جام جم نوا: نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی که سالها به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران فعالیت کرده است، با بازی در فیلم کوتاه «این همه آب» به کارگردانی بهمن ایران پور در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.
کد خبر: ۷۲۸۰۸۳
رهبر  ارکستر سمفونیک هم بازیگر شد

نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی که فرزند ارشد بازیگر مطرح سینمای ایران جمشید مشایخی نیز است درباره ایفای نقش در یک فیلم کوتاه به خبرنگار مهر گفت: فیلم کوتاه زبان کار کردن با دوربین را به بازیگر یاد می دهد و این آموزش امکانی است که در سینمای بلند و حرفه ای وجود ندارد. به همین دلیل کار با زبان دوربین برای من جذاب بود.
وی با بیان اینکه از کودکی با سینما و فیلم آشنا بوده است، گفت: به واسطه پدرم جمشید مشایخی از کودکی با مقوله سینما آشنا بودم ولی علاقمندی من در حوزه موسیقی بود و ترجیح دادم در رشته مورد علاقه ام فعالیت کنم. اما همیشه بازی کردن را به خصوص در فیلم کوتاه دوست داشتم.
این موسیقیدان درباره بازی در فیلم کوتاه «این همه آب» گفت: فیلم کوتاه «این همه آب» به من به عنوان کسی که با سینما آشنا است و بازیگری را نیز دوست دارد این امکان را می داد که با زبان دوربین آشنا شوم در واقع دوریین در این فیلم کوتاه به معنای یک کاراکتر مستقل است. در زمانه ای زندگی می کنیم که همه پدیده های اطراف با شتاب در حال گذر است و فیلم کوتاه بهترین ابزار برای انتقال پیام و مطالب مهم زندگی به حساب می آید.

رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران درباره همکاری با بهمن ایران پور در فیلم کوتاه «این همه آب» گفت: جوانان فعال در عرصه فرهنگ و هنر سرشار از انرژی و توان برای فعالیت در این عرصه هستند و خوشبختانه کارگردان جوان این فیلم که متولد سال 1365 است توانایی بالایی در کارگردانی این فیلم کوتاه 19 دقیقه ای داشت. یکی از ویژگی های این فیلم کوتاه داستانی این است که در مدت زمانی اندک معنای عمیقی را پیش روی بیننده باز می کند.
نادر مشایخی درباره چگونگی پیوستن به این فیلم توضیح داد: افسانه میرباقری از جمله بازیگران فیلم کوتاه «این همه آب» است که من از قبل او را می شناختم. به اصرار او، کار با این گروه جوان و حرفه ای فیلم کوتاه را پذیرفتم و در کنار دیگر بازیگران نقشی کوتاه را ایفا کردم.
این آهنگساز در پایان درباره موضوع این فیلم سینمایی گفت: این فیلم کوتاه برشی از زندگی را در 19 دقیقه مطرح می کند که ویژگی این فیلم در کوتاهی و مختصرگویی آن است.
فیلم کوتاه «این همه آب» نوشته، کارگردانی، تصویربرداری و تهیه کنندگی بهمن ایران پور، است. تدوین و صداگذاری این فیلم توسط سینا انعام زاده انجام شده و صدابرداری به عهده مهدی نامداریان بوده است.
علاوه بر نادر مشایخی، افسانه میرباقری و آرین لطفعلیان در این فیلم بازی می کنند. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه چنین آمده است: دختری همراه دو مرد برای اجرای برنامه‌‌ای به یک جشن تولد دعوت شده‌اند. مردها با خودرویی دنبال دختر می‌روند که چیز غیرعادیِ داخل صندوق عقبش باعث ایجاد بحران در رابطه‌ دختر و مردها می‌شود.
فیلم کوتاه «این همه آب» به کارگردانی بهمن ایران پور در بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد و قرار است امروز چهارشنبه 23 مهرماه ساعت 14 در سالن شماره 2 و روز جمعه 25 مهرماه ساعت 18 در سالن شماره 4 پردیس سینما ملت نمایش داده شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها