30 دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل در روستای بالادست رودخانه کاجوی شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان روانه کلاس درس شدند. فرماندار قصرقند در مراسم حضور این دانش‌آموزان در کلاس درس گفت: دانش آموزان دختر این منطقه درگذشته به‌دلیل صعب‌‌العبور بودن راه رودخانه کاجو به سختی برای ادامه تحصیل به شهر قصرقند می آمدند؛ زیرا خطر سیل و سقوط از دره همیشه آنان را تهدید می کرد.
کد خبر: ۷۲۸۳۹۸

حمیرا ریگی افزود: همچنین نبود دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه در مرکز قصرقند نیز سبب شده بود تا دانش‌آموزان روستاهای بالادست رودخانه کاجو در سال‌های گذشته ترک تحصیل کنند.با تلاش و همت معتمدان، روحانیون و همکاری مسئولان آموزش و پرورش قصرقند، دانش‌آموزان این منطقه از مرکز شهرستان به داخل روستای گرداک جابه‌جا شدند تا با تشکیل کلاس دوره متوسطه اول در این روستا، با آسودگی خاطر ادامه تحصیل دهند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قصرقند نیز گفت: با همت مدیر کل آموزش و پرورش استان امسال در مجموع 450دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در 15 فضای آموزشی با جذب نیروهای خرید خدمتی سازماندهی شدند.

همایون امیری افزود: امسال مشارکت مردمی در قصرقند افزایش چشمگیری داشته، به‌طوری که سه باب مدرسه توسط خیران این شهرستان نوسازی شده است./ ایرنا

آزادسازی 102 هکتار از محوطه باستانی سیلک

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: آزادسازی عرصه 102 هکتاری محوطه باستانی سیلک برای ثبت در میراث جهانی در دستور کار قرار دارد.

فریدون اللهیاری در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات فراروی توسعه پایدار شهرستان کاشان افزود: وزارت راه و شهرسازی برای برطرف کردن موانع ثبت جهانی سیلک در حال انجام اقدامات لازم برای تحویل زمین معارض است.وی به برنامه‌های میراث فرهنگی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: طرح‌های مرمتی غیرفعال استان اصفهان را با توجه به اختصاص اعتبارات مناسب در سال جاری فعال می‌کنیم.

اللهیاری مرمت آثار ارزشمند تاریخی اصفهان مانند چهلستون و عالی‌قاپو را از جمله برنامه‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد.وی با اشاره به رشد ورود گردشگر در سال‌های اخیر گفت: سازمان میراث فرهنگی باید برای افزایش بیشتر این صنعت درآمدزا زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این بخش را گسترش دهد.اللهیاری ایجاد پلیس گردشگری را برای بافت‌های تاریخی استان اصفهان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای اضافه شدن این بخش از نیروی انسانی باید تعاریف و شرح وظایفی را برای خدمت‌رسانی و کمک به توسعه صنعت گردشگری مشخص کرد.محوطه باستانی 7000 ساله سیلک کاشان بیست و چهارم شهریور سال 1310 با شماره 38 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.‌/‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها