استقلال، سپاهان و نفت، امروز در ادامه مرحله یک شانزدهم جام حذفی به مصاف حریفان خود می روند

پرسپولیس برد، فولاد حذف شد

پرسپولیس در روزی که پیام صادقیان را بعد از یک محرومیت نسبتا طولانی در اختیار داشت، مقابل تیم کارگر بنه‌گز بوشهر به پیروزی 3 بر صفر رسید تا گام اول را برای بازی با استقلال در نیمه نهایی محکم بردارد.
کد خبر: ۷۲۸۴۴۶

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور پنجشنبه و جمعه گذشته با برگزاری 13 دیدار پیگیری شد که در یکی از مهم‌ترین آنها پرسپولیس با بهره‌گیری از تمامی نفرات اصلی خود، بازی با تیم دسته دومی کارگر بنه‌گز را جدی گرفت تا مبادا غافلگیر شود. در این بازی که برای تماشای آن کمتر از 2000 نفر به ورزشگاه آزادی رفته بودند، پرسپولیس با ترکیب سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، میثم حسینی، رضا حقیقی، محمد نوری، امید عالیشاه، هادی نوروزی، محمد عباس‌زاده و مهدی طارمی وارد زمین شد. قرمزها با این ترکیب در نیمه اول موقعیت‌های زیادی به دست آوردند، اما فقط یک بار با ضربه سر عباس‌زاده به گل رسیدند. با آغاز نیمه دوم عباس‌زاده می‌توانست زننده گل دوم تیمش باشد اما این بار توپ را به آسمان فرستاد تا بلافاصله از سوی درخشان تعویض شود. این تعویض به دلیل اصرار بیش از اندازه عباس‌زاده در زدن ضربه پنالتی بود. به همین دلیل هم مهاجم پرسپولیسی‌ها با ناراحتی زمین را ترک کرد و مستقیما به رختکن رفت، اما برای تماشاگران بیشتر از آن‌که ناراحتی عباس‌زاده مهم باشد، ورود پیام صادقیان به زمین اهمیت داشت. صادقیان که پس از نزدیک به 70 روز در ترکیب قرمزها بازی می‌کرد، در دقیقه 78 برای تیمش پنالتی گرفت و خودش نیز آن را به گل تبدیل کرد تا بازگشتش توام با گلزنی باشد. هشت دقیقه بعد پاسکاری‌های خوب خانزاده و نوری در نهایت به عالیشاه رسید و او هم با شوتی محکم گل سوم را برای پرسپولیس به ثمر رساند. در پایان این بازی پیام صادقیان اعلام کرد خوشحال است که بعد از حدود 5/2 ماه دوری از میادین فوتبال، بازگشتش به زمین مسابقه با گلزنی همراه شده است. هافبک قرمزها گفت: بازی خوبی بود و ما به این برد نیاز داشتیم. البته با وجود گرفتن یک پنالتی و زدن یک گل، من از بازی خودم راضی نیستم ولی باز هم خدا را شکر که با زحمت بچه‌ها موفق شدیم در این بازی به پیروزی برسیم.

حمید درخشان، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس هم اعلام کرد هرچند تیمش مقابل حریف بوشهری به پیروزی خوبی دست یافت، اما در این بازی فرصت‌های گل بسیاری را از دست داد.

وی گفت: می‌دانستم ممکن است در صورت از دست دادن موقعیت‌ها، مقابل این حریف بوشهری با مشکل روبه‌رو شویم. ما اگر از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم، بهتر نتیجه می‌گرفتیم اما این اتفاق نیفتاد.

در مقابل عباس سرخاب، سرمربی تیم بوشهری، بازی شاگردانش را آبرومندانه توصیف کرد و گفت: تجربه بازی با پرسپولیس به ما کمک خواهد کرد در آینده پیشرفت بیشتری داشته باشیم. پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف راه‌آهن خواهد رفت.

حذف زودهنگام

همچون پرسپولیس، تیم‌های گسترش فولاد، سایپا، صنعتی خوزستان، ذوب‌آهن، نفت مسجدسلیمان و تراکتورسازی هم در بازی‌هایی یکطرفه حریفان دسته اولی و دسته دومی خود را شکست دادند و با پیروزی‌هایی آسان جام حذفی را شروع کردند.

در این میان پیروزی 6 بر صفر سایپا مقابل تیم شهرکردی کیان بختیاری با هت تریک سید صالحی و برد 4 بر صفر تراکتورسازی مقابل کاروان اهواز پرگل‌ترین بردها بود. راه‌آهن، پدیده مشهد و پیکان هم دیگر لیگ برتری‌هایی بودند که جام حذفی را با بردهایی خفیف آغاز کردند، اما برای سه تیم صبای قم، فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلی جام حذفی شروعی کابوس‌وار داشت.

در اردبیل تیم شهرداری دست به کار بزرگی زد و با یک گل تیم لیگ برتری صبای قم را شکست داد. شگفتی دوم در تهران رقم خورد؛ جایی که تیم پارسه تهران با یک گل فولاد، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را از پیش رو برداشت. این نتیجه بیش از همه استقلالی‌ها را خوشحال کرد؛ زیرا حالا در صورت پیروزی بر فولاد نوین اهواز، با پارسه تهران روبه‌رو می‌شوند نه فولاد خوزستان.

دیروز ملوان هم در ساری طعم شکست را چشید تا به عنوان یکی از سه تیم پرافتخار جام حذفی، خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار برود. این بازی در پایان 120 دقیقه گلی در برنداشت، اما در ضربات پنالتی با برتری تیم ساروی به پایان رسید.

استقلال، سپاهان و نفت در خارج از خانه

حذف صبا، فولاد و ملوان برای این‌که زنگ خطر را برای سه تیم استقلال، سپاهان و نفت به صدا دربیاورد، کافی است. امروز مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با برگزاری سه بازی به پایان می‌رسد که در یکی از مهم‌ترین آنها استقلال در اهواز به‌مصاف فولاد نوین می‌رود. قلعه‌نویی برای این بازی آرش برهانی و جاسم کرار را در اختیار ندارد. سپاهان هم امروز در سیرجان مهمان گل‌گهر است. بازی‌های خارج از خانه برای تیم‌های لیگ برتری همواره این خطر را دارد که به حذف آنها بینجامد. امروز نفت تهران هم باید در اهواز به مصاف تیم ریشه‌دار استقلال اهواز برود. روی کاغذ هر سه تیم استقلال، سپاهان و نفت شانس مسلم پیروزی دارند، اما هیچ بعید نیست امروز بر شمار شگفتی‌های جام حذفی افزوده شود.

نتایج مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی

گسترش فولاد تبریز 3ـ شهدای ارتش اصفهان صفر ‌/‌ گل: مهرداد بایرامی (15 و 85) و جابر انصاری (90)

کیان بختیاری شهرکرد صفر ـ سایپا البرز 6‌/‌ گل: حامد شیری (5ـ پنالتی) و مهدی سیدصالحی (38ـ پنالتی، 67 و 85)، کاوه رضایی (79) و بهمن سالاری (90)

شهرداری اردبیل یک ـ صبای قم صفر‌/‌ گل: موسی شهبازی (82)

فجرسپاسی شیراز یک ـ صنعتی خوزستان 3‌/‌ گل‌: محمدعلی مردانی (60) برای فجرسپاسی و میثم مجیدی (17)، مهدی مومنی (34) و لامین دیاوارا (45ـ پنالتی) برای صنعتی

راه‌آهن تهران 2ـ پاس همدان یک‌/‌ گل‌: محسن ایران‌نژاد (45) و محمد حسین‌پور (83) برای راه‌آهن و محسن آذرپاد (91) برای پاس

پرسپولیس تهران 3ـ کارگر بنه‌گز بوشهر صفر‌/‌ گل: محمد عباس‌زاده (15)، پیام صادقیان (77ـ پنالتی) و امید عالیشاه (86)

ذوب‌آهن اصفهان 3ـ پیام چغادک بوشهر صفر‌/‌ گل: مهدی رجب‌زاده (44)، اکبر ایمانی (45) و احسان پهلوان (75)

نفت مسجدسلیمان 2ـ نیروی زمینی تهران صفر‌/‌ گل: حمید بوحمدان (5) و کارلوس دوس‌سانتوس (45)

پدیده مشهد 2ـ خونه به خونه بابل یک‌/‌ گل: میلاد غریبی(2) و یونس شاکری (79) برای پدیده و محمد نجفی (28) برای خونه به خونه

پارسه تهران یک ـ فولاد خوزستان صفر‌/‌ گل: محمدصادق طاهری (34ـ پنالتی)

تراکتورسازی تبریز 4ـ کاروان اهواز صفر‌/‌ گل: شاهین ثاقبی(14)، حبیب گردانی (36)، محمد ابراهیمی (71ـ پنالتی) و فرشاد احمدزاده (85)

پیکان تهران2ـ بهمن شیراز یک‌/‌ گل: جهانگیر عسگری (31) و سیاوش یزدانی (107) برای پیکان و حمیدرضا یزدانی (47) برای بهمن

صنعت ساری صفر ـ ملوان بندرانزلی صفر‌/‌ (صنعت ساری در ضربات پنالتی پیروز شد)

برنامه بازی‌های امروز

گل‌گهر سیرجان ـ سپاهان اصفهان، ساعت 14 در ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر

استقلال اهواز ـ نفت تهران، ساعت 17 در ورزشگاه تختی اهواز

فولاد نوین اهواز ـ استقلال تهران، ساعت 19در ورزشگاه غدیر اهواز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها