مجری‌ای که لبخندش، تمام‌نشدنی است

مژده لواسانی: بعد از سفر حج آدم دیگری شدم

رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما مطرح کرد

درخشش دیگری از سوی رسانه ملی در ایام حج

گروسی گفت : محدودیت‌های گسترده، مشکلات و سختی‌های کار نتوانست مانع از ارائه خدمت و انجام فعالیت های رسانه ای شود و به همین دلیل بحمدالله شاهد درخشش دیگری از سوی رسانه ملی در ایام حج بودیم.
کد خبر: ۷۲۶۴۷۶
درخشش دیگری از سوی رسانه ملی در ایام حج

به گزارش جام جم آنلاین مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: امسال هم در هفته حج شاهد تحرک و فعالیتهای ویژه رسانه ملی در حوزه حج و زیارت بودیم . بیش از 80 عنوان برنامه در قالبهای ترکیبی، مستند، نماهنگ و میان برنامه در حج و زیارت تولید و در اختیار شبکه‌های مختلف صدا و سیما قرار گرفت و به برکت اطلاع رسانی به موقع، گسترده و شفاف رسانه ملی سعی شد تا بسیاری از مشکلات مربوط به زائران مرتفع گردد.

وی ادامه داد: در ایام تمتع نیز سعی شد تا از همه برنامه‌های مختلف چه در مدینه منوره و چه در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه پوشش مناسبی صورت بگیرد از جمله این فعالیت‌ها پوشش کامل کنگره عظیم حج، برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در طول انجام این فریضه الهی، پوشش زنده مراسم برائت از مشرکین از صحرای عرفات و پخش آن از شبکه های اول، قرآن و معارف سیما، العالم، الکوثر، پرس تی وی، رادیوهای فرهنگ، معارف، ایران، رادیو عربی و تلویزیون اینترنتی لبیک توسط رسانه ملی بود.

گروسی در ادامه به پخش برنامه‌های حلقه‌های توسل از شبکه قرآن و معارف سیما، روضه رضوان از شبکه های دو و قرآن و معارف سیما و با کاوران از شبکه اول در ایام هفته با رویکردهای فرهنگ سازی حج و پوشش فعالیتهای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سرزمین وحی اشاره و خاطر نشان کرد ضبط برنامه‌های سرزمین عرفات از قبیل دعای آل یاسین، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی و همچنین دعای عرفه و پخش از شبکه اول و تلویزیون اینترنتی لبیک از جمله اقداماتی بود که توسط گروه اعزامی رسانه ملی به حج تمتع صورت گرفت.

وی با بیان این مطلب که آیتم‌های مناسبی در این ایام از سوی گروه اعزامی رسانه ملی به حج تمتع تولید شده است اظهار داشت: این برنامه‌ها با کیفیت سازی در فرم، محتوا و ارائه برنامه‌های شاخص و متفاوت نسبت به سنوات قبل برای پخش به عنوان میان برنامه در شبکه های سیما مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس ستاد حج و زیارت گفت: تهیه برنامه ها، گزارشها و آیتم های تولید شده با فرمت های مختلف همراه با انتشارات گسترده در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، انعکاس گسترده فعالیتهای ستاد، سازمان حج و زیارت همچنین بعثه مقام معظم رهبری و دیدارهای نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در شبکه های داخلی و خارجی سیما و پوشش گسترده تمام همایشها، مراسم ها و نشست ها در بعثه مقام معظم رهبری و هتل های خارج از بعثه و انعکاس آن در شبکه های سیما، خبر، برون مرزی و فضای مجازی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط گروه اعزامی صدا و سیماست.

وی تهیه، تولید و پخش اذان، قرآن همچنین برنامه ها و آیتم های رادیویی از دعاهای ندبه بعثه مقام معظم رهبری و دعاهای کمیل بصورت برنامه ریزی شده و با هماهنگی قبلی از همه شبکه های رادیویی را از دیگر فعالیت‌های رسانه ملی در ایام حج تمتع دانست و در ادامه تصریح کرد: اخبار مرتبط با حج سال جاری در سایت لبیک به انضمام آیتم های مصور در این سایت تهیه و تولید شد و در سایتهای داخلی، خارجی همچنین شبکه های مجازی نشر داده می‌شد.

گروسی افزود: دعاهای کمیل بین الحرمین مدینه از شبکه های سیما، صدا بهمراه شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک پخش شد و گزارشهای خبری و تولیدی مناسبی از انعکاس این مراسم های با شکوه از شبکه های داخلی و برون مرزی تهیه و تولید شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اضافه کرد : علاوه بر برنامه های مورد اشاره گزارشهای خبری تولید شده در ستاد و در بخشهای خبری سیما و شبکه های برون مرزی نظیر پرس تی وی ، العالم، الکوثر پخش می شد که آخرین رویدادهای حوزه حج و زیارت را اطلاع رسانی می کرد، برنامه های تولیدی گروه نیز ضمن قرار گرفتن در پایگاه های اطلاع رسانی لبیک و قرآن تی وی در شبکه های اجتماعی مختلف نیز به اشتراک گذاشته می شد.

گروسی بیان داشت: تاکنون تعداد 79 برنامه تولید و 550 خبر مکتوب و گزارش تصویری تهیه، تولید و از شبکه های رسانه ملی پخش شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سالهای گذشته رشد خوبی را نشان می دهد.

مدیر شبکه قرآن و معارف گفت: در راستای کیفی سازی برنامه ها در سال جاری اقدامات مهمی توسط گروه اعزامی صدا و سیما به حج تمتع صورت گرفته که یکی از آنها ضبط تصاویر با کیفیت عالی و استفاده از تکنولوژی HD می باشد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه جانبازان و این که آن ها حق بزرگی را بر گردن تک تک ما دارند تأکید کرد: از ظرفیت کاروان جانبازان و قاریان در حج تمتع 93 نهایت بهره برداری صورت گرفت و جانبازان عزیز در کانون توجه گروه اعزامی صدا و سیما بودند و در این زمینه نیز برنامه های ویژه ای تولید گردید.

وی در ادامه با تشکر از حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی که در دیدار با اعضای گروه اعزامی رسانه ملی در مدینه منوره از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این گروه تقدیر و تشکر کرده بودند گفت: رئیس سازمان حج وزیارت نیز در ایام حج از دفاتر صدا و سیما بازدید کرده و با گروه اعزامی رسانه ملی دیداری داشتند و در این دیدار ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته اذعان داشتند که رسانه ملی در حج امسال در عالی ترین سطح خود درخشیده است.

گروسی در پایان درخشش صدا و سیما در پوشش دهی برنامه‌های ایام حج را نتیجه فعالیت‌ تک تک اعضای گروه دانست و گفت: تمامی گروه با عشق و با نیتی خالصانه در این راه قدم برداشتند و همین باعث می‌شد تا محدودیت‌ها و سختی‌های کار نتواند مانع از ارائه خدمت رسانی مناسب به حجاج و مردم مشتاقی که از راه دور نظاره گر لحظه به لحظه این ایام باشند شود و همین باعث شد که طبق اعلام رییس سازمان حج و زیارت امسال رضایت 98 درصدی زائرین و حجاج بیت الله الحرام را شاهد بودیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها