آرش امینی، موسیقیدان و رهبر ارکستر ایرانی، ارکستر سمفونیک عراق را پنجشنبه شب گذشته در شهر بغداد رهبری کرد.
کد خبر: ۷۳۱۰۴۷
اجرای ارکستر سمفونیک عراق با رهبری یک هنرمند ایرانی

آرش امینی، رهبر مهمان ارکستر سمفونیک عراق، موسیقیدان و رهبر ارکستر ایرانی، به دعوت وزارت فرهنگ عراق، در برنامه ویژه ای ارکستر سمفونیک عراق را رهبری کرد.

بر همین اساس این مهم در نوع خود نخستین همکاری فرهنگی هنری دو کشور در سطح عالی به شمار می رود که در بخش اول اجرای این برنامه، محمد امین عزت قطعاتی را همچون رومئو و ژولیت اثر چایکوفسکی،آوازهای سرزمین پدری اثر سیبلیوس و چند اثر دیگر را اجرا کرد.

به گزارش سازمان سینمایی، در بخش دوم و با اشاره نمادین به آغاز دوران همکاری های فرهنگی هنری بین دو کشور، آرش امینی قطعاتی از آرام خاچاطوریان، حشمت سنجری، روسینی، لوریس چکنواریان را اجرا کرد.

امینی درباره حضور خود در عراق و رهبری ارکستر سمفونیک عراق گفت: سال گذشته که در برنامه اختتامیه بغداد پایتخت فرهنگی جهان عرب حضور داشتم، در کمال ناباوری شاهد اجرای ارکستر سمفونیک عراق بودم و آشنایی من با رهبر مجرب و کادر آن از همان زمان آغاز شد.

وی اظهار داشت: در ادامه این ارتباط، هنگامی که با ابراز تمایل محمد عزت ابراهیم رهبر ارکستر و دعوت عقیل مندلاوی، معاون وزیر فرهنگ مواجه شدم، آمادگی خود را برای شرکت در این برنامه اعلام کردم.

وی گفت: امیدوارم این برنامه نقطه عطفی در آغاز همکاری های فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق باشد و این کار در سایر زمینه های هنری بیش از پیش گسترش یافته و زمینه بسط ارتباطاتی محکم فرهنگی میان دو کشور فراهم شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها