا سریع‌تر خلاص شود و دیگر چنین تجربه‌ای نداشته باشد. اینجاست که یک کسب و کار می‌تواند در دنیای اینترنت براساس نیاز مشتری، خود را معرفی کند و دقیقا همین‌جاست که دست مشتری به جیبش نزدیک‌تر می‌شود و راحت‌تر حاضر به پرداخت هزینه است. در چنین شرایطی فاصله بین انتخاب و خرید نیز سریع‌تر می‌شود و گاهی مشتری در این خصوص تحقیقی نیز انجام نمی‌دهد.

معرفی خود به مخاطب

شرکتی که فعالیت آن طراحی وبسایت است، با اصرار و تلاش فراوان با کلمه کلیدی طراحی وبسایت خود را در گوگل معرفی می‌کند و بعد از چند ماه و گاهی چند سال موفق می‌شود نتیجه مطلوبی به‌دست آورد، اما این تازه اول ماجراست؛ زیرا شخص یا مجموعه‌ای که به دنبال طراحی سایت می‌گردد، قطعا مراکز مختلف را بررسی، نمونه کارهای آنها را مشاهده و در نهایت با مقایسه‌ای دقیق تصمیم‌گیری می‌کند. می‌توان نام چنین کلمات کلیدی را کلمات کلیدی بی‌هوش گذاشت؛ زیرا به‌عنوان بدیهی‌ترین کلمات کلیدی انتخاب می‌شوند و کار خاصی انجام نمی‌دهند. در حقیقت اوج کار آنها درست مانند زمانی است که شما تابلوی شرکت خود را نصب می‌کنید و ممکن است مشتریان زیادی به سمت شما هدایت نشوند.

استفاده از کلمات کلیدی هوشمند

در نقطه مقابل کلمات کلیدی باهوش خودنمایی می‌کنند، آنجا که یک شرکت طراحی وبسایت عبارت افزایش فروش را برای معرفی خود انتخاب می‌کند. از این طریق شخص یا شرکتی که در جستجوی راه‌هایی برای افزایش فروش است، با وبسایت شرکت طراحی سایت مواجه می‌شود و مطالبی را درخصوص شیوه‌های افزایش فروش از طریق وبسایت و این‌که چه نقشی در افزایش فروش دارد مطالعه می‌کند و ممکن است مشتری مجموعه مورد نظر شود.

اگر آن مجموعه درخصوص گردن‌درد نیز همین طور عمل می‌کرد، چه اتفاقی افتاده بود؟ قطعا مرا به‌عنوان یکی از مشتریان خود، جذب و سودی از حضور من کسب کرده بود. درخصوص بسیاری از کسب و کارها نیز همین گونه است؛ مجموعه‌ای فعال در زمینه زیورآلات در دنیا، کلمه کلیدی باهوشی را برای خود انتخاب می‌کند، هرکس عبارت افزایش اعتماد به نفس خانم‌ها را جستجو می‌کرد، وبسایت این مجموعه نمایش داده می‌شد و بعد از مراجعه به وبسایت آن، مقالات متعددی از تاثیر تیپ و زیورآلات بر اعتماد به‌نفس مشاهده می‌شد که هریک به تنهایی برای متقاعد کردن این‌که من دقیقا نیاز تو هستم، کافی بود. بعد از آن زیورآلاتی را پیشنهاد و مطرح می‌کرد که با گذر زمان از همین طریق طرح‌های قدیمی خود را ارسال و طرح جدید دریافت کنید تا روحیه بهتر و اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشید. در کنار تمامی این موارد متقاعدکننده، نظرات مشتریانی که با استفاده از محصولات وبسایت به اعتماد به‌نفس مناسبی رسیده‌اند و روحیه بهتری دارند نیز مجموعه را متقاعدکننده‌تر جلوه داده و سبب افزایش فروش چند برابری محصولات شده است.

کلمات کلیدی مرتبط

آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتواست. اکنون سایت‌های زیادی با کلمات کلیدی محبوب، مخاطب را فریب می‌دهند و آنها را به هر قیمتی به وبسایت خود می‌کشانند. البته اما اشاره ما به این‌گونه رفتارهای متقلبانه نیست، بلکه استفاده از کلمات کلیدی هوشمندی است که می‌تواند به مخاطب عنوان کند من پاسخگوی نیاز تو هستم. فراموش نشود وبسایت باید دارای محتوایی مرتبط با کلمه کلیدی انتخابی باشد. اگر محصول شما مرتبط با درد گردن است، این‌که مطالب و مقالاتی در این خصوص و تاثیر محصول شما بر گردن درد داشته باشید، بسیار ضروری است.

نکته دیگری که باید بیشتر به آن توجه داشته باشید این است که مخاطب را به مرکز سایت هدایت نکنید. در مقالات پیش نیز به این موضوع اشاره زیادی کردیم، اگر با کلمه کلیدی مشخصی مخاطب را به وبسایت هدایت کرده‌اید، صفحه مربوط به آن را به مخاطب نشان دهید. بسیاری از وبسایت‌ها در هر صورتی مخاطب را به صفحه اصلی سایت می‌فرستند و امیدوارند مخاطب خود بخش مورد نظر را پیدا کند، این در حالی است که بسیاری اوقات مخاطب صرف‌نظر می‌کند و از وبسایت شما خارج خواهد شد.

انتخاب کلمات کلیدی باهوش، مشتریان را هوشمندانه به وبسایت شما هدایت خواهد کرد. فراموش نکنید مخاطب بیشتر برای وبسایت مفید نیست، بلکه مخاطب هدفمند برای وبسایت اهمیت دارد.

سجاد تقی‌زاده‌بهجتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها